Sorry, maar ik begrijp niet wat het ontwikkelen van smaak te maken zou hebben met verslikken. Geen aanval of zo hoor, vraag me gewoon af hoe dat zit. Want ik gaf ze gewoon eten met de pot mee en zie daarmee geen verschil met gepureerd of in zijn geheel. Ze lusten beide veel, al heeft onze jongste daar niet altijd zin in, maar dat is iets anders.
Zal ik het zo zeggen. Culinair gezien heb ik van thuis uit niet heel veel meegekregen, maar ben wel uiteindelijk als 2e chef in een goed restaurant gaan werken. Mijn smaak is dus op latere leeftijd gaan groeien en zich gaan ontwikkelen toen ik dus ben gaan koken in dit bedrijf van mijn schoonfamilie. Ik vond het leuk en zodoende leerde ik het vak en leerde ook mijn smaak zich te ontwikkelen. Ik denk dus dat dit altijd zou kunnen ook.
Geef ik mijn kinderen sla, vinden ze dat niet lekker. Komt die sla echter uit eigen tuin en hebben ze deze zelf water gegeven, dan is ie ineens heerlijk.
Niet dat ik het meteen niet eens zou zijn met de hierboven beschreven methode hoor, daarvoor ken ik hem domweg niet( alhoewel ik het gek blijf vinden dat kindjes zich vaak zouden verslikken dan ) . Maar ook met mijn achtergrond in de horeca, roept het gewoon allerlei nieuwschierige vragen in mij op.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!