Reflux en koemelkallergie

hallo, zitten wij ff lekker in de lappenmand met ons zoontje van bijna 7 weken. Hij ligt vanaf afgelopen donderdagavond in het ziekenhuis. Wou niet meer drinken en zit onder de uitslag in zijn gezicht. heeft duidelijk pijn en is erg onrustig. Nu denken ze aan reflux, maar ik zelf denk aan koemelkallergie of een combi daarvan. Morgen krijgt het mannetje een ph-meting, kijken of er inderdaad maagzuur naar boven komt. Wie heeft met al dit ervaring, of herkent dit verhaal?
Ohja ze zijn al met hypo-allergene voeding begonnen sinds 2 dgn.

ik vind hem erg jong voor een ph meting,
Ze hebben mijn zoontje gewoon medicatie gegeven tegn reflux, ik bedoel blijven spugen hoeveel meer bewijs wil je?
Mijn KA zei dat hij zo’n jong kind niet wil operen of vervelende onderzoeken bij wil doen, en zegt ook dat het overduidelijk is, kreeg een paar omepazolletjes en had nergens last van (wel spugen maar geen pijn) dus het blijft gewoon zo en hij krijgt nu medicatie zonder dat hij al die rot onderzoeken heefth oeven ondergaan want geloof me dit gaat geen pretje worden voor je kind.
KMA wordt rico nog op getest.
je moet dan tijdelijk op de nutrilon Pepti en krijgt later (meestal na 6 weken) een provocatie test (krijgen ze een blinde test waarvan je niet weet of er melk in zit of niet behalve de dietiste en zo beoordelen ze KMA)
50% van de reflux kindjes heeft ook een allergie dus het zou goed samen kunnen gaan, vooral vanwege de uitslag. maar uitslag in het gezichtje rond het mondje kan ook komen door het zuur, is ook logisch.
ik ben inet voor operatie/onderzoek voor het eerste jaar. maar dat is mijn mening ook omdat de KA de nadelen heeft opgenoemt hiervan

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

De uitslag zit in zijn hele gezicht, zelfs op zijn bolletje en in zijn haren. Ph-meting is een uitsluiting van ja/of nee reflux. Men zegt dat het vervelend is even het inbrengen, maar daarna niet meer. Mees is nl niet de heletijd onrustig of geeft heel veel over. Ze zijn met een speciale voeding begonnen, geen pepti of zo, spul wat straks besteld moet worden bij de apotheek.

Kan het geen eczeem zijn?

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Ze zijn dat inderdaad allemaal aan het na lopen, ook omdat hij niet echt heel erg op de medicijnen reageert van de reflux. De uitslag, onrust met drinken, krampjes enz lijken wel sterk op koemelk, maar ze willen eerst evt die reflux uitsluiten.

krampjes hoort ook bij reflux, maagzuur wat omhoog komt en weer terug ind e maag/darmen doet ook pijn.
Ik snap je argumenten wel, maar ik ben het er niet mee eens met de Phmeting dan.
ze kunnen ook wel op de klachten afgaan en zeggen het is reflux,
als hij overgeeft constant heet dat terugvloeing—>medische term is reflux.
KMA uitsluiten kun je alleen door gewoon die koemelk vrije voeding te geven of in ieder geval melk waarvan de eiwitten zo verkapt zijn dat het lichaam deze niet herkent. als medicatie helpt waarom dan hem zo vervelen met die troep in zn neus? een ph meting duurt 24 uur geloof mij maar heb zelf ook slangetjsi n mn neus gehad dat het irritant blijft, en voor een baby die toch al zo beweeglijk is al dan niet wordt… is het alleen maar vervelender.
je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt en als dat dit is sta ik achter je, alleen ben ik het niet eens met het punt PHmeting op deze leeftijd.

