Radeloos, veel huilen help!

Ik weet het nu echt niet meer, vanmorgen heeft nikki heel erg gehuild, ik kon d’r met niets stil krijgen.
uit nood maar de huisarts gebeld, die heeft d’r onderzocht maar kon neits vinden. Ze heeft nu wel Zantac gekregen bij de molilium, ik denk dat ze daar last van gehad heeft.

een kort stukje over d’r:
We kwakkelen nu al een week of 6, eerst maar inbaken, hielp niet, andere middeltjes gekregentegen krampjesen spugen, was het ook niet, nu is ze van de BV af en zit ze aan KV, intensief HA van Friso, tegen koemelkallergie en motiliun tegen reflux… Heeft een tijdje gehoplen tot zaterdag, toen ging ze weer veel spugen. Pff ik weet nu echt neit meer wat ik moet als ze zo huilt, ze krijgt regelmaat en rust, altijd zelf in slaap laten vallen ik doe alles via Ria Blom…

Nu heeft ze dan zo gehild, ze wilde geen eten, in bed ging ze nog harder huilen, schone luier heeft ze ook gehad.

Ik heb een hart onder de riem nodig, adviezen waar we iets aan hebben.
Help me aub…

Groetjes, MamaMartine

Gewijzigd door - MamaMartine op 27 Jan 2010 19:20:48

Hoi,

Wat vervelend voor je en erg vermoeiend zeg!

Wat is motiliun en Zantac?
Wij gebruikten hier Nutriton tegen de reflux, en dit hielp prima.
Kun je dit niet proberen?

Hoe oud is je kindje?
Kan het zijn dat ze krampjes heeft? Dan gaan babytjes flink spartelen met de beentjes en zie je dat ze pijn hebben.

Als ze zo moet huilen zou ik haar lekker tegen je aan houden en in slaap wiegen. Leg haar maar maar lekker tegen je borst.
Zing er desnoods slaap kindje slaap bij.
Heeft Nikki ook een speen?
Merk je dat de oogjes toegaan, dan loop je zachtjes naar boven en legt haar in haar bedje.
Probeer dit eerst eens, mocht dit niet lukken maak dan een lekker badje voor haar met Natusan baby bedtime bad en dan daarna lekker slapen.
Hier ontspant ze door. Is lekker warm.
Leg ook een lekker kruikje tegen haar voetjes aan, is ook lekker warm.

Verder zou ik eigenlijk niet echt wat anders weten.

Heb ik je zo geholpen? Ik hoop het!

Groetjes Lisan.

Hoi hoi,

hier hadden we 2 huilbabies. Eentje (heet toevallig ook Nikki hihi) ongeveer 7 jaar geleden, die had ook reflux en bleek het KISS syndroom te hebben. Bij haar was er een nekwervel verschoven, die door de manueel therapeute weer op zijn plek is gemanouvreerd (in 3 sessies). 6,5 jaar later weer een meisje (Lisa) wat erg veel huilde (lees krijste!!) en ook zij had KISS en verborgen reflux… de kiss is verholpen door 7 (!!) sessies manuele therapie en 3 sessies bij de osteopaat. Ook de reflux werd toen minder (alles hangt samen) en ik kreeg er een heel vrolijk meisje voor terug wat ineens ook gewoon ging slapen. Ze hadden beiden dus gewoon pijn!!! Misschien een tip voor je om een osteopaat eens naar je kindje te laten kijken??

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Hoi,

Ik lees het en dacht ook gelijk aan Kiss. Daar het inbakeren niet helpt. Asl je kindje Kiss heeft dan helpt inbekeren helemaal niet. Reflux hoort ook wel bij Kiss.
Ik zou het even aankaarten en een osteopaat zoeken.

Groetjes,

lon106

Hoe oud is ze? Kunnen dat huilen, niet eten etc. ook veroorzaakt worden door een sprongetje? Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

Lieve Martine,

Een huilbaby is vreselijk moeilijk … je voelt je werkelijk radeloos als moeder zijnde. Ik weet er alles van… en wat moet je doen?? Doe ik het dan verkeerd??? NEE geloof me je doet het niet verkeerd! Je bent zelfs al van alles aan het uitzoeken met de kleine… je gaat er helemaal voor … maar vergeet jezelf niet! Ik weet nog dat ik niet meer at en dronk zelf dat ik ook zat te huilen met hem bij me… gewoon omdat ik het niet meer wist…

Hier heeft inbakeren heel goed geholpen… na een pittige week goed doorgezet te hebben was hij helemaal omgeslagen van een huilbaby naar een slaapbaby. Dit was rond de 10 week. Toen ik dus weer moest gaan werken … begon het genieten pas.

Tip : ga naar een osteopaat. Dit is niet gek of met vreemde dingen… zij kijken naar het inwendige van je kindje bij de longen/ darmen etc of die niet te vast zitten. Hierdoor kan men ook constateren of je kindje geen Kiss heeft. Zowel dan zijn hier hele goede middelen tegen etc.

