Regelmatig wakker 's avonds en 's nachts

Anne, heel erg herkenbaar!!! Ik moet zeggen dat het de laatste periode weer iets beter gaat, maar worstel af en toe ook behoorlijk met mezelf. En de dingen die jij aangeeft herken ik heel erg. Aan de ene kant intens genieten en aan de andere kant het soms even niet meer weten. Best moeilijk om hier een oplossing voor te vinden. Het enige is proberen ook goed aan jezelf te denken en je eigen dingen doen. Even geen mama zijn, maar gewoon even Anne. En wat ik moet doen is niet altijd zo piekeren en overal een reden achter zoeken (waarom huilt hij, waarom slaapt hij korter, wat nou als hij vannacht niet wil slapen, waarom loopt hij nou zo te piepen etc etc…). Dingen proberen een beetje los te laten.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nu het weer weekend is, gaat het hier ook weer wat beter. Nu is mijn vriend tenminste ook thuis, en kan wat dingen overnemen, en dat scheelt ook.
Ik probeer ook positief aan mijn dag te beginnen, en alles positief te benaderen. Ik ben namelijk nogal negatief ingesteld meestal:S

De afgelopen nachten heeft Seth, zo goed als, doorgeslapen, dus ik weet niet wat ik meemaak! Nu ben ik hem jammergenoeg alweer een uur lang naar bed aan het brengen, en hij slaapt nog steeds niet.

Ik ben gisteravond op een verjaardag van een vriendin geweest, en helaas merk ik dan goed dat we allemaal echt een ander leven hebben, en dat alles gewoon door is gegaan in de tijd dat ik veel met Seth bezig ben geweest.
En dan merk ik ook dat ik eigenlijk vrij snel uitgepraat ben over de voor mij ópervlakkige’onderwerpen. Maar misschien moet ik dat ook gewoon weer een beetje gaan leren, om over andere dingen te praten.
Ik moet proberen bij veel dingen na te denken wat ik doe en hoe ik dingen wil, en dat kost veel energie, maar dat is de enige manier om het te kunnen veranderen.

@Saro: jij zegt dat jij ook die gevoelens hebt, wat doe je om ervan af te komen? of komen en gaan ze gewoon?

Liefs, Anne

Lilypie

Hoi Anne,
Ik heb het de eerste maanden behoorlijk zwaar gehad. Het viel me erg zwaar om moeder te zijn. Was heel nerveus en onzeker. De start was ook niet helemaal lekker. Na een ontzettend goeie zwangerschap was de bevalling best zwaar en Dani was een behoorlijk druk en onrustige baby. Ik vond het heel moeilijk om daar mee om te gaan. Daarbij verandert ook nog eens heel je leven. Ik had ook steeds het gevoel dat het bij iedereen goed ging en iedere moeder alleen maar aan het genieten was en ik de enige moeder was die het soms niet helemaal aankon. Oh wat voelde ik me verschrikkelijk schuldig over dit gevoel.

Ik heb hier nog steeds niet echt een oplossing voor. Wat wel belangrijk is om wat dingen voor jezelf in te plannen. Ik ga bijvoorbeeld elke 6/8 weken naar een masseur toe, ben weer gaan sporten en plan regelmatig een avondje met vriendinnen ofzo. Daarnaast vind ik de combi werken en thuis zijn ook lekker. Ik heb gewoon naast het moederschap ook andere bezigheden nodig. Ook iets waar ik me eerst erg schuldig over voelde.
Verder probeer ik te accepteren dat Dani naast heel veel lieve, leuke schattige en vrolijke momenten ook gewoon een driftkikkertje is…hier kan ik niets aan veranderen. Dus sommige dingen moet je gewoon accepteren. Klinkt erg makkelijk, maar kan soms best lastig zijn.
Ik ben ook gewoon eerlijk naar vriendinnen of familie. Ik hou het niet alleen maar voor mezelf. Dat helpt ook.
Ook moet ik zeggen dat dit forum me erg goed gedaan heeft. De goeie en lieve adviezen van iedereen en ook de bevestiging dat ik niet de enige ben.
Daarnaast merk ik dat het allemaal ook gewoon wat makkelijker wordt nu Dani niet meer zo’n hulpeloze baby is maar duidelijker kan aangeven wat hij wil. Lastige momenten zijn er nog zeker, maar die zijn er minder dan de leuke en trotse momenten.

Hoe is dat bij jou???

