Radeloos

Hallo allemaal,
Mijn zoontje is inmiddels 5weken oud en weet even niet meer wat ik móet doen.
Hij is niet tevreden te krijgen. Hij huilt al als er een afgestemd dwars zit. Ik zit nu op 5 vieringen van 120 en 1maal van 150 als laatste voeding. Volgens mijn gevoel is het geen honger, wat hem so onrustig maakt. Hij heeft een speen en als deze weg valt begint hij gelijk. Met slapen heb ik alles geprobeerd. Op de bui k slaapt hij redelijk, maar daar begin ik in de nachten liever niet aan. Ik baker hem nu in, maar afgelopen nacht hielp dit ook niet meer. Ik denk dat mijn zoontje gemiddeld maar 10 uur in de 24 uur slaapt en dat is veel te weinig. Wie heeft nog tips voor mij.

Hoe lang baker je hem al in? En houd je daarbij ook de regelmaat uit het boekje van Ria Blom aan (dus wakker worden - ontbakeren - voeden - knuffelen - inbakeren - slapen)?
Wij zijn vorige week begonnen met inbakeren, dus nu bijna een week. Het gaat nog steeds met ups en downs, maar het is al een stuk beter. Onze dochter heeft af en toe nog moeite met inslapen maar slaapt nu van 22.30 uur tot 5.30 uur door (sinds het inbakeren).
Ik merk wel dat de regelmaat het belangrijkste is en dat het inbakeren er een hulpmiddel bij is.
Ken je het boekje van Ria Blom (het heet Regelmaat en inbakeren), want als je dat leest, zul je heel veel herkennen!
Succes ermee, maar als je wilt blijven inbakeren, moet je (heel veel) geduld hebben en echt doorzetten!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Bedankt voor je reactie, ik ken het boek niet, maar ben redelijk bekend met het inbakeren. Mijn oudste kind heb ik ook ingebakerd. Ik ben het met je eens dat regelmaat heel belangrijk is, al is dat vaak moeilijk als je nog een kind hebt rondlopen. Ik merk dat hij op ten duur het inbakeren prettig vind, alleen die speen is een ramp. Ik ben zelfs zo ver dat ik een heel klein blakbandje aan de speen vast maak. Erg he! Het lijkt gewoon dat hij zelfs bij mij in de armen niet fijn ligt, wat ik ook doe. Of zal ik me gewoon druk maken om niets?

Hartstikke middenin een sprong! Zie het oei-ik-groei-boek!
Tussen week 4,5 en week 5,5!

Verder zijn bij 10 dagen, ongeveer 6 weken en bij 3 maanden de zogenaamde regeldagen (zie google). Kan ook zijn dat-ie daar last van heeft.

Groetekes, Sje

Ik ben het met je eens dat de regelmaat (en vooral rust) lastig is als er nog een kindje in huis is (hier loopt ook nog een zoon van ruim 1,5 jaar rond die zijn zusje ook super leuk vindt en het liefst de hele tijd kusjes geeft, voor de box gaat staan en haar sokken uittrekt). Het kan natuurlijk ook de sprong zijn zoals Sje beschrijft, alleen vind ik het zelf altijd wat lastig met die sprongen (geen persoonlijke aanval op Sje natuurlijk), omdat de reikwijdte van de sprong groot is, is er altijd wel een moment wanneer je kindje in een sprong zou kunnen zitten. Succes in ieder geval, want het is inderdaad lastig als ze zo weining slapen en veel huilen.

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Ik heb geen tips, maar maak alsjeblieft geen plakbandje vast aan de speen! Als hij moet spugen bijvoorbeeld, dan kan dat niet door die speen die in de weg zit. Je moet er niet aan denken wat er dan kan gebeuren. Dus hoe moeilijk ook, doe dat alsjeblieft niet. Verder hoop ik dat je goede tips krijgt, zodat je kleine man snel weer meer tevreden is.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Inderdaad, levensgevaarlijk als je met plakband zou gaan werken. We hebben hier op het forum eerder een hoogoplopende discussie gehad met iemand die de speen op wat voor manier dan ook vast wilde maken zodat het kindje hem in hield. Brrrrrr…

Groetekes, Sje

Meiden bedankt en ja ik heb het plakband nu inderdaad gelijk verwijderd. Niet over nagedacht dat hij zou kunnen spuwen met alle gevolgen van dien. Ik ga het deze dagen maar even aankijken en hopelijk is het een sprong.
Groetjes esther

