Recept Bladerdeeg


#1

Hi,

Ik heb een lekker recept voor de gewone warme maaltijd.
Je moet wel van kaas houden, maar als je dat lekker vind, zal ik het maar eens proberen

Wat heb je nodig:

Bladerdeeg
Geitenkaas of veta blokjes
Honing.

Het enige wat je inprincipe hoeft te doen is, de kaas of je nou geitenkaas hebt of veta blokjes maakt niks uit, het is beiden even lekker, maar het kaas in de bladerdeeg leggen, en het bladerdeeg 1x dubbel vouwen en de buitenrandjes goed dicht maken, tot dat je een driehoek hebt.
Dan zet je de oven op 200 graden, en leg je de bladerdeeg in de oven, 20 minuten.
Als het gaarbruin is, haal je het er uit en doe je er een beetje honing over, en klaar is kees!


#2

Dat zo simpel zo lekker kan zijn he?!
Ik heb hier altijd bladerdeegplakjes in de vriezer liggen, niets handiger dan dat!
Je kan het met vanalles vullen… hmmm

Lilypie Premature Baby tickers


#3

Nog zo’n soort recept:

Rol 1 blik bladerdeeg voor reuzencroissants uit op een schoon aanrecht. (Gewoon helemaal aan elkaar laten zitten, de croissantstukken niet lossnijden!).
Over de hele lengte in het midden beleggen met plakjes kaas en ham.

Over de lengte oprollen zodat je 1 lange slang krijgt en in een bepaalde vorm leggen (hartje, voorletter, gewoon rond als krans). Bestrijken met losgeklopt ei en 25 minuten in de oven.

Klaar is Klara! Lekker als buffetgerecht of als schooltraktatie (dan kun je het in de vorm van de leeftijd van de jarige bakken).

Hier al een paar jaar een succesgerecht met verjaardagen. Supersimpel en heel lekker!

Groetekes, Sje


#4

Dit recept is ook makkelijk en lekker.

Je hebt nodig
Bladerdeeg
verse spinazie
Feta
ei

Spinazie en feta over de plakjes bladerdeeg verdelen en daarna dichtvouwen als een appelflap. Insmeren met eigeel en daarna 20 minuten in de oven bij 200 graden.

groetjes Ramona



#5

Hier maak ik spinazietaart al jaren van! Heerlijk is het…
heel simpel, kipfilet bakken in pan tot het gaar is, daarna even laten sudderen in ketjap totdat de kipfilet bruin is gekleurd van de ketjap, spinazie koken/lekkerste vinden wij, spinazie a la creme opwarmen in pannetje(hoeft niet te koken, wordt wel warm in de oven straks), dan springvorm beleggen met ontdooide bladerdeeg, insmeren met opgeklopt ei, dan eerst de gesudderde kipfilet op de bladerdeeg en dan de spinazie, bladerdeeg dichtvouwen en nog 1 plakje erboven op (heb zelf altijd in totaal 8 plakjes nodig) dan helemaal insmeren met de rest van opgeklopt ei, 30 min op 220 in de oven en zooo lekker!
Voorbereiding is 10 a 15 min en als het spul in de oven staat, kun je al afruimen…dat scheelt!
AgnesReinds-Bosch

Gewijzigd door - agnes78 op 16 Apr 2011 23:40:06

Gewijzigd door - agnes78 op 16 Apr 2011 23:41:23


#6

Klinkt lekker allemaal! Volgens mij kun je ook wel alles vullen in bladerdeeg!

Nathanael is van 10-06-09


#7

Deze vind ik ook erg lekker:

pp 2 plakjes bladerdeeg, blokjes oude kaas, plakje ham, 2 deelblokjes spinazie (a la creme) beetje knoflook (vers van de pers) Leg alles op 1 plak bladerdeeg, de andere plak bladerdeeg er bovenop en 30 minuutjes in de oven.


#8

Wat lekker allemaal!

Ga eens het 1 en ander proberen!

Thx Dames!