Rare plekjes nemen toe op zijn lijf..waterpokken?

rico was laatst toch ziek? nog steeds heeft hij verhoging hoor maar hij begint nu sinds gisteren dus weer te hoesten en te niezen en hij is lamlendig en vervelend
nu sinds vandaag zaten er 2 “plekjes” (roodachtige bultjes met een puntje erin ik geloof een zwart puntje)
enfin, nu zitten er inmiddels ook 2 in zijn nek, 4 op zijn billen en 3 op zijn been.
ik zie geen echte blaasjes meer bultjes met een puntje, maar zijn dit dan toch waterpokken? zoja moet ik hem dan binnen houden ivm besmetting? (moet zelf morgen namelijk nara de dokter toe voor mezelf en moet m eigenlijk meenemen omdat papa weg is) maar omdat het toch gevaarlijk is voor zwangere vrouwen enzo? kan ik m moeilijk mee overal heen sjouwen? toch maar een oppas bellen? wat zouden jullie doen? hij lijkt niet echt ergens last van te hebben (qua jeuk) of is dat nog niet in het begin als het al waterpokken zijn?
ik ben benieuwd hoe het verloop bij waterpokken bij jullie was…
en mochten jullie denken dat hoe ik dit beschrijf wat anders is laat dat dan ook aub weten

Ahg gossie, nog steeds ziek

Zijn het geen muggenbeten want hier worden we helemaal lek gestoken en dat ziet er ook hetzelfde uit bij Eliza hoe jij het omschrijft.
Maarja dan zitten ze niet op zijn billen denk ik, want hij heeft nog een luier toch snachts?

Dikke knuffel voor Rico (K)

liefs Shirley

ja hij is nog steeds niet helemaal lekker, je merkt het vooral als ik zijn rust pauzes inlast (dat moet bijhem altijd als ie koorts heeft anders rent hij zolang door dat op den duur zn hersenen een knop omzetten en hij niet meer kan lopen zoals de vorige keer)
maar nee dit zijn duidelijk geen muggen beten, die heeft hij ook 1 in zijn gezicht en dat ziet er totaal anders uit, deze plekjes begonnen als puntjes en zijn inmiddels zo groot als een speldenknopje (iets kleiner zelfs nog) maar ze “groeien” wel beetje bij beetje (nauwelijks zichtbaar gaat het groeien dus…)
maar ik zie morgenvroeg wel hoe het eruit ziet, maar duidelijk geen muggenbult.
er zitten overal op zijn rug (her en der) speldenprikjes en in zijn hals zijn het ja ik kan het nie uitleggen het ziet er echt maf uit.

Hij is ook al besmettelijk voor het doorkomen van de blaasjes hè. Dus stel dat hij nog geen tekenen van waterpokken had vertoond, dan had je hem morgen ook gewoon meegenomen toch?

Zo begonnen de waterpokken bij Jack ook inderdaad, met die kleine puntjes. Die groeien in de komende dagen ( als het idd waterpokken zijn) uit tot met vocht gevulde blaasjes.
Succes met de kleine vent hoor! Jack had er gelukkig eigenlijk weinig last van, had ook geen pokken op zijn gezicht waar ik erg blij om ben ivm littekens.
Hoop dat het bij Rico ook meevalt.

Jep, bij Seth begon het met 3 puntjes op zijn buik, en ik dacht dat het waterwratjes waren. Helaas had hij er in de avond al meer, en de volgende dag werd duidelijk dat het waterpokken waren.

Bij Seth is het al redelijk goed weggetrokken, zeker gezien het feit hoeveel hij er had. Heel zijn gezicht zal onder en hij heeft nu op zijn voorhoofd nog 2 hele lichte rode vlekjes, en nog wel een aantal op buik en rug, maar verwacht wel dat ze allemaal weg gaan trekken.

Succes ermee, en je zult het morgen wel zien!
Liefs, Anne

dankjewel iedereen,

@Anne: ja idd waterwratjes daar lijkt het op! op zn gezicht begon het ook zo maar nu voor hij naar bed ging waren zn wangen vuurrood en die “bultjes” dus ook. nog wel heel klein dus ik weet niet hoe of wat… maar ik ben benieuwd. ik hoop ergens dat hij het nu krijgt omdat hij er dan vanaf is want hoe ouder ze zijn hoe vervelender die waterpokken zijn. dan is ie er maar vanaf toch?

@Freubeltje; ja goed dan wel maar als je weet van je kind heeft waterpokken en is besmettelijk ga ik hem toch niet meenemen naar een plek waar ook zwangere vrouwen komen en oude mensen met weinig weerstand. ik weet niet, is een gevoel… ze mogen ook niet naar school als ze waterpokken hebben en dan zijn ze toch ook al besmettelijk voordat het uberhoudt bekend is?

Wij hebben Seth gewoon overal mee naartoe genomen hoor.
Ja, ik bedoel niet naar een verjaardag (omdat ik wist dat daar ook kinderen waren die het nog niet gehad hadden), maar wel gewoon naar de winkel, speeltuin enz. Want ik ga hem echt niet binnenhouden als hij er niet ziek van is.