Dat is het gedonder met die speen, valt hij eruit dan is het mis en kun je hem steeds weer terug stoppen. Ik denk dat we dat allemaal herkennen. Ik nam het voor lief dat ding terug te doen, hoe vervelend ook ( ook snachts had onze dochter dit heel erg ). Nooit heb ik overwogen om dat ding vast te maken hoe dan ook. Je hebt m al los gemaakt las ik, super ! Want hoe radeloos en moedeloos je soms ervan word, hoe radelozer en moedelozer zul je je voelen als er iets mis gaat door het ding vast te plakken ? Ons meissie wilde destijds ook niet slapen, wel op onze buik. Dus savonds lag die kleine mop op de buik van mij of mijn man op de bank. Ze had dat domweg nodig blijkbaar. Zo brulde ze de hele wereld bij elkaar als ik er niet was, zelfs papa was niet goed als ik er niet bij was. Dus ik stopte met werken al snel nadat ik weer was begonnen want het kind huilde zich over de rooie als ik 4 uurtjes werken was ( zo erg dat als ik er weer was, ze een uur later nog nasnikte ).
Je kindje kent jouw na 9 maanden in je buik, beter dan zichzelf.
Even over dat op de buik slapen. Het cb advisserde dit lekker te doen, het kon geen kwaad, je verwende je kindje er niet mee en zorgde voor de geborgenheid die het moppie zo hard nodig had. Maar…
Men vergat erbij te zeggen dat je kinderen tot 6 maanden niet kunt verwennen, maar daarna dus wel.
Wellicht wil een draagband of draagzak wel helpen om hem meer tevreden te houden, zo kun je dan toch wat kleine dingetjes doen terwijl de kleine mop vanuit een geborgen plekkie de wereld kan leren kennen eerst.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

De ‘oplossing’ of ideeen heb ik niet voor je… maar wil je wel laten weten dat ik weet hoe lastig het is als je een babietje hebt wat veel huilt. En zeker als er nog een ander kindje rondloopt… Ik herken t namelijk.
Mijn jongste dochter is nu 9 weken en de oudste 14.5 maand (en nu ook nog ziek maar dat is tijdelijk…). De jongste huilt veel. Ook wij bakeren in (puckababy) en passen rust-ritme-regelmaat toe. Hier geven wij wel een speentje inmiddels maar ze weigert m vaak. Alleen als ze erg huilt wil ze m wel eens hebben… Zelf ga ik niet bij alle huiltjes kijken. Is geen doen met nog een hummel erbij. Ik ga na 10 min ongeveer aai over bolletje geven en speentje (indien ze die hebben wil) en kom dan na 10 min weer…
Verder inderdaad wat anderen ook al aangeven Ria Blom. Met google vind je ook al hele boel… Zelf merk ik wel dat ze minder huilt als ik ze echt op tijd weer in bed leg. Max een uurtje op na de voeding. In begin wachtte ik tot ze jengelde… nu gaat ze naar bed als ze gaapt of wegkijkt in de box. En ik laat ze eigenlijk nog gewoon liggen in bed tot de volgende voeding. Ik vermoed dat ze de rust gewoon wel nodig heeft. de oudste namen wij vaker bij ons als ze huilde, maar daar raakte ze eigenlijk oververmoeid van…

Ik herken dat je schrijft dat je kindje bij jou op de arm niet fijn lijkt te liggen… hier ook. ook geen ‘knuffelbaby’ zoals onze oudste wel was.
Nu zal onze situatie vast anders zijn… maar ons meisje heeft een sterke voorkeurshouding én dus een afgeplatte schedel (zie andere topics van mij…). Nu vermoeden wij dat ons meisje een nekwerveltje niet goed heeft zitten en daardoor veel huilt, ontevreden lijkt, niet graag bij ons wil liggen op de arm, niet graag wandelt etc… Wij krijgen volgende week fysio voor de voorkeurshouding… ik hoop dat dat wat helpt.
Wat ik eigenlijk alleen maar wil aangeven is dat er wellicht meer aan de hand zou kunnen zijn?? Maar t hoeft natuurlijk niet!!

