Regelmaat of eigen ritme?

Dacht ik nu met 10 maanden enige regelmaat te hebben gevonden, wordt hij 's ochtends om 5.30 wakker. Ik laat hem dan wel liggen tot 6.30 (huilend of niet), maar ik slaap ook net meer vanaf 6.30.
Nu vraag ik me af of ik overdag iets moet veranderen. nu is het zo:
5.30 wakker, 6.30 eruit.
8.30 slapen (meestal 2 uur, maar nu vanochtend opeens 1 uur)
13.00-15.00 slapen
19.15 naar bed.
Ik houd me vrij strikt aan deze tijden en meneertje gaat zonder problemen slapen. Soms zit hij om 7 uur alweer te gapen en ook rond 17.00 heeft hij een moemoment.
Nu vraag ik me af: hem naar bed doen wanneer hij het aangeeft, of de regelmaat aanhouden?
Het lastige is ook dat wanneer het slapen helemaal anders wordt, het eten dan ook anders moet?
Ik weet het niet zo goed mee, maar ik ben niet blij met de 5.30 dat weet ik wel.
iemand tips???

Rond de 10 maanden zit een sprongetje (zie het oei-ik-groei-boek), dus kan goed dat het maar een hele tijdelijke omschakeling is van de kleine man en dat-ie volgende week wel weer goed uitslaapt.

Groetekes, Sje

Hoihoi,

Ik heb met Job ( 6 maand ) ook een duidelijk ritme zodat ie weet waar ie aan toe is en zo een stuk rustiger is.
Maar ik wijk er ook wel eens van af hoor.
Als ie een keer niet wil slapen terwijl ie normaal dan wel slaapt overdag blijft ie maar wakker dan pak ik het later wel weer op.
Dus ik heb wel een ritme maar ‘‘sjoemel’’ er ook wel mee als Job aangeeft of ie op dat moment ergens wel of geen behoefte aan heeft.

Liefs Maaike