Reflux

Hebben jullie ervaring met reflux?

vandaag naar het ziekenhuis geweest gesprek met de kinderarts want het is hier alleen maar huilen tenzij ik hem oppak sinds hij 4,5 maand is hij is nu 7,5, en ze denken aan reflux.

Weet iemand hoe snel je kindje hiervan af kan zijn?

We moeten de voeding zwaarder maken en bed schuin zetten en over 2 weken terugkomen, hebben jullie nog tips?

Hoi,

Voor reflux heb je Nutriton.
Ken je dit?
Is te koop bij de drogist en je moet er dan 2 schepjes doordoen.
Dit maakt de voeding zwaarder en het spugen zal stoppen.

Wij hadden dit ook bij de jongste en het spugen was helemaal over.

Groetjes Lisan.

Hoi Jony had deze klachten vanaf 3 weken. Jony kreeg frico-comfort als flesvoeding. Heeft daarnaast allerlei med. gebruikt en is op Losec blijven hangen daar deed ze het beste op.

Hoe snel er van af. Ik denk dat het per kind verschillend is. Jony is sinds afgelopen Jan. van de medicijnen af. Jony is nu om precies te zijn 27 mnd. Wordt niet ontmoedigd, er zijn kindjes die het met andere flesvoeding al een eind op weg zijn.

Tips. Je kan ook Johannes brood pitmeel door de voeding heen doen. Spuugt de kleine vaak en is dit alleen voeding stinkt het naar zuur? Na de voeding uiteraard niet gelijk horizontaal leggen.
Stinkt Liam naar zuur?

Sterkte, Greetz Cora

Hier ook een kindje met (verborgen) reflux.
Idd bed wat schuin, en voeding verdikken met johannesbroodpitmeel/nutriton (2 schepjes is overigens niet altijd voldoende, ligt aan de hoeveelheid voeding die je moet verdikken, ik hield altijd 1 schepje op 50ml aan, maar het staat ook wel op de verpakking).
Voedingen/tussendoortjes niet teveel of snel achter elkaar,
Verder heel goed laten boeren, na de voeding niet meteen plat leggen maar even op schoot houden of in de wipstoel, een goede speen zodat de voeding niet te snel naar binnen gaat. En evt. op voorschrift van de kinderarts zantac zodat het zuur geremd wordt en de slokdarm weer wat tot rust kan komen.
Geen idee hoe snel je kindje hiervan af kan zijn, wij zijn inmiddels 8 maanden verder en nog steeds zijn de klachten aanwezig maar met alle bovenstaande dingen is het wel onder controle en heeft onze zoon er nu zelf geen pijn of echt last van. Als de voeding wat vaster word (brood, warme maaltijd) gaat het vaak beter.

Hoop dat je er iets aan hebt,
Groetjes Carolien

Hoi hoi,

onze dochter had ook erge reflux, erg zielig en pijnlijk.
Ondertussen zijn we naar de ostheopaat en een paranormaal genezer geweest.
Schepjes johannes broodpitmeel door de voeding.

We kunnen zeggen dat ze er eigenlijk wel vanaf is.
Een beetje opgeven mogen ze wel doen vinden wij.
Als ze maar geen pijn heeft en het er niet met golven terug uit komt.

Ben heel tevreden geweest met alle 3 de behandelingen.

Ook nog even zantac via de huisarts geprobeerd, maar ben ik niet zo’n voorstander van.
Medicijnen op zo’n jonge leeftijd…

Hoe dan ook, wat je ook probeerd succes, het blijft best tobben maar het komt goed.

Hoe is het nu met Liam?

Groetjes Carolien

Hoi

Ik heb ook een kindje met reflux.

Mijn zoontje is nu net 1 jaar geworden en de onderzoeken zijn nog steeds niet afgerond. Hij heeft sinds 3 maanden medicijnen, nexium en mortillium.
Eigenlijk werkt het nog steeds niet. Wij hebben ook alles al geprobeerd en gaan nu binnenkort een slikfilm laten maken in het kinderziekenhuis. Kijken of daar wa uitkomt. Bij ons gooide ze het spugen etc op de vroeggeboorte!! Laat je niet wegsturen met een kletsverhaal bij de kinderarts…
Onze kleine weeg nu 7,2 kilo, veel te weinig dus en zijn ontwikkelingen loopt ook niet zoals gewenst…

Nu pas gaan ze weer verder kijken, toen wij boos geworden zijn en op onze strepen zijn gaan staan. Volgens onze kinderarts helpt het bed schuin zetten niet tegen reflux. Wel hebben we zwaardere voedingen gerpobeerd alleen daar kreeg mijn zoontje obstipatie van, ook geen pretje bij zo’n klein mannetje.