Overstrekt je kindje zich erg? Leg het in een doomooseat (google) of wipstoel zodat het dit niet kan doen.

Verder zou ik echt die osteopaat in handen nemen… er zit er vast wel eentje in de buurt waar je zo terecht kunt. Ze willen heel graag de kindjes zo jong mogelijk zien… daarbij het snelst baat bij een behandeling!

En meid … kom op hé…

jeetje meid,
ik herken het heel goed wat je schrijft.

Rico had Reflux EN het kisssyndroom.
eerst dachten we dat de reflux klachten dooor zijn KISS kwamen (is een verschoven nekwervel of iets met de heupjes door een zware/moeizame bevalling)
ook bakerde wij in, maar rico vond dit ook niet heel tof.

Rico kreeg ook zantac en motillium, alleen de zantac…tja ben er niet zo’n voorstander van omdat het brand in het mondje en in de keel, vooral als ze al heel lang spugen want dan is de slokdarm al geirriteerd en in zantac zit alcohol…dus dat brand!
wij zijn toen overgegegaan op omeprazol, dat zijn capsules met korreltjes erin, en die korrels gaven we dan door het fruit.
mag je kindje nog geen fruit? dan door wat rijstepap doen ofzo.
Als ze verder in een sprongetje zit is het al helemaal lastig natuurlijk…
nouja misschien heb je er wat aan
sterkte!

ps: ik zou wel naar een manueel therapeut gaan om even na te laten kijken of het eventueel KISS kan zijn.
heeft zij een voorkeurshouding? en heb je een keizersnede/tang of vaciumverlossing gehad? of gewoon een hele zware bevalling?
overweeg dit dan zeker.
sommige gaan naar een osteopaat maar daar bnen ik persoonlijk niet zo van. het is maar net wat je wil.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi dames,

Nikki is nu bijna 12 weken echte darm krampjes kunnen het niet zijn dus. Ze heeft motilium en zantac om de reflux te verminderen. Motilium zorgt ervoor om het voedsel sneller naar de darmen te laten gaan en zantak is voor het maagzuur, het remt de maagzuuraanmaak.

Maar idd, je eet neit meer en huilt soms ook mee gewoon omdat je het niet meer weet.

Ze zit nu aan de koemelkvrije KV, maar we gaan een stapje intensiever. de allergiecare van friso. de rexlux klachten kunnnen ook van de koemelkallergie komen.

ik ga volgende week naar een homeopaat die d’r helemaal nakijkt. hopelijk komt daar wat uit.

Ik vind het zo irri, we dachten dat we het gevonden haddne beginnen we weer helemaal overnieuw… zucht…

Groetjes, MamaMartine

Ik dacht dat ik de enige was) mijn kleine heeft een weekje in het ziekenhuis gelegen omdat het een huilbaby was. Ik trok het niet meer. Ik mocht hem 2x per dag bezoeken om te voeden en om hem in badje te doen verder moest ik thuis de rust nemen. Daar waren we ook echt wel aan toe, hoe verdrietig ik ook was. Het heeft hem en ons erg goed gedaan. Sinds een week is hij weer thuis. Nu huilt hij alleen maar om de voedingstijden, verder slaapt hij de hele dag door (alsof hij heel wat moet inhalen!) Kiss syndroom had hij ook al last van, we gaan regelmatig nog naar een osteopaat. Het helpt op zich wel, maar dat is vaak niet de reden dat ze huilen. Bij mij kwam het door mijn melk wat terug gelopen was, dus hij huilde van de honger. Wij gebruiken nou al een aantal weken ook de zantac, prima werkt het, hij spuugt al heel lang niet meer. Verder voegen we bij elke voeding johannesbroodpitmeel toe, zodat hij langer over zijn flesje doet en zijn zuigbehoefte is voldaan. Ook zorgt johannesbroodpitmeel ervoor dat de voeding niet terugkomt. Ook heel vervelend voor kleintjes en een aanleiding om te huilen als ze in bed liggen. Inbakeren helpt ook erg goed, daar worden ze lekker rustig van. Als je alles al geprobeerd hebt, zou ik je toch aan raden om te kijken of ze wel genoeg voeding binnen krijgt! Zolang ze vol zitten, kan niks ze wakker maken namelijk. Mijn kind werd elke week gewogen en we zagen dat hij aan kwam, dus we hebben er nooit bij stil gestaan dat hij van de honger huilde. Ik had ook allerlei tips gekregen, osteopaat, fysio noem maar op! Hij stopte pas met huilen toen we hem meer gingen voeden! Nu heeft hij ook wel eens last van krampjes en van zijn nek omdat hij een voorkeurshouding heeft, maar hij huilt daar nog amper om. Vaak gaat dat ook vanzelf over.

Sterkte!

