Hoi
Wat een geweldige site om te beginnen!!!
Onze Pim is nu ruim 4mnd en we willen beginnen met een groentepap…in belgie adviseren ze om te beginnen met groente, maar hier op de site begint iedereen met fruit!Maar dat even ter zijde…heel zijn patroon ligt overhoop, nee laat ik het anders zeggen…hij heeft eigenlijk nooit echt een patroon gehad!!
Overdag kan hijmakkelijk 6u tussen voedingen hebben, maar dan 's nachts weer niet…we hebben een eigen zaak en nu naar ruim 4mnd zouden we toch graag doorslapen!!
Ik zit dus eigenlijk met 2 dilemma’s…ik weet niet wanneer ik zijn groente/fruitpap moet geven en ik wil graag tips voor het doorslapen!
Zijn ‘schema’:
7.30-8.00 wakkker, aankleden,mama spelen
10.30-11.00 bv
11.00-12.00 slapen soms iets meer, maar meestal net een uurtje
12.00-13.30 wakker…spelen n de box,maar meestal met mama
13.30-14.00 naar bed…dat is zijn vast uurtje wat ze me hadden aangeraden vanuit het consultatieburo…hij is dan meestal moe dus leg hem dan in bed zodat hij weet dat dat zijn vaste tijd is???
14.00-15.30/16.00 slapen soms een uurtje soms twee uurtjes
16.00 bv
16.00-19.00/19.30 meestal wakker, wel duidelijk moe maar niet in slaap te krijgen, soms geluk en slaapt hij nog een 1/2uurtje, maar meestal wakker en als je hem niet bezig houdt heel lastig
19.30-20.00 gaat hij in bad en krijgt hij BV en dan naar bed…dit ritueel werkt perfect, hij slappt dan ook gelijk in (hebben dit uur genomen omdat hji dan meestal ook kei kapot is)
Maar dan wordt hij rond2.00 wakker en soms krijg ik hem binnen 5min met een tutje gesust en slaapt hij tot4.30 maar soms is dat maar voor een uurtje en moet ik er weer uit…hij is dan niet echt wakker, heeft ookniet echt honger en ik wil hem BV wel geven maar ik ben bang dat we dan weer terug gaan naar elke 4 u en dat hij elke nacht weer wil! Ik weet ook dat het een lange ruk is voor zo’n kleine om vanaf 20.00 door te slapen tot 6u, maar hij wordt zelf niet eerder wakker en 2u is zo midden in de nacht. Misschien is er niets aan te doen en moet ik het gewoon gevn?
Heb al gedacht om hem om 24.00 wakker te maken om hem nog wat te geven, maar ook dan zit er weer 4u tussen en waarom een kind wakker maken???
En waar moet het fruit/groentehap tussen???Ze hadden gezegd dat het een maaltijd moet vervangen (niet in het begin dan geef je nog de borst erna), maar dan moet dat al om 11u of pas om 16u, maar is het niet de bedoeling dat hij met ons mee eet!!
Ik denk dat ik wel geclasseerd kan worden onder een onzekere moeder!!Het is niet dat ik denk dat ik hem kwaad kan doen,maar ik heb graag een zekere regelmaat en heb ik dat niet dan wordt ik onzeker dus ik zou heel graag erg veel HULP willen krijgen!!!
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes MIndy