Hallo,
Onze zoon van iets meer dan 3 maanden heeft zware reflux. Hij is al 2 keer een week opgenomen wegens excessief huilen na de fles. Na andere voeding werd hij iets rustiger, dus misschien ook buikkrampen gelijktijdig.
We zijn ontzettend vaak met hem in het ziekenhuis geweest omdat hij vooral na de fles veel pijn heeft, krijsen en onrustig bewegen. Helemaal overstrekken. Daarnaast is hij heel erg slapeloos omdat er steeds melk omhoog komt. Hij krijgt al nexium (dus de echte scherpe pijn is weg) en we dikken de voeding in met nutriton. Ook al afspraken gehad bij de osteopaat.
Mijn vraag is of jullie hier ervaring mee hebben, vooral met de pijn na de fles (ik kan hem nooit wegleggen, altijd op de arm en in slaap brengen)?
Ik vraag me ook af of vaste voeding straks helpt, of wordt dit ook onrust. Over het algemeen spuugt hij niet heel veel, het is meer verborgen reflux. Van het slapeloze word ik erg moe, na 3 maanden ben ik wel afgedraaid. Ik kan hem niet laten huilen, want hij heeft pijn. Dus ik slaap continu met hem of ben bezig hem in slaap te krijgen, maar diepe slaap zal hij nooit krijgen, omdat steeds die melk omhoog komt, wat kennelijk voor irritatie zorgt.
Het ziekenhuis kan niet verklaren waarom hij zo’n pijn heeft. Ze hopen dat hij daar overheen groeit. Dit is zeer zwaar, omdat we al een zoontje hebben. Ik wil eigenlijk wel een second opinion.
Hebben jullie ervaring met deze symptomen van reflux: pijn na de fles, overstrekken, huilen, slapeloosheid, spierspanning. Ik zou zo graag willen dat het beter werd, want ik zie hem niet vaak gelukkig.
Groetjes Happy mom