Reflux terug aan 10,5 maanden!

Hallo

Mijn eerste keer op het forum en al direct een heel verhaal…
Ik weet me echt geen raad meer. Een paar weken geleden wou mijn zoontje van bijna 11 maand zijn melk niet meer, Soja nr.3 en kwam hij regelmatig al wenend wakker s nachts, wij dachten tanden of honger? Maar de tanden zitten er nu wel al door.
Ik ben dan overgestapt naar volle melk, en dat dronk hij heel goed, maar sinds een paar dagen zijn die nachten nog veel erger. Vannacht maar drie uur geslapen…Doodop zijn we.
Ofwel vult hij zich niet in die volle melk, eet zelfs nog yoghurt erna, ofwel eet hij juist teveel en is hij ongemakkelijk? Ik weet het echt niet. Altijd maar wakker, wenen, roepen, en tis niet dat we toegeven, we gaan er zelfs niet naartoe, mss heel sporadisch es zijn tuutje geven en hem weer neerleggen.

Weet iemand wat meest vult, poedermelk of volle melk, of moet ik gewoon meer melk geven en geen yoghurt meer? Nu drinkt hij 180-210 cc.Of heeft iemand ervaring met Beba? Of met Babeurre?
Ik heb nu wel gehoord van de kinderarts dat hij opnieuw last heeft van zijn reflux dus opnieuw medicatie…en volle melk is hier wss nog slechter voor , iemand ervaring mee van reflux die terugkomt.
We weten dus ook niet hoe we hem langer kunnen doen slapen, hij is nog doodmoe maar krijg hem niet meer in slaap, als ik hoor hoe sommige van zijn leeftijd slapen, amai zoveel denk ik dan…

Lukas zijn schema is nu aan 10,5 maand als volgt:

7h-7h30: 210cc volle mel
9h30: slapen tot 10h30-11h
12h: 250 gr groentepap met beetje water (lust dit niet echt)
13h30: slapen tot 15h (soms minder, soms langer)
16h: 250 gr fruitpap
18h: 2 boterhammen
20h: 180cc melk + petit gervais

In creche slaapt hij nu ook weer in vooravond of late namiddag, s morgen uurke, na de middag uurke en dan nog es een uurke na fruitpap. Soms ook niet , want dinsdag in namiddag 2 uur geslapen na wat geween…wil niet bij andere kindjes, viel in slaap op schoot en dan in bedje gelegd. S morgens geen probleem, dan ligt hij alleen Maar zoals je ziet, elke dag anders, beetje aanpassen, als hij in namiddag maar drie kwartier slaapt, moet hij nog es in bed. Alhoewel , als we dan ergens naartoe gaan, kan hij wel wakker blijven hoor!! een vechtertje…maar dan in de auto is hij uitgeteld! Ik heb wel ondervonden dat hij beter overdag es extra in bedje zit en vroeg gaat slapen, dan dat we hem wakker houden en laat erin steken, want dan oververmoeid, slaapt slecht en is toch vroeg wakker!! Ik wil hem dus vroeger in bed stoppen s avonds, hopelijk slaapt hij dan toch tot 6h30, want nu zijn die nachten te kort, van 20h30 of later tot 6h30, hij is dan nog doodmoe

Grtz
Antje

Hallo Anje,

Welkom bij ikkeben!

Misschien kan ik je helpen.

Elke kreeg pas na het 1ste jaar gewone melk.
Het is niet aan te raden om daarvoor al gewone melk of volle melk te geven.
In melk zit zout en dat is niet goed voor de niertjes.

Ik zou je schema ook veranderen. Hoeft niet maar kan.
Zo deden wij het destijds:
7.00 flesje melk en boterham met smeerkaas of ander beleg.
half 9 wat fruit.
9 tot 11 slapen.
Na slapen wat sap uit tuitbeker.
12 uur boterham en flesje melk.
1 tot ong. 3 uur slapen.
wat drinken uit tuitbeker en lange vinger of ander koekje.
17.00 uur warm potje en yogurt na.
18.30/ papfles en dan slapen tot de andere morgen.
Zou dus het brood om 12 uur geven en het warme eten savonds.
Het warme eten vult meer dan de boterhammen.

Hij gaat wel wat laat op bed vind ik.
Hij is al zo moe omdat hij niet veel slaapt.
Leg hem maar lekker na de papfles van 18.30 op bed.
Heeft dan een goed gevuld maagje en zal lekker gaan slapen.
Honger zal hij niet meer hebben.

Mocht je zoontje snachts wakker worden dan kun je er wel even heen gaan
en dan geef je een aai over het bolletje en zegt dat alle mensen lekker slapen
en hij ook weer moet gaan slapen, en dikke kus geven.

Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 7 mnd

Hey

Bedankt voor de tips! En voor mijn tweelingzusje Tina ook, zij zit ook op forum met haar zoontje Noah ivm boertjes laten en krampjes…

Zo vroeg op bed leggen, dan is hij wss om 5h al wakker…Ik zal het es proberen , maar ik ben al maar om 18h thuis met hem, dus dan nog boterham en beetje later de fles (en de laatste tijd duurt dat wel meer dan een uur), tegen 19h30 lukt misschien nog , maar vroeg is moeilijk. Soms nog badje s avonds, dan is het zeker 20h…

Ik kan ook zijn schema niet aanpassen, ik zou hem graag s avonds warm eten geven , maar ze doen het zo in de creche…en twee keer warm eten is ook niet goed, dan leert hij geen boterhammetjes eten, pff moeilijk hé.
En s middags slaapt hij heel weinig, met een boterham zou dat nog minder zijn vrees ik. Tis gene gemakkelijken om uit te dokteren hoor!

Nu weer geen succes met nutrilon AR, tis niet dat hij spuugt, maar wil gewoon geen poedermelk meer ofwel te moe en geen honger, kan ook…Zal zien wat hij doet vannacht en morgenvroeg. Pff , vermoeien hoor, kan ook geen 10 soorten uitproberen …
En dan nog kiezen tss gewone volle melk en groeimelk binnenkort, kinderarts zegt groeimelk tot 2 jaar, K&G zegt volle melk, handig hé zo dat ze elkaar tegenspreken!
Welke poedermelk gaf jij?

grtz
Antje

lust hij wel pap 's ochtends?
onze lucas heeft nl ook reflux gehad…hij krijgt er nu geen medicijnen meer voor nl.
Wat wij vroeger door zijn melk deden was nutriton. Dat verdikt de voeding in de maag en zo komt het niet sneller terug. En het vult ook omdat het dikker is.
Je kan ook johannesbroodpitmeel gebruiken. Dat is eigenlijk hetzelfde.
Wij moesten rond zijn eerste jaar nog het introduceren van de koemelk ivm een mogelijk koemelkallergie. Dit is nooit aangetoond dus hij heeft het ook niet.

Lucas is nu 2 en krijgt al een hele tijd dit schema.
's ochtends 200 ml volle melk met 6 scheppen bambix 12 mnd. Met een lepel geef ik dit hij krijgt al heel lang geen fles meer.
10.00 uur fruit of een koekje en drinken
12.00 - 13.00 2 boterhammen + drinken of soep vindt hij ook lekker
dan slapen tot ongeveer 14.00 of 14.30
als hij wakker is krijgt hij een koekje en wat te drinken
dan lekker spelen tot hij warm eten krijgt.
Lucas eet gewoon met de pot mee en krijgt daarna een toetje
Lucas gaat op bed zo rond 18.30 - 19.00 uur.
Hij wordt bijna altijd wakker 's nachts en wij laten hem liggen
of dekken hem nog eens toe en zeggen dat hij moet slapen.

De medicatie geef je die 's ochtends of 's avonds?
ik gaf hem altijd 's ochtends zodat hij er de hele dag dan geen last van heeft.
Dan is hij ook meer uitgerust zodat hij 's avonds niet te moe is om te gaan slapen.
Je kan zijn hoofdeind wat hoger zetten zodat hij niet te veel last heeft van de reflux. Bv wat boeken onder het hoofdeind (onder de poten van het bed).
's ochtends in bad doen? ipv 's avonds. Dat lukt niet altijd natuurlijk. Soms zijn kinderen te moe om de slaap te kunnen vatten. Dat heeft lucas ook weleens. Meestal is het zo bij hem dat als ik merk dat hij moe is gaat hij gewoon slapen.
En 's middags niet te lang laten slapen anders slapen ze 's avonds niet meer.
11 maanden is natuurlijk wel iets jonger dan 2 jaar maar misschien heb je hier iets aan. Lucas krijgt al een tijdje dit schema en het gaat prima eigenlijk.

Succes!
gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

Hallo allen,
Onze zoon heeft verborgen reflux en is nu 9 maanden oud. Volgens het consultatiebureau was er niets aan de hand en vond hij gewoon “zijn melk niet lekker”… . Gelukkig - na 4 maanden (!) van pijn, niet slapen (hij en wij), weinig voeding binnenkrijgen en het consultatiebureau platlopen en bellen - werd door onze huisarts Verborgen Reflux aangehaald. Direct door naar de kinderarts, PH-metrie gehad en nu krijgt hij - naast de gebruikelijke antireflux-therapie - Losec Mups. Het is een ander mannetje geworden! Ook hebben wij een speciaal anti-refluxbed aangeschaft en dat werkt ook goed. Daarvoor zaten wij te hannesen met boeken onder het bed, tuigjes om in te hangen, slapen in het wipstoeltje, etc. Echt werken deed het niet en voor zijn rug is het ook niet al te best allemaal. Enfin, de reden voor dit schrijven:
Mochten moeders dit lezen die zoekende zijn naar wat er met hun baby aan de hand is: blijf de deur platlopen bij de medici, zeker wanneer je vermoedt dat het een verborgen reflux is, die is minder goed herkenbaar.
Meer informatie kun je ook vinden op: www.infantrefluxdisease.com ,een hele goede site!
Meer informatie over het antirefluxbedje kun je vinden op www.antirefluxbedje.nl
Hoop dat ik hiermee wat mensen kan helpen.
Groet,
Kyta