Ik wens je veel succes en probeer zoveel mogelijk te vragen bij de kinderarts, opties enz…

Groetjes Mamaleen

trots op mijn 3 prachtige kindjes

wij hebben via ha zantac gekregen en het vrij snel minder tot bijna over.
Nu sinds dat ze 11mnd werd ermee gestopt en heeft niks meer gespuugd!
De ha vertelde me ook dat als ze gaan staan/lopen gaat het over.
en idd was ook zo

Groetjes Gytha

hier ook reflux, wel de verborgen vorm, maar toch. Hier helpt nutriton prima, van die ar-melk kreeg mijn zoontje vreselijk last van obstipatie, dus toen overgeschakeld op omneo met nutriton en dat gaat prima. Verder heeft hij omeprazole (ongeveer hetzelfde als zantac) en staat zijn bedje en box schuin. Moest wel minimaal 30 cm zijn, anders helpt t niet volgens de kinderarts. Wel opletten dat je kindje dan niet onder de dekens terechtkomt. Verder moesten wij op 3 maanden beginnen met warm eten, en sindsdien gaat het een stuk beter, maar jouw kindje is al ouder, dus daar heb je wellicht niks aan. Hopelijk wordt je kindje snel geholpen, ik vond t erg zielig om te zien dat ie zoveel last had en ik er eigenlijk niks aan kon doen…

Hoi,

Hier ook een reflux kindje, Daan had verborgen Reflux.
eerst dachten ze dat hij tijdens de laatse periode van de zwangerschap niet genoeg voeding heeft binnen gehad en ze dachten dat h et gewoon krampen waren.

maar na een aantal bezoeken aan de ha. kwam eruit dat hij relux had.
Wat bij ons goed werkt zijn de Dr. Brown flessen, die zorgen er voor dat hij geen lucht binnen krijgt met drinken dit ik combinatie met Zantac hielp het goed.
Mijn ervaring met Zantac is wel dat ze daar wel last van hebben als de reflux voorbij is, ben daar perongelijk achtergekomen omdat ik een keer de Zantac vergat te geven en meneer nergens last van had ( normaal na het geven veel huilen).
Nu hij over is op meer vaste voeding gaat het veel beter.

Het gaat nu sinds een maand of 3 prima…

gr.

Sjaantje

ook hier een kindje met verborgen reflux. Zantac hielp hier niet op advies van ka ook mee gestopt nu gebruiken we omeprazol schijnt ook niet te helpen. bed schuin gezet maar dit helpt niet zie ook antirefluxbed door op google te typen. volgens mij kun je deze bedden huren en kopen bij alle apotheken. ben van plan om er 1 aan te schaffen aangezien het slapen hier altijd een drama is. behalve snachts doet hij het goed. nutriton zitten we nu op 6 schepjes dit is veel te veel maar ik gebruik ook pepti tegen koemelkallergie. schijnt dat kindjes met kma vaak ook reflux hebben. pepti is erg dun vandaar zoveel nutriton. heb op een site gelezen dat eigenlijk niets tegen reflux helpt (behalve die antirefluxbed) niet om te ontmoedigen maar een bed moet op 40 graden schuin staan dat lukt ons natuurlijk nooit, en nutriton verteerd zo langzaam dat dit ook niet goed schijnt te zijn verder de medicijnen werken ook niet altijd dus de meeste advies krijg je vooral voor geruststelling ze hoeven niet altijd te werken heb ik gelezen. het moet vanzelf overgaan als ze vast voedsel eten en kunnen lopen en zitten/staan. nou tot die tijd blijft het een drama dus…kortom het is een lastige aandoening. je blijft er echt in modderen wij hadden vaak het gevoel dat het over was maar elke keer kwam het weer terug…succes met de onderzoeken hopelijk komt je kindje snel weer aan en gaat het allemaal stukken beter…