Heey,

Hier ging het in begin echt super goed! ook omdat ik eigenlijk alleen maar met Seth bezig was, en verder niets anders. En ja, na een tijdje moet je toch ook weer andere dingen gaan doen, dus weer gaan werken en dat vond ik juist wel heel fijn, om even wat voor mezelf te hebben.
Nu ben ik bijna klaar met werkien en ga weer bijna naar school, en vrees daar wel voor, ik ben zo bang dat ik erg veel ga missen! Nu bijvoorbeeld deze week heeft hij zoveel nieuwe dingen geleerd: tijgeren, optrekken vanaf liggen, zwaaien, enz… en als de oppas dan elke keer de eerste is die dat ziet:S ik ben toch zijn mama…
Maargoed, aan dat idee moet ik dus sowieso gaan wennen.

Verder is het nu 2 dagen erg goed gegaan, maar aan het eind van de dag ben ik echt gesloopt, enmoet echt gaan slapen. Dan wil ik ook erg graag dat mijn vriend even wat meer met hem doet, maar ja, hiju heeft ook de hele dag gewerkt.

Verder probeer ik wel wat dingen te doen, met vriendinnen bijvoorbeeld. Maar ik heb het idee dat ze steeds verder van me af gaan staan. Ik bedoel, ze maken niet hetzelfde mee als ik, zien elkaar ondertussen wel allemaal, en het leven gaat gewoon door. Ik heb gewoon niet op de momenten dat zij tijd hebben, tijd om af te spreken, en ook niet altijd zin, omdat ik niet weet waar ik het over moet gaan hebbe, omdat ik naast Seth niet onwijs veel doe.
Dus van het weekend gingen we naar een verjaardag, best gezellig, maar na een urrtje bven ik wel uitgepraat, en dan kunnen zij, met elkaar, het nog wel over veel dingen hebben, maar mijn interesses liggen ook gewoon ergens anders nu…
Dus ik heb het idee dat ze mij nu misschien ook een beetje minder interessant gaan vinden (ik heb het toch alleen over Seth), maar dat kan ik me natuurlijk ook verbeelden.
Liefs, Anne

Lilypie

Lijkt me lastig hoor als je vrienden en mensen in je omgeving nog in een hele andere levensfase zitten dan dat jij zit. Zij kunnen waarschijnlijk nog gewoon doen waar ze zin in hebben en hebben nog niet de grote verantwoording voor een kind.
Als je denkt dat het wel belangrijke vriendinnen voor je zijn zou ik wel proberen om tijd in ze te steken. Gezin komt op de eerste plaats natuurlijk, maar vrienden zijn ook erg belangrijk. Als je het idee hebt dat er een afstand ontstaat zou je het is op tafel kunnen gooien. Heb je het idee dat het toch niet echt hele goede vrienden zijn dan is het natuurlijk zonde om daar veel energie in te steken.
Het is voor hun denk ik ook heel moeilijk te begrijpen hoe het is om een kleine te hebben. Toen Dani er nog niet was dacht ik eigenlijk ook altijd dat het een stuk makkelijker was om kindjes te hebben…blijkt toch ook wel af en toe een andere kant te zijn. Ook al zou ik echt niet meer anders willen. In mijn vriendinnen groep heeft bijna iedereen een kindje (toevallig bijna allemaal in 2008 en 2009 geboren). Maar goed ik ben ook al 30 (oude muts, haha).

Verder klopt volgens mij die 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren ook wel aardig. Ik heb het idee dat ik de laatste tijd weer steeds meer mezelf aan het worden ben.

Een tijdje geleden opende ik deze Topic omdat Dani zo regelmatig 's avonds en 's nachts wakker wers. Na een tijdje werd dit weer steeds minder en ging het eigenlijk wel goed. Maar de afgelopen 2 nachten waren echt helemaal raak. Zo ontzettend zielig voor Dani.
Hij is beide nachten vanaf ongeveer 21.00 begonnen met spoken. En vanaf dat moment tot in de ochtend wordt hij elk half uur “wakker”. Begint te huilen…soms valt hij na 5 minuten zelf weer in slaap tot we weer een half uur verder zijn. Soms gaan we gelijk naar hem toe (hij ligt nl nog weleens klem) en dan slaapt hij weer verder. Hij wordt dus niet echt wakker, maar er zit hem zeker iets niet lekker.
Zaterdag en zondag ging het slapen overdag gewoon zoals normaal en wordt hij niet na 30 minuten huilend wakker.