Wil je verder gewoon sterkte wensen en vergeet vooral niet te genieten van je kids!

oh en hier staat de babyfoon in de meest zachtste stand… ik weet toch wel dat ze huilt en hoef t niet extra hard te horen… Heel moeilijk en ik snap dat je radeloos bent… maar geniet ook van je oudste!!

Alles is eigelijk al gezegd hierboven.
Ook hier een 2e baby die veel huilde op die leeftijd. Bij hem bleek het dus medische oorzaken te hebben. (verborgen reflux, koemelkallergie, gluten intollerantie exceem en nu nog het niet kunnen poepen). Inbakeren en rust en regelmaat heeft hier ook goed geholpen.
Ik zou als ik jou was eerst uitsluiten dat het niks lichamelijks/medisch is dus even langs de huisarts en eventueel een fysiotherapeut of osteopaat raadplegen.
Heel veel sterkte, hou je ons op de hoogte?
Groetjes Nancy

Hallo allemaal,
Wat fijn dat er zo op mijn verhaal gereageerd wordt. Ik ben al even lid, maar heb er weinig mee gedaan, maar daar gaat waarschijnlijk verandering in komen.
Na al deze verhalen ben ik ervan overtuigd dat er tot nu toe maar een ding op zit en dat is rust en regelmaat inbrengen. Ook sluit ik niet uit dat het iets medisch kan zijn. Mijn dochter Kyra was een brok stress na de geboorte en ben met haar ook naar een ostiopaat geweest, wat erg heeft geholpen. Ik merk niet dat Luuk een voorkeurshouding heeft, maar als hij mij in de armen ligt merk ik dat hij elke keer dezelfde houding aanneemt.

Het is zo moeilijk om je kind weer te leren kennen en erachter te komen wat hij wel en niet prettig vind.
Wat ben ik blij dat ik nog een paar weekjes verlof heb haha
En misschien had ik gehoopt dat het allemaal wat makkelijker zou gaan, dus dan valt het even tegen.
Domino, heel veel succes bij de fysio en gaat het allemaal goed komen.

Groetjes Esther

Top dat je het plakband hebt verwijderd!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik ken het een huilbaby. Ze kunnen je radeloos maken!!! Je ben bekend met osteopaat? Ga voor zekerheid even langs, wie weet!!!

Hallo dames,

Nou ik ben iniddels met Luuk naar de osteopaat geweest.
Om een lang verhaal kort te maken…zij vind dat het op zich een rustige, ontspannen baby is. De linkerzijde van zijn lichaampje zatwat vast, maar niet extreem.
Mijn bevalling is heel erg snel gegaan (30 min) en hebben zowel ik en Luuk niet de kans gekregen om ons erop voor te bereiden, om het zo maar te zeggen. Het is voor hem zo snel gegaan, dat het nu soms lijkt dat hij er niet helemaal bij is (zoals de osteopaat zegt).
Ook kan dit een flinke klap geven in zijn orgaantje (darmen).

Omdat bij Luuk de rechter nierbekken zijn vergroot, moest hij gelijk na bevalling een antibiotica kuur krijgen. Ook heeft hij last van zijn darmen, en geven we hem dus spul voor de darmen, daarbij ook nog een 3 x een kuur voor de spruw. Al met al zijn de darmen van Luuk dus overstuur en is de darmflora niet goed.
Nu ga ik dus eerst maar proberen om dit goed te krijgen, door drastisch met alles te stoppen.

Het inbakeren hou ik maar gewoon netjes vol en AFWACHTEN OF HET ALLEMAAL IETS MAKKELIJKER GAAT WORDEN.

Gewijzigd door - Kyrazwarts op 17 Aug 2011 20:30:51

Hmm, niet echt het antwoord waar je op had gehoopt waarschijnlijk! Hopelijk gaat het beter als je met alle middeltjes bent gestopt. Wij hadden ook Infacol gebruikt tegen darmkrampen, maar zijn daar na een week ook mee gestopt, omdat onze dochter er ook niet tegen kon.

Bij ons lijkt het inbakeren gelukkig wel te helpen. 's Avonds blijft een probleem. Ze is tussen de 4e en 5e fles altijd onrustig/huilen. Maar ze zit inmiddels wel op 5 flessen, daar zijn we al erg blij mee.

Heel veel sterkte!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Inderdaad, niet direct een kant en klare oplossing. Heel veel succes en sterkte nog, ik hoop dat het snel beter gaat!

Groetjes,
M