oh en wat de uitslag betreft, klinkt erg naar KMA, of gewoon exceem. exceem hoeft niet persee een reactie te zijn op voeding e.d. soms ben je daar gewoon gevoelig voor mocht het KMA zijn, is de enigste oplossing tijdelijk toch op km vrije voeding.
het is vaak ook niet echt een allergie maar een intolerantie.
veel kindjes zijn (ong. 50 procent) met het jaar weer tolerant tegen koemelk. 92 procent is met 5 jaar weer tolerant. wat dus inhoudt dat een echte koemelk allergie niet vaak voorkomt dat het eigenlijk een intolerantie is die dus weer over kan gaan gelukkig maar he

probleem is dus dat mees niet echt reageert op de medicijnen voor de reflux, daarom zeggen ze dat ze het uitsluiten. Mijn moeder gevoel zegt dat het koemelk is, hopelijk dan de intolerantie zoals jullie zeggen. klopt het trouwens dat ze dan last kunnen gaan krijgen bij de vacinatie? kreeg vandaag de oproep voor volgende week donderdag (joepie!)

Nou we gaan eerst maar eens even de dag van morgen tegemoed, je kunt beter zelf wat hebben als die kleine hummels. bedankt voor jullie reactie allemaal.

we krijgen als het goed is vrijdag de uitslag, als ik wat weet zal ik het zeker melden. Papa stapt nu in het autootje op weg naar het ziekenhuis, ik breng de oudste straks weer naar bed, je word er inderdaad niet vrolijk van maar je zult wel moeten met luna.Zij is ook pas 4 jaar.

last van de vaccinatie heeft niets te maken met kma.
Rico had alleen de 2e keer echt last van zn vaccinatie, had 40,1 koorts en zat bijna te stuipen. maar het trok na de pcm gelukkig snel weg.

Als de medicijnen niet aanslaan kan hetidd no wel reflux zijn.
meestal gaat dat over met 1 jaar als ze kunnen staan omdat het dan wat meer in evenwicht is en de voeding ook dikker is (stukjes in de maaltijd/fruit enz.)
als dit niet het geval is kunnen ze het met een kleine ingreep oplossen (ons zoontje is nu 8.5 mnd en wordt van kwaad tot erger helaas dus vrees hier het ergste) ik hoop dat het goed komt met je zoontje,
Andere kant is wel: dan weet je tenminste waar je aantoe bent, wij zitten hier al 8.5 maand in onzekerheid en dat is ook niks

hallo,
hier precies t zelfde. mijn dochtertje van 7 weken blijft onrustig. alles geprobeerd rust en regelmaat, inbakeren friso comfort voor de krampjes, maar toch blijft ze voornamelijk overdag wakker worden na een half uurtje slapen. s nachts gaat wel goed. heb hierover met t consultatiebureau gebeld en ze gaan haar nu ook testen op koemelkallergie en reflux. als ze wakker wordt zie ik dat ze ergens last van heeft zijn echt van die pijn kreetjes. drinken doet ze nog wel goed. en ze heeft ook niet alle symptomen. maar soms als ik naar boven ga om haar te troosten ligt ze te slikken en heel gulzig pakt ze dan haar tut en dut weer even in, maar meestal wordt ze toch na een kwartiertje weer wakker en zo elk slaapje overdag.
ik weet t even niet meer heb echt alles gedaan wat ik kan bedenken, zit zelf te denken aan de reflux, ze spuugt niet, maar omdat ze zo zit te slikken en als ik haar steil overeind hou gaat t goed. in inmiddels is ze zo moe en ik ook, dat er echt iets moet gebeuren.
kent iemand dit? ze heeft niet alle symptomen maar zou t toch een vand eze twee dingen kunnen zijn?
nou succes met de onderzoeken. hopelijk ben je er snel achter wat t is en kunnen jullie je rust weer vinden.

groetjes jolanda

nou als ik jouw was zou ik echt met haar langs de huisarts gaan, dit had mees dus ook. net niet van alles. dat slikken, wakker zijn, sterk zuigen op de speen, pijn hebben enz enz. totdat mees dus van de een op de andere dag niet meer dronk, daarna is hij dus ook opgenomen en ligt nu nog. kijk eens op de site: www.babyallergie.nl, wist niet wat ik zag zo herkenbaar, zo mees. ga dan naar koemelkallergie, en dan reacties van ouders. nou ik wist het toen wel!!!

trouwens mees heb ik ook ingebakend gehad en dat hielp ook niet, kijk wel uit met reflux mogen ze niet ingebekend worden!!!

