Met zes maanden hebben ze bij mijn weten nog geen hand mond coördinatie… Of het is jaloerzigheid van mijn kant, dim snapt pas sinds een maand dat hij dingen in zijn mond kan stoppen, dus ook eten (dat geen koekje of fopspeen is).
In het begin de fruit en groente toch gewoon geprakt/gepureerd aanbieden lijkt mij het beste, met brood en koekjes leren ze al vastvoedsel genoeg eten en als ze wat ouder zijn kan je het altijd nog voor hun neus neer gooien.
Zelf ben ik dit weekend begonnen met kleine stukjes geven ipv gepureerd (groente en fruit) maar dim is al bijna elf maand nu. De helft beland toch wel in zijn mond (vraag me niet hoe, want ik zie het niet gebeuren) en voor de rest heeft hij een lekkere masker over armen en zijn gezicht. Sinds een maand eet hij zijn brood zelf, dus niet dat ik het stukje voor stukje zelf in zijn mond hoef te doen, ik leg het nu stukje voor stukje voor hem neer en dat stopt hij dan zelf in zijn mond. Het liefst zou ik het nog willen pureren, omdat ik dan zeker weet dat alles erin gaat en het gaat wat sneller. Maar meneer zit sinds een week in de fase van zelluf doen, hij weigerd steevast de lepel, maar aan de andere kant de twee boventanden zijn plotseling doorgekomen en wie weet wat er daar nog meer aankomt.