Reflux en Osteopaat

Hoi Allemaal,

Jony hoop 5-12 2 jaar te worden. Bij 2 jarige leeftijd wordt ze onderzocht dmv endoscopie dit hoop in Februarie te gebeuren, ze gaan kijken of de slokdarm ontstoken is en hoever het stuk is en ze gaan de zuurgraad meten in haar maagje en hoeveel er omhoog komt. We moeten begin jan. stoppen met de medicatie 3a4 weken later wordt ze opgenomen in febr dus.
Nu hoorde ik weer eens wat nieuws (voor mij is het nieuw nooit van gehoord) dat kinderen met Reflux ook wel behandeld worden door een osteopaat.
Heeft hier iemand ervaring mee met osteopaat en behandeling van Reflux.

Heeft iemand ervaring met endoscopie onderzoek bij zo’n kleine uk. Ik zie er als een berg tegenop. Aangezien ik weet dat Jony er nog last van heeft gaan ze ook overleggen met andere artsen of ze geopereerd wordt ja/nee. Het schijnt een zware operatie te zijn. Deze wordt per jaar maar 40 x uitgevoerd op de zoveel duizend kinderen die geboren worden in Nederland (waar van er maar 8 slagen) en alleen in het WKZ-Utrecht. En natuurlijk hoeft Jony niet bij de 8 te zitten maar toch ik pieker er wel over.

Cora…

Als het woordje Reflux valt wordt er gauw wel een link gelegd met “maagklepje” wat niet goed werkt. Ik wist niet dat Reflux ook te maken heeft met een allergie oid.
Of dat het aangeboren is of niet dat zou ik zo niet weten bij Jony.

Vreemd dat de KA of HA het woord osteopaat nooit heeft laten vallen.
Wordt het vergoed door verzekering?
Is het bij Bo aangeboren? Jony heeft het sinds haar geboorte na 3 weken spuugde Jony bloed op. En vanaf de geboorte gaf ze al wel voeding terug.

Cora.

ja en dat kan zeker er overheen groeien.
Bij Jony zijn we met een half jaar ook gestopt ze kreeg toen 2x dgs 5 mg.
Bij een jaar zijn we ook gestopt toen was de med verhoogt naar 2x dgs 10.
Bij 1,5 jaar zijn we ook gestopt was afgelopen mei. Het spugen kwam terug na 4 weken. Maar achteraf gezien had ze al wel eerder last last van ze at minder de ontlasting ging moeizaam ze sliep laat in. Maar dat zagen we achteraf we dachten ah die meid heeft een griepiej. Maar helaas ze heeft nog steeds Reflux. Na een second opnion in het WKZ-Utrecht. Hebben we afgesproken met beide KA dat we het traject ingaan van lich. onderzoeken ed, als ze de 2 jaar is gepasseerd en er nog last van heeft.
Ik merk bij Jony wel als een pil niet geef met name savonds dat ze er al gelijk last van heeft.
Ze kan helaas niet zonder de medicatie.

Maar goed nu hoorde ik dus van die osteopaat, tja dan ga je wel weer denken/piekeren van moet ik dat niet eerst doen voordat ze met die slangetjes ed naar binnen gaan. Het zal natuurlijk wel helemaal mooi zijn als het aan een zenuw oid ligt wat klem/vast zit oid. (wat ik allemaal lees op internet wat mogelijk kan zijn)

Het valt niet mee allemaal het was een zware pittige periode in mei.
Het liefst zie je dat je kind geen medicijnen slikt of afhangelijk er van is.
Aan de andere kant denk ik ach er zijn nog ergere dingen maar toch…

Cora

Hoi

Dylan heeft ook Reflux gehad
Hij is er gelukkig overheen gegroeid
echter hij heeft wel ostheopathie gehad en het word nu WEL door huisartsen aangeraden dit omdat zij sinds Januari 2009 OFFICIEEL medisch erkend zijn
Dit omdat hun beroep zo veel positieve effecten bied op de genezing bij vooral Kleine kinderen (ook volwassenen maar daar duurt het langer)

Dylan had reflux in zijn slokdarm
En heeft er nu gelukkig geen last meer van

Groetjes
Michael, Natasja en Dylan

Fijn dat je Dylan er geen last meer van heeft.
Ik heb een manueeltherapeut/osteopaat geinformeerd.
Jony gaat eerst de onderzoeken van het ziekenhuis mee maken in februarie, en we kijken wat daaruit komt. Ik zie er erg tegenop om de med. te stoppen in januari, maar goed gelukkig sta ik er niet alleen voor. We gaan ervoor hopen en bidden dat het mee mag vallen.

Dank voor de reaties in iedergeval.

Groetjes Cora

Will succes met Bo. Ik hoop echt voor jullie dat hij dat allemaal hoeft mee te maken en dat hij er fijn over heen groeit…