Rechtop in bedje

Hallo allemaal,

Dochterlief (11 mnd) is altijd al een ‘spookje’ wat betreft het slapen 's nachts, maar de laatste tijd maakt ze het helemaal bond.
Ze wordt vanaf dat ze op bed ligt wel 4/5x wakker, zit dan rechtop aan het voeteneind en blert alles aan elkaar.
Ze kan dan uit zichzelf niet onder de dekens kruipen, dus negeren kan je het gehuil ook niet.
Nu wil ik haar absoluut niet vastleggen, omdat dit gevaarlijk is. Heeft iemand nog een tip hoe je hier het beste mee kan omgaan?

Groetjes,

PS. Ik wil geen discussie over wel of niet vastleggen ontketenen, want daar is eerder al genoeg over te doen geweest, anders sluit ik de topic.

jantje

Ik zou op haar leeftijd alleen maar een winterslaapzak over een pyjama aangeven (eventueel rompertje lange mouw eronder). Warm zat. Dus dekens eruit. Dan kan ze wel weer zelf gaan liggen en dan werkt toverwoord Negeren wel.

11 maanden is een sprongetje plus ze is op een leeftijd van uitproberen.

Groetekes, Sje

Bedankt voor de tip, denk je niet dat ze het te koud zou krijgen?
In ieder geval ga ik het eens proberen.
Ik denk eerder dat het ook uitproberen is, want als het een sprongetje is dan zit ze er al 10 weken in, diepe zucht…
Ze probeert nu met eten ook uit, dus dat kan wel kloppen. Als we haar dan streng toespreken eet ze toch door.

Groetjes,

jantje

Nee hoor, krijgt ze het niet te koud van. Ik had onze meiden in de winter altijd in een rompertje lange mouw, pyjama (shirtje/broek) en een mouwloze winterslaapzak. Warm zat. (Als het tenminste op het kamertje niet vriest!).

Ze kunnen het beter te koud dan te warm hebben. Bij te koud, melden ze zich vanzelf, bij te warm melden ze zich niet vanzelf en kunnen ze door oververhitting buiten bewustzijn raken.

Dus gewoon uitproberen zo met die slaapzak en zonder dekentjes. Als je 's avonds als je zelf naar bed gaat haar nekje voelt en als dat gewoon lekker warm is, heeft ze het niet te koud in alleen die slaapzak.

Groetekes, Sje

Er zijn ook van die speciale slaapzakken voor kleintjes die zo dik zijn dat een dekentje niet nodig is! Volgens mij heten ze ‘slapies’ oid.

Hallo,

Ik heb het geprobeerd, maar ze wil echt niet zonder dekentje gaan slapen. We hebben haar laten bleren, ze was weer in slaap gevallen op haar knietjes met haar hoofdje voorover. Werd dus met een uur weer wakker, met de plooien van de deken in haar gezicht gegraveerd. Omdat zij ook Kiss heeft, ben ik altijd een beetje beducht dat door een verkeerde houding het weer verkeerd schiet in haar nekje en bekken.
Ze moet in ieder geval in januari weer voor controle komen.

Ik hoop gewoon dat het vanzelf over gaat die streken. We leggen haar nu alleen goed neer en praten of lachen verder niet tegen haar en lopen meteen weer weg.
Op internet las ik dat het helpt om een foto van jezelf bij het bedje te zetten, dat ze je ziet. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?

Groetjes,

jantje

Je zou een paar nachten een spuugdoekje of knuffeltje ofzo bij jezelf in bed kunnen leggen. Liefst op je huid onder je nachthemd. Dat neemt je geur aan. Na een paar nachten bij de kleine mop in bed leggen en mogelijk dat het al helpt als ze je geur dichtbij ruikt.

Groetekes, Sje