Gek he! Dit kan toch zeker geen sprong zijn? Hij is wel sinds een paar dagen verkouden…misschien dat hij daar 's nachts last van heeft. Hij heeft ook sinds een week echt luieruitslag (heeft hij eigenlijk nog nooit gehad). Dus daar kan hij ook last van hebben. Ik weet het niet…vind het alleen echt heel zielig. Voor papa en mama ook een beetje, want die worden ook elk half uur wakker, maar het allermeest voor Dani. Overdag is hij trouwens wel vrolijk en lekker aan het spelen. Nou ja jullie kunnen hier natuurlijk niets mee, maar wilde het toch even kwijt

he wat vervelend juist nu het weer een beetje beter ging, hoop dat het snel weer wel goed gaat

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wij hebben dat ook twee weken gehad… 's nachts wakker en heel hard huilen/schreeuwen en niet willen slapen… En achteraf waren het zn tandjes geweest want die zijn nu iets meer doorgekomen.

En voor zn speen ga ik niet meer naar hem toe… want hij neemt ons in de maling namelijk. Hij kan makkelijk zelf zn speen in doen. Ik heb hem daar een keer op betrapt namelijk.
Ik ga wel als ik zn speen hoor vallen op de grond… maar dan wacht ik meestal wel even want dan denk meneer dat ik daardoor wel naar hem toe kom.
Nu slaapt hij heerlijk door… Dus wij kunnen nu ook ff bij tanken.

Heey Saro!
Had helemaal niet gezien dat je nog gereageerd had, op mijn lap tekst
Sorry!
Inmiddels heb ik nog steeds goede en minder goede dagen, maar ben nu even heel druk met school bezig.
Ik ga ook als alles weer draait een keer met een maatschappelijk werkster praten, misschien heb ik daar wat aan.
En wat vrienden betreft, daar heb ik het ook even met mijn vriend over gehad, wij hebben eens in de week op zondagavond een avond waarop allemaal jongeren bij elkaar komen, waarop we discussieren en daarna gezellig een drankje doen (leeftijd:16 tot ongever 30). Ik ging daar eigenlijk nooit meer heen, maar ben nu wel van plan om om de week te gaan en mjin vriend de andere week. Dan kom ik weer een beetje onder demesen enhopen dat het dan ook beter gaat!

Over dat wakker worden 's nachts:
Dit had Seth ooktoevallig afgelopen nacht.
We zijn heel de nacht in de weer geweest:S Hij heeft ook last van een sprongetje, maar ik denk niet dat het daar door komt. Ik denk dat het door zijn tanden komt. Hij heeft dikke bobbels in zijn mond, en ging huilen toen ik zijn tandvlees aanraakte. Dus wellicht komt het bij Dani ook door zijn tanden?
Ik vroeg me af: mag je hiervoor een paracetamolletje geven?
Mocht het volgende nacht weer feest zijn, of liever niet?
Liefs, Anne

Lilypie

Ja hoor, als jij denkt dat het pijn is ivm tandjes dan kan een pcm de pijn verlichten. Je kan er ook dentinox op smeren hè, of chamodent geven (dat is van VSM).

Enne Saro, wat vervelend! Heb je al gekeken of het tandjes zijn? Anders gelden bovenstaande tips ook voor jou hè… Tegen luieruitslag helpt de billenspray van Zarqa heel goed. Te koop bij de drogist. Dat spray je erop en je hoeft de billetjes dus niet aan te raken. Superspul!

Hopelijk slaapt Dani snel weer beter!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Anne: dus jullie ook in de weer afgelopen nacht. Nou wij ook hier (net als zaterdagnacht). Zo zielig…wat ik hierboven al schreef…gewoon na steeds ongeveer een half uur huilen…en dus niet echt wakker. Want als hij echt wakker wordt gaat hij gelijk in zijn bedje staan.

Hoe is het nu met Seth?
@ Anne en Mriek: Ik had tot vannochtend nog niet aan tandjes gedacht, maar ik zag vanmiddag een nieuw boventandje (zijn 3de boventandje). Nu is die al een beetje door, maar misschien zijn er nog wel meer onderweg. Echt koorst had hij niet. Ik heb 37,6 gemeten, dus wel een kleine verhoging.
Misschien is zijn weerstand ook wel wat minder en is hij daardoor verkouden en heeft hij die luieruitslag.

