Recept voor slagroomtaart


#1

Hahahaha op verzoek van Bianca4

180gr bloem
180 gr suiker
1 pakje vanillesuiker
6 eieren op kamertemperatuur

  • suiker, vanillesuiker en eieren 15 min mixen
  • bloem zeven en voorzichtig erdoor scheppen. Daarna meteen in de voorverwarmde oven

180 graden en 30 min ongeveer. Er effe in prikken met een scherp mesje als deze droog blijft is ie gaar.
Af laten koelen uit de vorm, door snijden en vullen met slagroom en vruchtjes en de boven kant er weer op. Lekker afmaken met nog meer slagroom, vruchtjes en vlokken/nootjes langs de zijkant ( of iets dergelijks )


#2

ja dank je wel,isse niet zo moeilijk dacht ik altijd hahahah

Bianca,Dylan & Kaitlyn


#3

hahaha nope, isse juist erg makkelijk.


#4
quote:
  • suiker, vanillesuiker en eieren 15 min mixen

een kwartier mixen???

groetjes Kim, mama van

en


#5

Wij als familie taartliefhebber gaan zeker dit recept eens proberen…

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
shakira.peutersite.nl
en Fajah (17-11-2004)
kleinefajah.dreumessite.nl


#6

Yep een kwartier mixen hahaha of 30 min met de hand ( grapjuh ) de bedoeling is dat er heel veel lucht in komt en het stevig wordt. De bloem moet er voorzichtig doorheen gespateld ( anders roer je de lucht er weer uit ) geeft ook niet als dit niet helemaal nauwkeurig erdoor zit. Wil je er bv een chocoladetaart van maken dan doe je er wat cacao in.
Je kunt het deeg bv ook over een bakplaat verdelen, dan bakken ( wel iets korter natuurlijk omdat het dunner is ), bovenop besmeren en dan oprollen.
Het heet eigenlijk sponsdeeg ( voelt ook een beetje als een spons ) en daar worden de meeste taarten van gemaakt.


#7

ik doe het op een verhoogde bakplaat,dus eigenlijk met een rand omhoog

moet hij dan ook 30 min.

Bianca,Dylan & Kaitlyn


#8

Normaal maak je hem in een ronde bakvorm, alles wat lager is maakt het dus dunner en dus korter in baktijd. moet gewoon lekker goud bruin zijn.


#9

oke,ga zaterdag maken…doe ik hem eerst wel in de appeltaart vorm

lukt dat dan probeer ik hem op hhet vierkante bakblik

Bianca,Dylan & Kaitlyn


#10

jee heb nooit geweten,dat het zo makkelijk te maken is .dank je wel voor de tip astrid

groetjes marielle mama van
10-10-01


#11

Het is dat ik er een klein beetje verstand van heb, maar als ik zie wat ze soms vragen voor een taart pfffffff. Ik bak ze mooi zelf !
Maar ik heb er wel de tijd voor en de zin erin whahahaha

Gewijzigd door - Assie op 04 Nov 2005 09:24:02


#12

ben meestal rond 35 euro kwijt voor 1 taart helemaal opgemaakt

dus vandaar dat ik het ook maar eens zelf gaat proberen

Bianca,Dylan & Kaitlyn


#13

Oke, hier is het receptje weer.



#14

Ik ken t als moscovisch gebak of biscuitdeeg. Maak t vaak helemaal zelf (al heb ik een receptje waar ook maizena in zit en wat je au bain marie moet maken) maar ik zweer tegenwoordig bij de biscuittaartmix van Soezie! Ideaal, mislukt nooit en precies de mooie structuur!

Groetjes Els


#15

Super!! Ik ga het gelijk een keer proberen! Bedankt!!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker