Radeloze mama

hoi allemaal…

het gaat niet lekker bij ons in het gezinnetje !
Mijn dochtertje van bijna 10 maanden oud wil gewoon niet slapen.
ze word helemaal hysterisch als ze dr bedje nog maar ziet.
laten huilen helpt al helemaal niet want ze draait letterlijk helemaal door
de 5 minuten methode hebben we ook toegepast…helpt ook niet…badje doen voor het slapen gaan helpt ook niet en ga zo maar door.
het hysterische is nu sinds 3 dagen
eerst konde we haar wel gewoon in bedje leggen…na het slaapritueeltje dronk ze dan haar flesje en viel in slaap…ze riep dan nog wel 30 keer op een nacht …maar goed ze viel toen nog zelf in slaap
Nu is het dus zover dat ze niet eens meer naar haar bedje toewil.we hebben haar bij ons op de kamer gedaan met haar bedje,maar dat maakt geen verschil huilen huilen huilen…
Het gekke is als ze bij opa en oma slaapt ze heel de nacht doorslaapt tot de volgende morgen…ze valt daar gelijk in slaap zonder problemen…
Ook opa en oma houden zich aan het zelfde ritueeltje als ons…
Ik ben echt helemaal doodop en weet niet meer wat te doen
Heb er zo verdiet van waarom wil onze kleine meid nu niet slapen!
Kan iemand ons mischien helpen ?

liefs mama en nikita

mdane

Hoi!
Jeetje wat vervelend voor je! Ik ken het wel een beetje van onze oudste, zij wilde ook ineens niet naar bed en schopte een enorme scene.
Wat ik een weekje heb gedaan is (na een warm badje, waarin ze de dag een beetje van haar af kon poedelen, vervolgens haar lekker in te smeren met babyolie en en verhaaltje voorlezen(ik ken het nog steeds uit mn hoofd, omdat ik het wel 100 keer heb voorgelezen inmiddels) en een flesje melk), haar in bedje te leggen. Ondanks dat ze ging gillen/krijsen/schreeuwen of wat dan ook, heel rustig bij. Bleef op een zachte toon tegen haar praten, en ging met mn rug tegen haar bedje zitten (zodat ze me niet aan kon kijken) en bleef zachtjes liedjes neurien totdat ze in slaap viel. Dat duurde soms wel meer dan een half uur. Na een paar dagen werd ze steeds sneller rustig en na een week of twee viel ze weer uit zichzelf in slaap.
Ik denk dat de kunst is om ondanks je wanhopiheid en vermoeidheid dit niet te laten merken aan je kindje en kordaat en rustig te blijven, want ze voelen dat feiloos aan. Waarschijnlijk zijn je ouders dat ook en red jij dat nu even niet door jet slaapgebrek en wanhopigheid.

Meid, het komt echt goed, dat weet ik zeker, geloof in jezelf. Je hebt het al 10 maanden fantastisch gedaan, dit overleef je ook!

Groetjes!

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Hoi,

Je kindje is aan het uitproberen denk ik.
Kijken of pappa of mamma wel komt.
Niet aan toegeven, laat je kindje maar een half uurtje huilen (zal vanzelf stoppen)
Wij lieten onze kindjes destijds weleens 3 kwartier huilen (vind niet iedereeen goed, weet ik daar zijn de meningen over verdeeld), want als je dan weer op de kamer kwam dan zag je het lachende smoeltje zo van: ik heb het weer voor elkaar.
Niet bij jullie op de kamer laten slapen, je kindje moet gewoon weten dat ze op haar eigen kamertje moet slapen en niet ineens gaan veranderen. Dit is ook nog eens verwarrend voor zo n kleintje.

Verder sluit ik me aan bij Anne.
Lekker warm badje voor het slapen gaan. (wij hadden Natusan baby bedtime voor in bad en Natusan bodylotion om nog even lekker te masseren)
Daarna flesje of yoghurt/kwark, dan boekje lezen, slaapliedje, kus/aai over de bol en weggaan.
Niet meer terug gaan dus, even doorzetten.
Wat wij hier ook wel eens deden als er flink gehuild werd, even de babyfoon voor een half uurtje uit zodat je niks hoorde. Dan na dat half uurtje weer aanzetten en dan hoorden we niks meer.
Was het dus al stil.
Probeer het eens.

Laat je even weten of dit wat is.

O ja, en over het logeren bij opa en oma: vreemde ogen dwingen zeggen ze wel eens!

Succes en groetjes van Lisan.

10 maanden = sprong! Zie het oei-ik-groei-boek. En verder valt het inderdaad onder uitproberen. Toverwoord = negeren!

Groetekes, Sje

Als ze bij opa en oma wel goed slaapt is er dus niets “ernstigs” en zou ik ook een nachtje doorzetten en dus negeren. Hoe moeilijk ook. Natuurlijk moet je dan wel zeker weten dat er geen oorzaak is die je kan verhelpen zoals honger, pijn ( tandjes??), koud of warm, vieze luier. Je snapt wel wat ik bedoel.
Maar ik denk dat het idd een sprong is die je moet "uitzitten"hoe moeijlijk ook.
Veel succes!!

Lilypie First Birthday tickers

Hoi hoi,

ten eerste: toevallig dat je ook op deze site komt, ik kom uit hetzelfde dorp als jij en mijn dochter is een maandje jonger… Lisa heeft het ook gehad en ik troostte haar dan en vertelde haar heel rustig en kalm dat wij beneden zaten en over haar “waakten”… dan legde ik haar terug in bed met een kus en een kroel en ging ze gelukkig gelijk slapen… Als ze bij opa en oma idd wel gelijk gaat slapen, denk ik dat het idd uitproberen is of verlatingsangst… wees gerust, het gaat vanzelf over… nu heb je daar natuurlijk niks aan, maar het belangrijkste is om rustig te blijven en je niet gek te laten maken door zo’n kleine hummel!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

quote:
hoi allemaal..

het gaat niet lekker bij ons in het gezinnetje !
Mijn dochtertje van bijna 10 maanden oud wil gewoon niet slapen.
ze word helemaal hysterisch als ze dr bedje nog maar ziet.
laten huilen helpt al helemaal niet want ze draait letterlijk helemaal door
de 5 minuten methode hebben we ook toegepast…helpt ook niet…badje doen voor het slapen gaan helpt ook niet en ga zo maar door.
het hysterische is nu sinds 3 dagen
eerst konde we haar wel gewoon in bedje leggen…na het slaapritueeltje dronk ze dan haar flesje en viel in slaap…ze riep dan nog wel 30 keer op een nacht …maar goed ze viel toen nog zelf in slaap
Nu is het dus zover dat ze niet eens meer naar haar bedje toewil.we hebben haar bij ons op de kamer gedaan met haar bedje,maar dat maakt geen verschil huilen huilen huilen…
Het gekke is als ze bij opa en oma slaapt ze heel de nacht doorslaapt tot de volgende morgen…ze valt daar gelijk in slaap zonder problemen…
Ook opa en oma houden zich aan het zelfde ritueeltje als ons…
Ik ben echt helemaal doodop en weet niet meer wat te doen
Heb er zo verdiet van waarom wil onze kleine meid nu niet slapen!
Kan iemand ons mischien helpen ?

liefs mama en nikita

mdane

mdane

Ik snap dat het super lastig is, maar ik zou geen dingen gaan veranderen!
Dus, niet bij jullie op de kamer, en niet vaker komen dan normaal.

Gewoon net als normaal op bed leggen, en dan na 5 minuten gaan kijken (zo nodig).
Een aai over de bol, zeggen dat ze lekker moet gaan slapen, speen erin zoiets en weer weg gaan. Dan herhalen na 10 minuten en steeds iets langer.
Als je het gevoel hebt dat ze zich echt te druk maakt, dan mag je haar ook wel even eruit halen en troosten, maar wel weer terug leggen.
Als het heel lang duurt mag je ook best even boos worden, dat werkt bij ons ook vaak.

En onthoudt, ook deze periode gaat over!!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers