Recepten

Even een vraagje, heeft er iemand recepten voor babyvoeding? Mijn beeb nu dikke 6 mnd en ik wil eigenlijk steeds meer zelf voor hem gaan koken. Doe nu voornamelijk aardappeltje en groente pureren met wat opvolgmelk erdoor. Hoe doe je dat met vlees, koken? En wat voor variaties?

a href=“http://lilypie.com/”>Lilypie First Birthday tickers</a

Ik heb net het kinderkookboek Opperdepop gekocht bij AH.
Staan leuke en makkelijke gerechten in…

Groetjes van Sascha en Senne

Hierbij een aantal makkelijke & lekkere recepten:

Pasta met courgette, tomaat & wortel
25gr pasta, 1 tomaat, 6 plakken courgette, 1 wortel

Pasta koken. Ontvel tomaat door ’n kruisje in de onderkant te zetten met een scherp mes. Dompel de tomaat 10 seconden onder in kokend water. Het velletje en de zaadjes verwijderen. Snijd de tomaat in blokjes, courgette & wortel in blokjes. Kook de wortel 10min in een bodempje water, voeg de laatste paar minuten de courgette en tomaat toe. Voeg de pasta en groente bij elkaar en pureer het.

Bietjespuree
1 kleine aardappel, halve appel, 1 gekookt bietje

Schil de aardappel en snijd hem in kleine blokjes. Kook in 15min gaar. Schil de appel en rasp samen met ’t bietje. Meng appel en bietje door de aardappel.

Appel-rozijnencompote
2 appels, 15 rozijnen, 3 el vers sinaasappelsap

Schil de appels en snijd in kleine stukjes. Was de rozijnen en doe ze samen met de sinaasappelsap in een klein pannetje. Voeg eventueel water toe. Kook in circa 8 minuten gaar met de deksel op de pan. Giet af maar bewaar kookvocht en pureer mengsel. Voeg eventueel een beetje kookvocht toe.

In het kookboek van AH staan idd ook hele leuke, makkelijke, lekkere recepeten in.

Succes & eet smakelijk

Lilypie First Birthday tickers

@Leony: hier een recept van de website www.keukenkikker.nl:

Ingredi�nten
50 g kip
handje pasta
wat doperwten uit de vriezer
moedermelk/opvolgmelk

Bereiding
Bereid de pasta volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Snijd de kip in blokjes en voeg ze aan de kokende pasta toe. Doe op het laatst ook de doperwten de pan en kook ze nog even mee (voor tijdsduur zie bereidingswijze op de verpakking). Wanneer de kip, de pasta en de doperwten gaar zijn alles pureren. Door wat melk toe te voegen, wordt het geheel wat smeuïger.

en eet smakelijk!

Misschien is het leuk dat iedereen zijn of haar baby’s favoriete maaltijd hier neer zet. Mijn dochtertje is bijna 7 maanden maar ik geef alleen nog maar groente. Ik heb dus nog geen recept voor je maar vind het wel leuk om te lezen. Die bietjes puree van Lencios ga ik zeker een keer proberen. Hou zelf helemaal niet van bietjes maar zo kan ik het voor haar wel klaar maken.

Wat bij ons ook een groot succes is 't volgende recept. Ook makkelijk te bereiden:

Pastaschoteltje
2 tomaten, 6 sperziebonen, 20gr rundergehakt, 25gr macaroni

Tomaat ontvellen, maak sperziebonen schoon en snijd ze klein. Doe alle ingrediënten in een pannetje. Zet het op ’t vuur met circa 3dl water. Laat 20minuten zachtjes pruttelen. Giet ’t teveel aan kookvocht af en pureer het geheel.

Bruine bonen met appel (beetje winters maar wel lekker)
75gr bruine bonen, halve appel

Spoel de bruine bonen goed af in een zeef onder de kraan en laat ze uitlekken. Schil de appel en snijd hem in kleine blokjes. Doe de appel blokjes & bruine bonen met 2 el water in een klein pannetje. Breng aan de kook op een zacht vuur en laat warm worden. Pureer het mengsel als het goed warm is tot een glad babyhapje. (kan ook in de magnetron bereidt worden).

Hier ook het opperdepop boek van de AH. Erg makkelijke recepten en ik maak vaak een stuk of 5 porties voor in de diepvrieserg makkelijk de porties is boterhamzakjes goed plat drukken en dan zijn ze zo ondooit.
ipv tomaten gebruik in gepureerde totaten uit een pak.