Hoi,

Julian wilde vanaf dag 1 al niet slapen. Zodra ik hem neerlegde begon hij te huilen en stopte pas zodra hij opgepakt werd. Dagen en nachtenlang heeft hij op mijn buik geslapen, weken achter elkaar. Alleen daardoor kwam hij tot rust: mijn hartslag, ademhaling, enz. Het viel mij op dat hij erg gespannen was, altijd gebalde vuisten en stijfheid, heel erg onrustig en ook dat zijn voeding omhoog kwam en hij dit steeds weer inslikte. Waarom heeft HIJ dit, dacht ik steeds maar. Ik vond het zo zielig voor hem… waarom kon hij niet lekker slapen zoals andere baby’s? De huisarst nam ons totaal niet serieus; ik maakte me veel te druk en moest daar maar eens mee op houden. Ik opperde zelf al of het geen reflux was… 'Reflux? ‘Hij spuugt toch niet met bogen?’ Blijkbaar te weinig kennis, want er bestaat ook zoiets als ‘verborgen reflux’. Ik eiste een doorverwijzing naar de kinderarts en kreeg die na lang aanhouden. Bij de kinderarts werd ik eindelijk gehoord! Ik vertelde mn verhaal en ze reageerde gelijk met het vermoeden dat het wel eens reflux zou kunnen zijn. Ze wilde direct actie ondernemen. Julian moest 24 uur worden opgenomen voor een ph-meting: een soort sonde door zn neus richting zn maag, om te meten of er inderdaad zoveel zuur omhoog kwam (Die onrust en veel huilen komt dus door al dat zuur wat alsmaar omhoog bleef komen, het irriteerde zijn slokdarm op een gegeven moment). De resultaten na 24 uur waren overduidelijk: Julian had reflux. Eindelijk een soort bevestiging: hij kan er niets aan doen dat ie veel huilt en niet wil slapen. Maar wat nu… direct starten met medicijnen was het gevolg. 4x per dag zo’n 15-30 min. voor de voeding kreeg hij 30 ml “Motilium” (dmv een spuitje toedienen), een middel wat voeding sneller afvoert richting de darmen en helpt het maagklepje te sluiten. En 's avonds voor de laatste voeding kreeg hij “Omeprazol” een maagzuurremmend middel. Dit was een capsule die ik open moest maken en de korreltjes die erin zaten met een beetje water moest toedienen. De kinderarts zei dat de medicatie 2 weken nodig had om goed te gaan werken. Na 2 weken helaas nog geen verandering, maar na 3 weken zagen we dagelijks verbetering! Eindelijk!! Julian werd steeds rustiger en er kwam steeds minder voeding omhoog! Eindelijk begon hij met lachen en zich te ontwikkelen! Na 6 weken moesten we terug naar de kinderarts. Ik vertelde mn positieve verhaal en mocht per direct stoppen met Motilium. Als dit 2 weken goed zou gaan, mocht ik ook stoppen met Omeprazol. Gelukkig ging alles goed en zijn we nu sinds 2 weken medicijnvrij!!
Julian is nu een heel vrolijke baby van 4 maanden.

Voor mij is een belangrijke les dat je echt op je moederintuitie af moet gaan! De huisarts geeft je het gevoel een overbezorgde moeder te zijn, terwijl je vaak gewoon gelijk hebt!!!
Motilium en Omeprazol hebben Julian dus enorm goed geholpen!

Veel succes en ga op je gevoel af!

Groetjes,
Mama van Julian

de 2de en 3de hadden hier verborgen reflux.alleen het maagzuur kwam omhoog,waardoor ze veel pijn hadden.nutriton daar kregen ze alleen veel kramp van.wat WEL hielp was veel regelmaat,en inbakeren,maar dat mag maar tot 6 maanden.na een jaar waren ze er vanaf.

Hoi kijk uit met inbakenen en verborgen reflux. Mag alleen op aanraden van een ka, kan erg gevaarlijk zijn ivm met stikken.

Gr Patries

quote:
Hoi kijk uit met inbakenen en verborgen reflux. Mag alleen op aanraden van een ka, kan erg gevaarlijk zijn ivm met stikken.

Gr Patries

dat mag ze ook niet meer,want haar kindje is daar al te oud voor.bij ons deden ze het in het ziekenhuis.

@Cheyenna, Ik dacht zet het er ff neer meer als waarschuwing.

Gr Patries

Hallo allemaal,

eigenlijk lees ik bovenstaande allemaal met ongeloof…
Ons zoontje was ook ziek, deed niets als spugen en huilen.
Wij een afspraak maken bij de HA, weer naar huis gestuurd met het verhaal dat hij wel een griepje onder de leden zou hebben.
Op zondag met ons mannetje naar de huisartsenpost (het werd alleen maar erger, nog meer huilen en spugen). Ook daar dachten ze aan griep, hij spuugde namelijk niet met bogen. Ondertussen had ik me behoorlijk ingelezen op internet en wist ik inmiddels het fijne van verborgen reflux.
Ons mannetje moest blijven ter observatie, gelukkig maar… Deden ze tenminste IETS.
De eerste 3 voedingen bleven er keurig in (was thuis ook het geval), na voeding 4 kwam alles er weer uit. Hij droogde uit…
Dag 2: Hij kreeg een slang in zijn neus, en hij moest aan het infuus. Wat een eng gezicht, die naald in zo’n klein handje… (Hij was 5 weken!!!)
Uiteindelijk hebben ze een echo gemaakt (dag 3 in het ziekenhuis), hij bleek inderdaad verborgen reflux te hebben.
De volgende dag ging hij met de ambulance naar het Radboud, diezelfde avond hebben ze hem nog geopereerd en de volgende dag mocht hij naar huis.
Nooit meer last gehad!!!

Kunnen jullie niet zoiets “eisen” van het ziekenhuis?
Het lijkt me verschrikkelijk om te moeten tobben met medicijnen, bed omhoog etc.

Ik hoop dat mijn verhaal jullie geholpen heeft en dat je er wat aan hebt.

Gewijzigd door - muppetje84 op 18 May 2010 21:34:45

ik heb ze gesmeekt om iets te doen,maar er gebeurde helemaal niets,zelfs geen medicijnen.opereren doen ze alleen als hun dat nodig vinden,mijn kids hebben niet eens een echo gehad.en de operatie lukt lang niet altijd.