Hallo
Mijn eerste keer op het forum en al direct een heel verhaal…
Ik weet me echt geen raad meer. Een paar weken geleden wou mijn zoontje van bijna 11 maand zijn melk niet meer, Soja nr.3 en kwam hij regelmatig al wenend wakker s nachts, wij dachten tanden of honger? Maar de tanden zitten er nu wel al door.
Ik ben dan overgestapt naar volle melk, en dat dronk hij heel goed, maar sinds een paar dagen zijn die nachten nog veel erger. Vannacht maar drie uur geslapen…Doodop zijn we.
Ofwel vult hij zich niet in die volle melk, eet zelfs nog yoghurt erna, ofwel eet hij juist teveel en is hij ongemakkelijk? Ik weet het echt niet. Altijd maar wakker, wenen, roepen, en tis niet dat we toegeven, we gaan er zelfs niet naartoe, mss heel sporadisch es zijn tuutje geven en hem weer neerleggen.
Weet iemand wat meest vult, poedermelk of volle melk, of moet ik gewoon meer melk geven en geen yoghurt meer? Nu drinkt hij 180-210 cc.Of heeft iemand ervaring met Beba? Of met Babeurre?
Ik heb nu wel gehoord van de kinderarts dat hij opnieuw last heeft van zijn reflux dus opnieuw medicatie…en volle melk is hier wss nog slechter voor , iemand ervaring mee van reflux die terugkomt.
We weten dus ook niet hoe we hem langer kunnen doen slapen, hij is nog doodmoe maar krijg hem niet meer in slaap, als ik hoor hoe sommige van zijn leeftijd slapen, amai zoveel denk ik dan…
Lukas zijn schema is nu aan 10,5 maand als volgt:
7h-7h30: 210cc volle mel
9h30: slapen tot 10h30-11h
12h: 250 gr groentepap met beetje water (lust dit niet echt)
13h30: slapen tot 15h (soms minder, soms langer)
16h: 250 gr fruitpap
18h: 2 boterhammen
20h: 180cc melk + petit gervais
In creche slaapt hij nu ook weer in vooravond of late namiddag, s morgen uurke, na de middag uurke en dan nog es een uurke na fruitpap. Soms ook niet , want dinsdag in namiddag 2 uur geslapen na wat geween…wil niet bij andere kindjes, viel in slaap op schoot en dan in bedje gelegd. S morgens geen probleem, dan ligt hij alleen Maar zoals je ziet, elke dag anders, beetje aanpassen, als hij in namiddag maar drie kwartier slaapt, moet hij nog es in bed. Alhoewel , als we dan ergens naartoe gaan, kan hij wel wakker blijven hoor!! een vechtertje…maar dan in de auto is hij uitgeteld! Ik heb wel ondervonden dat hij beter overdag es extra in bedje zit en vroeg gaat slapen, dan dat we hem wakker houden en laat erin steken, want dan oververmoeid, slaapt slecht en is toch vroeg wakker!! Ik wil hem dus vroeger in bed stoppen s avonds, hopelijk slaapt hij dan toch tot 6h30, want nu zijn die nachten te kort, van 20h30 of later tot 6h30, hij is dan nog doodmoe
Grtz
Antje