Ik ben er zelf eigenlijk niet zo van om snel een pcm te geven (neem ze zelf ook niet snel). En heb Dani eigenlijk nog maar 1 keer een pcm gegeven. Maar zoveel kwaad zou het toch niet kunnen? Weet natuurlijk niet zeker of hij pijn heeft, maar er zit hem iets dwars dat kan niet anders. Ga het misschien toch maar doen vanavond. Hopelijk kan hij daardoor wat beter slapen (en papa en mama ook )

Erik heeft nu ook last van een tand of kies. De hele dag al iets verhoging (dat kan bij tandjes) en na elke hoest of nies een volle derrieluier met heel dunne, waterige en enórm stinkende poep. Daardoor ook luieruitslag (beginnend, ben dus al druk aan het sprayen), omdat die tandjespoep wat zuriger is en daardoor meer bijt in de billetjes. Hij ligt nu in bed mét een pcm. Ik doe het ook niet snel, maar gun m’n kereltje een nacht lekker slapen en ivm die verhoging en tandpijn vind ik het gerechtvaardigd…

Gewoon doen Saro, voor een keertje kan het geen kwaad. En onthoud: slapen is belangrijk, dus als Dani er beter door gaat slapen. Zolang je het geen dagen achter elkaar doet, kan het gerust hoor!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb hem vanavond een pcm gegeven voordat ik hem in bedje heb gestopt. Hopelijk helpt het een beetje. Zijn verhoging was iets omhoog gegaan naar 37,9 dus misschien ook wel goed die pcm. Hopelijk slaapt hij lekker vanavond. We wachten het af. Ik denk echt tandje(s). Hij kwijlt echt enorm. Dunne poep valt hier wel mee. Voor de luieruitslag heb ik nu talkpoeder gebruikt. dit had ik nog staan. Hopelijk helpt het wat.

Nou meiden op een goeie nacht met veel slaap voor mijn mannetje en ons!!

We laten het elkaar morgen wel weten!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik hoop in ieder geval met jullie mee dat Dani en Erik allebei lekker geslapen hebben.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Yes, bij ons was het weer feest vanacht!
Had hem geen paracetamol gegeven, want die hadden we niet in huis. Ook had hij geen verhoging, dus ik dacht, we wachten nog maar even af.
Ik hoop dat hij snel die tandjes krijgt!
En vandaag moet ik werken, dus morgen gaan we die pc even halen!

Ik smeer wel chamodent op zijn kaak, maar heb niet het idee dat het heel goed werkt.
Succes ook, met jullie jongens!
Liefs, Anne

Lilypie

Hier een redelijke goede nacht gehad (zeker in vergelijking met de 2 nachten daarvoor). Dani werd om 21.30 evn wakker…ik dacht ojee…daar gaan we, maar hij sliep vrij snel weer. Mijn vriend is er vannacht 1 keer uitgeweest (rond 01.30) om Dani recht te leggen, want die lag weer helemaal klem. En vanochtend rond 06.30 begon hij wat te huilen, maar uiteindelijk toch in zijn bedje gebleven tot ongeveer 07.30. Ik denk dat de pcm dus zeker geholpen heeft! Temperatuur vanochtend 37,1, dus prima.
Hij ligt nu net weer in zijn bedje…hopelijk slaapt hij lekker. Want hij is zo moe…

Wat vervelend Anne dat Seth niet goed geslapen heeft!

En Mriek hoe is het met Erik gegaan??

Klinkt redelijk goed, jullie nacht met Dani. Onze nacht met Erik was prima. Hij ging om 5.00 uur een beetje miepen voor z’n speen (die was tussen z’n bedje en de muur gevallen) en werd uiteindelijk tegen 6.45 uur wakker. Mogen dus niet klagen, pcm heeft z’n werk gedaan denk ik. Vandaag is 'ie bij opa en oma, ben benieuwd hoe vrolijk of jengelig 'ie vandaag is.

Hoe gaat het nu met Dani?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Lekker dat het met Erik goed is gegaan afgelopen nacht!

Met Dani gaat het ook goed. Hij heeft vanochtend redelijk geslapen (ongeveer 1 uur en een kwartier) en ligt er nu sinds half drie in, is wel nu aan het wakker worden. Dus hij slaapt wel korter, maar goed minimaal een uur. Hele dag ook vrolijk, maar alleen ontzettend moe en erg verkouden. Hij is de hele dag aan het hoesten en gapen. Hij eet ook iets minder, maar daar ga ik geen punt van maken. Komt wel weer. Vanavond maar weer vroeg naar bed, want morgen moet hij weer naar KDV.

Dus Dani kwakkelt nog een beetje, vervelend. Erik was vandaag goed te spreken, wel nog 4 dunne derrieluiers gehad, maar da’s al een vooruitgang tov gisteren. Haha.

En we gaan weer hopen op een rustige nacht!
Deze keer ligt Erik erin zonder pcm. En Dani?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker