Reflux

goedenavond,

sinds een paar dagen weten wij dat onze kleine man van 11 weken reflux heeft, het was zelfs zo erg dat hij stikte en naar adem hapte en dan helemaal blauw werd.
hij spuugde pas na een aantal uur. Onze kleine man huilde eigenlijk nooit, sliep erg veel en had altijd zijn knuistjes gespannen wij konden die niet openmaken en hij wilde eigenlijk nooit eten maar groeide goed, wij hadden niet in de gaten dat hij iets had. alleen dat stikken was behoorlijk eng.
hij heeft er geen moeite mee om zijn medicijnen in te nemen. hij krijgt 10 mg losec en 3 keer per dag 3 ml. motilium. Gelukkig vind hij het geen probleem. Hij is opgenomen in het ziekenhuis en sinds vandaag weer terug. heeft een paar dagen daar geslapen, dit omdat hij (gelukkig) in de armen van de kinderarts zich heel erg verslikte dat hij blauw en bleek werd. Ook omdat wij hem op zijn buik legde wat natuurlijk ook weer gevaarlijk was Hij sliep de laatste week zelfs 13 uur achter elkaar snachts en dat was niet goed. Ze hebben meteen medicatie gestart en hij is nu een stuk ontspannender. We hebben nu alles hoog moeten doen van bedje tot box tot commode. hij krijgt nu ook nutriton in zijn voeding.
Nu zijn we even terug gaan denken en inderdaad ons kindje had ook veel last van darmkrampjes, overstrekken, niet boeren, af en toe een huilbui en zeker de laatste keer nadat ik een klein beetje ruithap had geprobeerd, hij wilde ook nooit plat liggen.

ik zou willen weten hoe het nu bij jullie gaat?

groetjes marielle

Gewijzigd door - marielle_jacobs op 22 Feb 2007 20:48:39

Gewijzigd door - marielle_jacobs op 22 Feb 2007 20:50:04

Hoi,

Onze dochter heeft ook reflux gehad. We hebben losec gehad en nutriton door haar voeding. GElukkig is alles nu zo goed als achter de rug. Met de medicatie zijn we na 4 maanden mee gestopt, in overleg met arts. Nutriton nu sinds een maand gestopt en het gaat eigenlijk heel goed. Er komt nog wel eens iets terug, maar dat is bij babytjes ook normaal, als ze er verder maar geen last van hebben.
Vorige week voor de laatste keer bij de kinderarts geweest. Het heeft echt tijd nodig. Reflux wordt veroorzaakt door het maagklepje dat bij bay’s niet goed sluit. Daar moeten ze overheen groeien. Meestal is het rond 1 jaar volgroeid en hebben ze er geen last meer van. Lijt nu nog ver weg voor jullie, maar wie weet gaat het wel sneller. ieder kind is anders.

Heel veel sterkte.

ik ben blij dat er wat aan gedaan wordt. toch maakt het mij een beetje boos omdat mijn dochtertje daar ook last van heeft al toen ze 10 weken was en elke keer zij de dokter het gaat wel over ze is nu 5 maanden oud en heeft er nog last van ik kan pas 8 maart naar de kinderarts en mijn dokter blijft vol houden dat het wel over gaat. het maakt mij een beetje boos omdat je vaak leest dat er wat aan gedaan kan worden en bij mijn dochter wordt er niet aan gedaan en ik weet dat er wat aan gedaan kan worden en dat mijn kleine zich allang veel beter had kunenn voelen. maar voor jullie ben ik blij dat er wat aan gedaan is en hoop dat het snel voorbij is.

groetjes

mijn dochter (nu 4) spuugde al vanaf de geboorte.
bij een verkoudheid spuugt ze naast het slijm altijd haar eten terug (nog steeds).
normaal eten kon ze nooit, ze had hele grote amandelen, die zijn er uit gegaan toen ze 2 was.
mijn man is als baby geopereerd aan reflux, bij mijn dochter vond niemand het nodig er iets aan te doen, ze groeide goed en was ook goed van gewicht.
maar altijd spugen vind ik niet normaal!
ik heb nu via de kno een verwijzing voor de kinderarts.
ze eet nog steeds niet goed en stikt vaak in haar eten of spuugt het uit (wel minder dan vroeger).
ze is nu ook bang om te eten.
9 maart horen we hopenlijk meer!

gr. demelsa