@Jojootje,
je hebt reflux en verborgen reflux, dan komt het omhoog maar doen ze niet projectiel spugen (ver met bogen en uberhoudt teruggeven)
dan zie je het gezicht vertrekken van het zuur, op den duur gaat ditp ijn doen

dan heeft mees ook de verborgen reflux, die spuugd nl ook niet zo erg. Bij mees komt het ook omhoog. Wij vonden mees eigenlijk ook altijd in bed met opgedroogde melk langs zijn mond, en gaf melk terug van voeding naar voeding. Rook ook altijd zuur.

hallo, bedankt voor jullie reacties. en zeker die site is erg herkenbaar. sommige verhalen zijn zo herkenbaar voor mij.
ben met inbakeren ook gestopt, omdat het gewoon niet hielp en op den duur was ze gewoon hees van t huilen. als t nou werkte oke, maar dat was t dus niet.
maar heel veel dingen in die reacties van ouders herken ik in haar. sinds twee dagen heeft ze ook wat pukkeltjes in haar gezicht. niet extreem veel, maar dat kan schijnbaar dus ook een reactie zijn op koemelk.
ga in ieder geval echt niet langer tobben, moet nu de hyppoallergeen voeding gaan geven. heb ik na een week geen resultaat, dan word ik doorverwezen naar de kinderarts. maar ik denk niet dat ik echt een volle week ga tobben, als ik na een paar dagen geen verbetering zie, ga ik gewoon langs de huisarts.
net toen ik haar voeding gaf, schrok ik eigenlijk van hoe ze eruit ziet. door t slechte slapen overdag ziet ze zo bleek en wallen onder haar ogen. na haar voeding kreeg ik een mooie lach van haar te zien. zo schattig. maar na 5 minuten op schoot begint ze te jengelen. ze is gewoon doodop.
gelukkig slaapt ze s nachts wel goed, daarom twijfelde ik zo of t echt een van die dingen kon zijn. maar lees op die site ook reacties van ouders die dat dus ook hadden en uiteindelijk bleek hun kindje dan toch allergie te hebben.
wil nog even zeggen dat ik t fijn vind dat ikkebeben er is. fijn om je verhaal kwijt te kunnen en tips te krijgen van ouders die t zelfde meemaken. want vind t consultatie bureau soms toch wat makkelijk reageren, net of ik me aanstel en eerst nog maar eens even dit proberen en dat proberen. terwijl mijn gevoel zegt dat er gewoon iets niet lekker zit bij der. heb namelijk al 3 keer gebeld en nu pas komen ze met een oplossing of een suggestie dat er inderdaad meer aan de hand is. ze is van de geboorte al zo onrustig eigenlijk. een enkele dag is t goed gegaan, maar sinds een week of twee heb ik die dagen ook niet meer meegemaakt.
bedankt allemaal

groetjes jolanda

als je het echt niet meer weet moet je gewoon 'savonds de huisartsenpost bellen en zeggen dat het echt zo niet meer gaat, zo is mees dus ook verder gestuurd. Trouwens mees sliep 'snachts geweldig dus… en over die hypo-allergene voeding, in het ziekenhuis zeggen ze dat het wel 2wkn kan duren voordat het aanslaat! Denk dat bij jouw ook 1 en 1, 2 is, denk je niet. volg je moeder gevoel, en maak er werk van, suk6,

ja ik ga er toch morgen al werk van maken. als ik jullie verhalen zo lees en heb even gegoogeld dan herken ik zoveel en heb geen zin om nog maar weer eens een andere voeding te proberen. vanavond is ze ook alweer 3 keer wakker geweest. ze beweegt dan heel druk en zag haar zichtbaar slikken. ze pakte heel gulzig haar tutje en is nu in slaap gevallen.
heb een collega gebeld, wist dat zij ook een zoontje had met verborgen reflux en die heeft tien weken zitten tobben, totdat ze t zelf super beu was en ook huisartsenpost gebeld had.
bedankt allemaal en ik hou jullie op den hoogte
groetjes jolanda