Hoi Martine,

Heb je wel eens van Mamahonger gehoord? Google het maar even. Wij hebben er gehoor aangegeven en dat hielp.

heel veel sterkte!

Maril

Hier nog een moeder van voormalige huilbaby. ALLES wat je schrijft is zoooo herkenbaar, ik was ook RADELOOSSSSSS toen mijn dwergje zo oud was en dag en nacht huilde. ik had ALLES geprobeerd, inbakeren, andere voeding, andere flesspenen, johannesbroodpitmeel, druppels tegen krampje, massages en noem maar op. En hij stopte niet. Ik was GESLOOPT
Ook hier was uiteindelijk uitgekomen dat hij nogal prikkelgevoelig was en dat er een nekwervel niet goed zat door de bevalling waardoor hij steeds pijn had.
Meid ga idd naar die OSTEOPAAT of manueel therapeut, baat het niet dan schaadthet ook niet Zo iemand kan precies voelen of er ergens door de bevalling een blokkade in t lijfje van je kindje zit waardoor ze misschien wel pijn heeft.
Bij mijn dwergje was 1 behandeling voldoende.Ik had vervolgens een compleet ander kind.
Tot die tijd raad ik je aan een draagdoek aan te schaffen, ik kocht er tweedehands 1 zodat ik dwergje de hele dag tegen me aan kon dragen zodat hij nog enigzin rust en troost had, tis dan net offie weer in de baarmoeder zat. Tis dan echt zo n doek he en geen zak. Je hebt je handen dan vrij en kunt dan zelf ook nog wat doen. Net of je weer zwanger bent dat wel.

[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/25/DZ4W.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/xzVop1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/25/VxlM.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb5m.lilypie.com/6LoGp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fifth Birthday tickers” />

CHECK www.mi2u.web-log.nl voor meer mama verhalen e.d.

hallo Martine!

Ik weet precies wat je voelt!! mijn kleine meid heeft ook vreselijk gehuild de eerste bijna drie maanden maar dan echt de hele dag door (en ik op een gegeven moment ook), we hebben alles geprobeerd, van warme baden tot masseren, huisartsen, huisartsen posten, allerlei middeltjes tegen buik krampjes, inbakeren enz, enz
wij hebben toen ook een afspraak gemaakt bij een osteopaat "en wat bleek"
ze had enorm veel lucht in haar buikje (haar buikje voelde ook heel gespannen en hard) tijdens de eerste behandeling moest ze enorm veel winden laten en je kon aan haar gezichtje zien dat het een opluchting was.
na de vierde behandeling was het al stukken beter en was het een heel ander kind!

ik wou dat ik het toen eerder gedaan had, het is voor mij niet echt een tijd waar ik graag aan terug denk, terwijl je helemaal moet genieten van dat kleine keuteltje

ik hoop dat het snel weer beter gaat!!
en ik weet niet of dat je het al doet? maar misschien wil er wel even iemand oppassen (ook al is het maar voor een uurtje) zodat je even een frisse neus kan halen en weer even op adem kunt komen!

Heel veel sterkte en kop op!!!
lieve groet Monique

Gewijzigd door - Monique 1 op 28 Jan 2010 19:48:50

Fijn dat je een afspraak heb staan bij een deskundige… hoop dat ze je kunnen helpen. Vertrouw op jezelf he meis… en brand hier af en toe lekker los! Je ben niet de enigste … maar zo voelt het soms wel hé! Kop op…

Dank je voor de lieve berichtjes. van iedereen.
Als de homeopaat niets kan vinden zit ik te denken om naar de osteopaat te gaan. is wel een idee.
Ik hou jullie op de hoogte…

Groetjes, MamaMartine

Ik heb hele goede ervaringen met dehomeopaat, dus ik hoop echt dat het helemaal goed komt met zijn/haar hulp!
Liefs, Anne

[img]http://lb2f.lilypie.com/2boYp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Hoe gaat het met moeder en kind?

ja ik ben ook benieuwd!!!

[img]http://lilypie.com/pic/2010/02/03/kNDP.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/xzVop1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/25/VxlM.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb5m.lilypie.com/6LoGp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fifth Birthday tickers” />

Ga inderdaad naar een manueeltherapeut of Osteopaat. Misschien is mijn reactie een beetje laat, maar morgan had ook kiss. Ze bleef huilen, zelfs als ze sliep huilde ze. Na twee behandelingen was het over en had ik een voorbeeldige baby.

Groetjes,

Michèle

update

Gister naar homeopaat geweest, ze heeft koemelk.
allergieen worden ingeschaald van 0 tot 10.
0 is niets 10 is heel erg, Nikki heeft 7 dus wel een aardige.
Het huilen is daar denk ik van geweest, meisje had gewoon erg last van haar buikje van de voeding.

Groetjes, MamaMartine

Hoi Martine,

Fijn dat je nu weet wat het is!
Nu weer over met huilen of af en toe nog?

Groetjes Lisan.