Regelmatig koorts

Hallo,

Onze dochter van 6 maanden heeft de afgelopen 6 weken al 3 x koorts gehad en ze is een keer verkouden geweest. De koorts duurt ongeveer 2 dagen en de temp is gemiddeld 39 C. Ze heeft dan een versnelde ademhaling en ziet ook wat bleekjes. Is wel wat huilerig verder geen bijzondere dingen. Ik voel geen tandjes of zo. Moet vanmiddag naar het CB, ben benieuwd wat ze er daar over zeggen.
Weet iemand of dit normaal is, of is een bezoekje aan de huisarts raadzaam.

Alvast gedankt voor jullie reactie,
groetjes Irma

Zo ie zo altijd even naar de ha gaan als je het niet vertrouwd, maar het kan door de verkoudheid zijn. Is het de hele dag of alleen 's avonds???

Groetjes,

Michèle

De verkoudheid zat tussen de tweede en derde keer in, heeft volgens mij niets met de koortsperiodes te maken. De koorts is de hele dag, 's morgens wat lager en loopt in de loop van de dag wat op. 's Avonds op z’n hoogst. Soms geef ik een paracetamol supp als het boven de 39,5 is.

groetjes Irma

Gewijzigd door - Irmandré op 21 Apr 2009 12:19:51

Ik zou het toch even met de ha openemen, kan ook zijn dat haar tanden opspelen. Tanden en verkoudheid/ ooronstekingen gaan hand in hand.

Groetjes,

Michèle

Als koorts steeds terug blijft komen kan het zijn dat ze een bacteriële infectie heeft.
Je kunt dit zelf al een beetje testen: als koorts zakt met paracetamol is het een virus. Zakt de koorts niet dan is het een bacteriële infectie en moet ze antibiotica hebben.

Urineweginfecties worden nogal eens over het hoofd gezien bij die kleintjes dus morgen even met urine naar de huisarts. De huisarts heeft speciale urine-opvangzakjes die je om het plasgaatje kunt plakken bij een baby.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ben net terug van CB, arts daar dacht mogelijk een virusje onder de leden. Als ze regelmatig koorts blijft houden dan even naar de huisarts, dus ik hou het in gaten.
De koorts zakt in ieder geval wel met paracetamol, dus dat kan kloppen.
Wat betreft de blaasontsteking, heb ik ook al meer gehoord, hou ik in mijn achterhoofd in ieder geval.

Groeten Irma

Gewijzigd door - Irmandré op 21 Apr 2009 17:40:02