Ik heb een zoontje van 6 maanden. Hij heeft een behoorlijke reflux (ZH opname van 10 dagen en een slikfoto waarop eea aangetoond is). Met Zantac en Mortilium (inmiddels helemaal afgebouwd) zijn we weer op het goede pad met hem gekomen. Hij heeft nooit gespuugd (slikte alles door).
Sinds een week of 4 is hij erg aan het spugen (ja, hij krijgt nutriton door de fles) en wordt een beetje piepperig van. De Zantac geef ik nog steeds. Daarbij komt dat hij 's nachts erg onrustig is (heeft hij echt nooit gehad). Dacht aan een sprong maar duurt nu wel te lang denk ik. Met name het spugen is vervelend en toch weer wat onrust. ZH geeft aan niets meer voor hem te kunnen doen. Het is afwachten totdat hij er overheen groeit (bij ca. 1 jaar). Nu heb ik al chiro gelopen (soort osteophatie) maar vroeg me af of iemand ervaring heeft met andere alternatieve geneeswijze bij dit soort problemen?
Alvast bedankt.
Refluxbaby 6 mnd - tips alternatieve geneeswijze?
Hoi hoi,
Jony van ons heeft ook reflux klachten gehad, is inmiddels bijna een jaar van de medicijnen af. Ze wordt ak. dec 3jr. Wij hebben geen ervaring met alternatief, dit omdat wij goede ervaringen hadden met het reguliere behandelingen.
Ik vroeg me af he, (want je geeft aan in je berichtje dat het ziekenhuis niets meer voor je kan betekenen) is er al losec geprobeerd. Losec remt de maagzuur af, met gevolg dat de misselijkheid ook afneemt. Beetje niet zo’n frisse vraag maar hoe zit het braaksel eruit? Dit vraag ik omdat Jony oud/helder bloed spuugde. De maagzuur brand de slokdarmwand stuk, en door het bloed/zur wordt je misselijk wat je elke keer maar weer weg slikt.
Jony reageerde goed op Losec. Deze kreeg ze 2x per dag.
Al een second opnion gedaan bij een kinderziekenhuis in Utrecht/Nijmegen. Deze zijn ook echt gericht hierop?
Heel veel sterkte.
Greetzz Cora
Hoihoi,
Hier ook een refluxertje.
De kinderarts vertelde dat ze in perioden meer gaan spugen, idd rond een maand of 6 als ze naar de buik gaan draaien en tussen 9 en 12 maand omdat ze dan veel actiever worden en meer bewegen.
Door beide situaties komt er meer druk op het maagje te staan waardoor er nog makkelijker gespuugd wordt.
Alternatieve geneeswijzen heb ik ook geen verstand van.
Sarah krijgt Nexium, een medicijn wat het maagzuur neutraliseert waardoor de slokdarm niet beschadigt raakt en het zuur dat steeds mee komt omhoog ook geen pijn doet.
Gr Maaike
Als je open staat voor alternatieve geneeswijze moet je zeker eens op de website van mijn ouders gaan kijken.
Als Sylvie wat heeft gaan wij ook altijd even langs en het is meestal de volgende dag weer over.
Met reflux zal het misschien wat vaker nodig zijn dan 1 keer maar het is toch zeker het proberen waard denk ik!
Gewijzigd door - goudvisje20 op 27 Oct 2010 23:04:29