Reacties op Nutriton?

Hallo,

Zijn er mensen wiens baby een reactie op Nutriton (om melk te verdikken) heeft (gehad)? Onze dochter heeft last van maagzuur en ook van darmkrampen. Misschien dat de darmkrampen helemaal niet aan de Nutriton liggen maar aan het maagzuur of de medicijnen die onze Arianne krijgt voor het maagzuur. Maar onze (schoon)moeder vertrouwt dat spul niet.

Ik lees op het internet alleen over het alternatief Gelilact wat alleen in België te koop is en over Gelopectose (?). Heeft er iemand er iemand ervaringen en weet je misschien waar wij wat anders dan Nutriton kunnen kopen?. Dan gaan we dat eens proberen, je weet maar nooit of het helpt.

Groeten,
Linda en Theo

Niet teveel uitproberen bij zo’n kleintje. En al helemaal niet als ze ook al medicijnen krijgt. Ze is nog heel jong en al het nieuwe wat je uitprobeert (ook al doe je het om haar te helpen) kan teveel zijn.

Nutriton is johannesbroodpitmeel. Zoek boven in beeld bij de zoekfunctie op nutriton of op johannesbroodpitmeel en je krijgt heel wat resultaten waar je mogelijk interessante informatie uithaalt.

Darmkrampjes heeft elke baby, dus lijkt me stug dat ze dat zonder nutriton niet zou hebben. En maagzuur wat in de darmen komt heeft ook elke baby (elk mens!), dus lijkt me ook stug dat ze daar darmkrampen van heeft.
Die kleintjes moeten wennen aan flesvoeding/borstvoeding. Ze hebben tot hun geboorte alleen vruchtwater gedronken. Die darmpjes moeten eraan wennen dat er na 9 maanden wat anders verwerkt moet worden en helaas horen daar krampjes bij.

Maak je je alleen zorgen omdat je (schoon)moeder zich zorgen maakt? Of maakte je je sowieso al zorgen? Laat je niet uit het veld slaan door meningen en ongevraagde adviezen van anderen, ga op je gevoel af.

Als jij denkt dat het niks te maken heeft met die Nutriton, gewoon lekker doorgaan met dat spul want het is volledig onschuldig.

Groetekes, Sje

Mijn zoontje Roy (nu 10 weken) heeft ook medicijnen voor reflux en ik verdik zijn voeding ook met Nutriton. De darmkrampjes kunnen van de Nutriton komen, omdat dit de voeding verdikt en je kindje minder makkelijk een boertje kan laten na het drinken.
Roy heeft ook af en toe krampjes, maar ik vind dit toch minder erg als een slokdarm die helemaal geirriteerd is van zijn maagsap dat iedere keer omhoog komt.

Groetjes Marieke

Roy heeft ook een eigen website (www.beebiehofkens.beebiesite.nl)

rico heeft ook nutriton door de voeding,
ik geef ook losec en motillium voor de reflux klachten van rico.
ik doe zeker die nutriton erdoorheen want anders halen die medicijnen natuurlijk ook niets uit, want ze spugen de melk uit, dus de medicijnen ook.
nutriton is echt wel te vertrouwen hoor! het is medisch bewezen dat het werkt EN goedgekeurd, anders wordt het niet overal verkocht.
ik zou niet gaan rommelen met andere dingen waar vrij weinig over bekend is

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker