Recepten voor toetjes met flesvoeding?

Hallo,

Hier een vraag… heeft iemand leuke ideeen / recepten voor toetjes of andere hapjes die ik aan mijn baby (op een paar dagen na 6 maand) kan geven?
Onze dochter wil niet meer uit de fles drinken, of desnoods een paar slokjes (daarna spartelen, gillen, stijf maken, brullen etc. Geef je daarna de melk als pap van een lepeltje wil ze wel eten!)
Tuitbeker snapt ze nog niet, gewone beker is te veel knoeien (wel al difrax oefenbeker in huis). Zoals ze zich gedraagt is voor haar de fles ‘af’ en wil ze groot zijn. Eten met een lepeltje! Tja… ze krijgt dan te weinig melk binnen. Van de ochtend en middag mag ik pap maken van het CB. Maar de laatste fles… heeft ze nog wel nodig, al is t maar half. CB raad aan recepten te zoeken die met melk te maken zijn en die je dan met een lepeltje kan geven. Leuk bedacht… maar heeft iemand tips? Gewoon yoghurt mag ze wel als toetje maar is geen vervanging voor de fles.
Tja… we hebben nu eenmaal een eigenwijsje!
Ik hoor graag of iemand ook deze ervaring heeft en hoe dat zo verder gegroeid is… of iemand tips heeft etc.
merci!

Hmmm lastig… een toetje maken van opvolgmelk… Het enige wat ik kan bedenken is om er pudding van te maken, en dan geef je weer te veel suiker…
Heb je al eens een tuit van bijvoorbeeld avent geprobeerd die net zo zacht is als een een flessespeen?
Is het niet gewoon de smaak van de melk waar ze op uitgekeken is? Anders zou je misschien eens iets met een smaakje kunnen proberen, zoals kant en klare pyjamapap, daar zit ook gewoon opvolmelk in (wel wat suiker ook) en die smaakt naar banaan-vanille-biscuit.

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hallo Anouk,

dank je voor je reactie en meedenken… maar… we gebruiken al Avent spenen. Tuit van tuitbeker duwt ze ook weg met tongetje (is iets in mond) maar als je ermee iets in mondje druppelt is het even leuk.
Pyamapapje hebben we een paar dagen geprobeerd geen succes. Rijstebloem wel/ niet door fles maakte niet uit.
We zijn onlangs overgegaan van Nutrilon 1 naar 2. Heel even leek t beter te gaan maar dag was maar 1 dag… We vermoeden echt dat ze de fles niet wil, maar lepelen.
tja… lastig. En ze moet 500 ml melk binnenkrijgen…

Damian had dit ook een tijd. We hebben toen de laatste fles in zijn slaap gegeven dan dronk hij hem helemaal leeg. Hij is nu bezig om helemaal fles af te gaan dus ben benieuwd. Succes in ieder geval

Wij hebben dit ook een tijdje gehad.
Toen heeft schoonmoeders bedacht om de fles liggend in bed, box, wagen te geven en toen dronk die deze in 1 x op. Nu krijgt die nog iedere dag (voor middagslaap & avondfles) 't laatste gedeelte ongeveer 50 cc liggend in bed.
Gaat prima.

Succes!!!

Lilypie Pregnancy tickers

[img]http://lb1f.lilypie.com/692Pp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

quote:
Hallo Anouk,

dank je voor je reactie en meedenken… maar… we gebruiken al Avent spenen. Tuit van tuitbeker duwt ze ook weg met tongetje (is iets in mond) maar als je ermee iets in mondje druppelt is het even leuk.
Pyamapapje hebben we een paar dagen geprobeerd geen succes. Rijstebloem wel/ niet door fles maakte niet uit.
We zijn onlangs overgegaan van Nutrilon 1 naar 2. Heel even leek t beter te gaan maar dag was maar 1 dag… We vermoeden echt dat ze de fles niet wil, maar lepelen.
tja… lastig. En ze moet 500 ml melk binnenkrijgen…

Moet… Moet… Nee: ze moet ongeveer in de buurt van de 500 ml per
dag krijgen.
Een dagje 400 is helemaal niet erg, en een dagje eens wat meer ook niet.

Wa toetjes maken betreft: bereide opvolgmelk kun je gebruiken als
gewone melk.
Dus alle toetjes die je kunt vinden die met melk gemaakt moeten worden,
kun je gebruiken.

En wat de melk als melk geven betreft:
een gewone beker (of oefenbeker) is misschien een boel geknoei,
maar je kunt natuurlijk wel zelf sturen.
Goed oefenen, dan heeft ze het waarschijnlijk maar zo door.

M.