Ik zou hem dus gewoon meenemen. Als er iets met hem was, door de waterpokken, zou je hem ook meenemen naar de HA.
Liefs, Anne

ja dat is ook weer waar. nouja dan doe ik dat gewoon, idd speeltuintje is hier voor het huis al dus ik was sowieso al van plan als ie verder niet zieker wordt hem daarmee heen te nemen dat heb ik gisteren ook gedaan. vandaag heb ik hem ook gewoon mee naar de winkel genomen (toen had ik het vermoeden van waterpokken nog niet maar toch) en wat je zegt is inderdaad waar als hij echt helemaal onder zou komen te staan en hij heeft er echt last van moet ik ook met m langs de dokter.
heb net nog even bij m gekeken maar de puntjes in zn gezicht zijn niet groter geworden. misschien is het gewoon een reactie op iets en zijn het geen waterpokken maar goed de dagen zullen het uitwijzen.
ik had wel een vraagje. over hoeveel dagen gaat het tot het stopt? ik bedoel dan als er dag 1 een paar bultjes zijn en de dag erna weer een paar… hoelang gaat dat door totdat er geen nieuwe bultjes meer bijkomen? of is dat verschillend?

Uhm… ik weet niet, hier was het een dag of 4/5 voordat het op zijn hevigst was en toen nam het snel af na een zemelenbad.

Liefs, Anne

@mamavanrico; mogen ze bij jullie met waterpokken niet naar school? Wat raar eigenlijk. Hier wel! Ons ventje heeft het net gehad, niet erg gelukkig (nog geen jaar is hij) en ik heb hem ook gewoon mee genomen op een verjaardag waar allemaal andere kinderen waren die het ook nog niet hadden gehad. Er waren ook geen moeders die het raar vonden dat ik er was. Ze moeten het toch een keer hebben!
Mijn vriendin is hier ook gewoon met haar dochter wezen koffie drinken, ook haar dochter moet er een keer aan geloven. Ik zou hem dan ook gewoon mee nemen

Hoi,
je kunt hem gewoon meenemen hoor. Voor het zelfde geldt zijn het geen waterpokken,
hoe vaak ik al eens gedacht heb, dat ze bij ons de w.p. hadden. (menig keer)
en ieder keer loos alarm.
tot een paar mnd terug. Toen was het Echt duidelijk dat het waterpokken waren,
ene zoontje zat helemaal onder en ander niet.
Heb oudste zoontje wel 3 dagen thuis gehouden tot blaasjes ingedroogd waren,
hebben ze ook liever op school…Maar ja de besmetting is natuurlijk al veel eerder,
Succes ermee
gr. mama van 2 kids

dankjewel iedereen,
heb m dus uit bed gehaald en het zit er nog steeds, wel dezelfde plekjes als gisteren, het is niet groter geworden ofzo, in zijn gezicht “lijkt” het minder geeirriteerd dan gisteren, maargoed… @Anne: als het zo is dat het ongeveer zolang duurt voordat het op zijn hevigst is zou het dus nog steeds toe kunnen nemen bij rico als het waterpokken zijn, hij is nu wel echt heeeel erg hees en hij hoest en snottert enorm, hij zag een plekje op zn been en zei: baterpokken?
haha ik moest lachen want dat had ie gisteren opgevangen toen ik tegen papa zei: zouden dit nou dan de waterpokken zijn?
ik moest wel om rico lachen omdat er ook een kindje in zijn klas zat waarbij het nog duidelijk te zien was (na indroging) en ja toen zei hij dus toen ie terug kwam: “…” heb baterpokken.

@ Inge
Ik snap niet dat Rico met waterpokken niet naar de speelzaal mag. De GGD geeft aan dat wering niet nodig is want de besmetting heeft daarvoor al plaats gevonden. Het kind hoeft alleen thuis te blijven als het zich niet goed voelt, koortsig is e.d. Bij ons komen de kinderen met waterpokken ook gewoon, maar we maken ouders er wel attent op dat er waterpokken geconstateerd zijn.
En zwangere vrouwen kun je ook in de supermarkt tegen komen Je kunt toch moeilijk Rico volledig afzonderen?

tja ik ben het er mee eens freubeltje, elk kind dat tot nu toe waterpokken heeft ghehad daar werd thuis gehouden. maar nu jij dit zo zegt twijfel ik of dat iedereen dat uit zichzelf heeft gedaan of omdat het ook echt moet.

enfin ik moest vandaag naar de dokter vanwege mijn pil,
en ik had rico dus meegenomen omdat papa weg is.
ze vroeg hoe het nu met m ging en zag het al. ze keek naar zn plekjes en zei: het KAN zijn dat het waterpokken zijn maar als dat binnen nu en 2 dagen niet erger is dan nu is dit een reactie op een bepaald virus die hij onder de leden heeft.
hij heeft vandaag zo’n 4 keer overgegeven en heeft diarree. ook zn temp is weer omhoog gegaan dusja het zou best kunnen dat die vlekjes gewoon door een ander virus komt. we wachten het dus maar af.