Rare reaktie (?!)

Gisterenochtend liep ik met Stephan bij school.
We kwamen een jongetje met z’n moeder tegen.
Dat jongetje zegt heel enthousiast: “Hoi Stephan!”
Wat denk je dat Stephan doet?
Met een uitgestreken gezicht kijkt ie dat jongetje even aan om vervolgens, zonder één woord, waanzinnig hooghartig zijn hoofd af te draaien!!
Nou jaaaaaaaaa!
Dat was al de twééde keer dat ik hem zo zag reageren op een ander kindje
dat hem gedag zegt!
En ik weet van mijn moeder dat zij het ook een keer heeft meegemaakt toen
ze Steef naar school bracht.

Ik snap dus geen bal van die reaktie van hem.
Hij is juist altijd érg sociaal…

Ik heb nu gereageerd door streng te zeggen dat ik het niet normaal vind zoals hij reageert en dat hij best wel even netjes gedag terug kan zeggen.
In plaats van zo enorm hooghartig zijn hoofd af te draaien.
Je moet hem zien joh, uitgestreken smoelwerkje (hihi, sorry hoor, maar voor zo’n wurm van 4 jaar is het wel een beetje komisch om te zien)

Maar goed, wie herkent dit van zijn/haar anders zo lieve zoon/dochter?
Of is die van mij de enige met dit maffe gedoe?

Kan het eigenlijk niet echt waarderen dat hij zo belachelijk reageert op een
aardige groet van een klasgenootje.
Enne…zo maak je je natuurlijk niet bepaald geliefd, of drijf ik nu te ver door
en moet ik het met een kilo zout nemen omdat hij nog maar 4 is?

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Gewijzigd door - Bieb op 28 Jan 2006 20:49:43

Ja ik herken het wel!

maar en ik baal er ook sterk van maar zei snappen het gewoon niet ze hebben gewoon ff geen zin denk ik dan maar (hoop ik)

Tries

OOOOOHOOOOOO ik zou niet 1,2,3 een oplossing weten. Ik zou er wel eens even een gesprekje over houden want netjes is het zeker niet. Heeft ie niks gezegd zelf over waarom ie zo deed ?

Bij dit jongetje had Stephan toevallig een reden

Ik vroeg namelijk aan Stephan wie dat was.
Zegt hij: "Lars"
Dus ik: "Oooow, is dat Lars die ook in je vriendenboekje geschreven heeft!"
Hij: Ja, maar die bladzijde scheur ik eruit want ik moet van hem naar de gevangenis
(whahahaha )
Het klopt inderdaad, want Lars is het jongetje dat tegen Stephan heeft gezegd dat hij politieagent gaat worden en Stephan dan naar de gevangenis brengt.
Dat was vorige maand toen Stephan per ongeluk tegen dat meisje aangebotst was (wat toen een gat in haar hoofd had)

Dus ja, dit keer had hij een reden

Maar die andere 2 keren was het niet Lars maar een andere kindjes…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

was het echt hooghartig of een mengelmoes van verlegen en trots dat dat kind zijn naam kende en hem gedag zei?
mijn zoon had de eerste tijd op de basisschool ook dat ie geen gedag terug zei (en nu nog soms), maar dat is een soort verlegenheid

Tsja, da’s een goeie…ga ik eens over nadenken
Het ziet er in ieder geval errug hooghartig uit

haha bieb!!

oh oh…wat staat me allemaal nog te wachten…hahaha
Heerlijk ventje heb je!!

Groetjes Charon

ik moet er wel om lachen .maar voor dat jongentje is het niet leuk .maar ja stephan is al groot .en jullie hebben een mooie nieuw huis dus dan mag dat hihihiihhih grapje

groetjes marielle mama van
10-10-01

Ben dr inmiddels wel achter dat het is omdat hij zich geen houding weet te geven

O vreselijk lijkt me dat als je kindje zo reageerd, maar het zal best een fase zijn.

Lisa die kruipt zowat in me als iemand iets tegen haar zegt.
Nu gisteren zei een klasgenootje gedag en toen reageerde ze gelijk heet enthousiast, dus ik was gelijk trots op haar.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.

quote:
Lisa die kruipt zowat in me als iemand iets tegen haar zegt.

Dat is de uitdrukking die ik hier ook altijd gebruik
Gisteren nog, bij de Albert Heijn, waren ze daar van Bell Photo.
Dus ik dacht: leuk! Steef samen met zijn kleine zusje op de foto
In eerste instantie zou hij dat ook doen en heeft ie nog naar andere kindjes staan kijken die voor ons aan de beurt waren.
Maar op het “moment supreme” kroop ie dus zowat in me…alsof die vrouw hem ik weet niet wat zou gaan doen ofzo…grrrrrr…soms vind ik het erg irritant hoor Ik stond nog wel pal naast hem.
Nou ja, uiteindelijk is hij dus niet op de foto geweest.
Gelukkig gaat het met dat “ik kruip in mijn mamma gedrag” de laatste tijd een stuk beter, maar af en toe…!!

oh bieb…jammer he!! Dacht je dat wordt een leuke foto!!
Thomas wilde op de speelzaal dus echt niet op de schoolfoto!!! Dat was ook zo balen. Maaaar die fotograaf was het er ook niet mee eens. Ik heb nog nooit een kindje gehad die niet op de foto wilde: zei hij. Hij heeft 3/4 uur met Thomas zitten spelen, om zijn vertrouwen te winnen, en toen is het gelukt!! HOERA!! haha

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas (3)
en Robin (1)

Hallo hahaha mijn zoontje van 4 jaar doet dat ook vooral ben kinderen en andere mensen dan zeggen ze goede dag ofzo tegen hem en dan draait hij gewoon zijn hoofd of hij wordt boos en dan spreek ik hem er ook over aan van waarom zeg je de mensen geen goede dag maar dan wordt hij best wel boos hihi waarom hij het doet weet ik niet en soms zegd hij gewoon van ja ik wil niet nu

Groetjes Hennie mama,van Charissa 7,En Genau 4Jaar

H.Verstappen

Dus dit keer had Stephan gewoon een reden Bieb!!
wel grappig! ik kan me die topic nog herinneren
als ik nu met Tess en Mel op het schoolplein loop en een klasgenootje zegt gedag dan is Melanie altijd degene die enthousiast gedag zegt en Tess degene die (laten we zeggen arrogant ) onaardig verder loopt!

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin