Radeloos! overdag slecht slapen

Hopelijk kan iemand ons helpen,

Ter info: Onze meid zit in een spreid-broek (hopelijk nog maar 2 weken).
Ze heeft van de 2e t/m de 8e week veel gehuild (6 a 7 uur per dag)

Wij hebben een probleem met haar overdag in bed te krijgen, we hebben al van alles geprobeert maar alles werkt maar EVEN, alsof ze eraan gewend is en ons door heeft. Als ze slaapt wordt ze al na 3/4 of een heel uur wakker, terwijl ze dan nog moe is en krijgen haar dan niet meer in slaap. Dat zou niet zo erg zijn als ze zich kan vermaken in de box oid, maar ze moppert dan veel en moet rond gelopen worden… We hebben zelfs als van de dagopvang “commentaar” gekregen dat ze zo moppert.

We hopen dat als het spreid-broekje uit is en ze op haar zij kan slapen dat het al iets beter word, maar dit had ze van te voren ook al wel een beetje.

Heeft er iemand een tip? De energie begint is zo ong. op en ze vraagt zoveel energie om bezig gehouden te worden.

Groetjes Frauk

probeer haar bij de eerste vermoeidheids tekenen in bed te leggen.(oogjes wrijven, jengelen etc)
Ook al is ze maar een kwartier op en ze begint bijv te gapen terug in bedje leggen.
Probeer haar regelmaat te bieden. En in slaap huilen mag. Dat doet onze dochter soms ook en vaak ben ik dan al te laat met haar in bed te leggen en is ze te moe.
Verder zou ik een vast bedritueel handhaven.
Knuffelen, muziekje aan en dan weg gaan. Dit dagelijks herhalen zodat ze heiraan gewent raakt en dat ze weet dat het bed tijd is.
Onze dochter had dit ook nodig. Duidelijke regelmaat!!
Oja en als ze begint te huilen even laten doen, is het niet over een aai over de bol je even laten zien en weer weg gaan. Zou er niet voor kiezen om haar er dan uit te halen. (want ook hier raken ze aan gewent)

Hopelijk scheeld het ook als haar spreid-broekje uit is.

Hoe oud is je kindje?

Succes groetjes GYtha

Succes

Hoi Gytha,
Jade is nu 5 1/2 maand. We hebben al zoveel bij haar geprobeert, we hebben al verschillende bedrituelen gehad, na 2 dagen slaat dat heel goed bij haar aan, maar na een week vind ze het genoeg geweest en helpt het niet meer. Haar laten huilen werk voor haar ook niet altijd. Meestal als ze een kwartier gehuild heeft dan kun je haar fiep er terug in doen en valt ze in slaap, maar het probleem hiermee is dat ze dan onrustig is gaan slapen en is dan binnen het/met een uur wakker en nog moe! Gisteren heeft ze zelfs meer dan 1,5 uur gehuild voordat ze sliep. Word er echt radeloos van. O, we doen haar wel optijd naar bed (met de eerste gapenof als ze de handen tegen de oren houd enz), maar ze kan er zich gewoon niet aan toe geven!
En wat alles nog fijner is als ze dan eindelijk slaapt moet je niet te veel lawaai maken, en vooral niet doorspoelen als je naar de wc geweest bent, want dan is ze wakker. (als ze wakker is is ze ook schrikachtig met geluiden).

Maar ik ga het toch nog een keer proberen! Bedankt.

Groetjes Frauk

Gewijzigd door - mama Jade op 19 Jul 2008 09:14:52

Hoi Frauk

ooo wat moeilijk en vervelend zeg.
probeer toch een strak bedritueel te houden en zou daar niet vanaf wijken. Ze kunnen daar ook een terugval mee krijgen, zoals je zegt dat ze daar genoeg van heeft.
In die periode gewoon strak doorzetten zou ik proberen.
Want ze weten het zo die kleintjes zijn slimmer als je denkt.
Moet wel zeggen mijn dochter is ingebakerd geweest en scheelde ook enorm veel.
Maar dat gaat natuurlijk niet met een spreid-broekje.

Wens je veel succes

groetjes Gytha

Hoi Frauk,
Mijn kleine meid slaapt ook heel weinig overdag. Om 10.00 een kleine 10 minuutjes en rond half 3 slaapt ze ong. 15-20 minuutjes. De rest van de dag is ze gewoon de hele tijd wakker, en wil ze het liefst dicht bij me in de buurt zijn. Inderdaad soms erg vermoeiend. Maar, toen ze 2-4 maanden was, sliep ze bijna helemaal niet, dus ik ben allang blij met die 15-20 minuutjes in de middag.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,

Als ze het ritueel na een week zat is gaat ze je uitproberen en zo jong als ze is gaat ze weer nieuwe grenzen te stellen. Hou een ritueel dat het beste bij jullie past aan en hou dit minstens een maand vol. verander niet te veel van ritme. Geef haar houvast aan de dag. en kindjes van die leeftijd wennen pas echt goed aan een bepaald ritme na een maand. Probeer haar dagindeling zo vast en gelijk mogelijk te houden.

En inbakeren gaat niet en is ook niet meer echt verstandig maar probeer een iest bredere lakkentje dat wat verder onder het matras kan en stop haar wat strakker in. Misschien dat ze dan netzo als inbakeren wat rustiger in d’r bovenlijf word waardoor ze de rust kan vinden.

(even voor de andere dames ik zeg niet haar vastleggen maar met een wat breder lakentje kan je net vaak ietsje strakker instoppen. zonder een bepaalde bewegingsruimte in te nemen) (( er zijn nogal wat discussie geweest))

Laat haar ook huilen onze dochter heeft na het ontbakeren avonden uur tot anderhalf gehuild maar na 5 dagen werd het minder en minder en minder 2 weken later nog vijf minuten. We hielden ons ook aan de volgende stelregel eerste keer kijken na 10 minuten daarna na een kwatier en dan laatste keer weer na 10 minuten. Dat breide we na 2 dagen uit naar 15 minuten 20 minuten en stop. Weer na 2 dagen na 20 minuten en stop. Daarna na tien minuten en dat hebben tot op de dag van vandaag ( nu drie jaar) aangehouden.
Het vaste ritme van de dag gaf/ geeft haar houvast en een soort grenzen. Het is even werken maar het werkte uiteindelijk bij ons allemaal en ondanks dat ze nu nog een pittige dame is is ze goed handelbaar (ondanks dat ze veel ziek is). Is er een dag waar het ritme helmaal is omgegooit dan is ze moeilijker handelbaar.
Tuurlijk hebben ze af en toe een week dat je ze achter het behang wil plakken maar dat is goed ze zijn dan nieuwe grenzen en oude grenzen opnieuw aan het vasstellen.

Hoop dat je er wat aan hebt,

groetjes

lon106

Bedankt voor de tips! Het ritme/ ritueel wat we nu hanteren bevalt ons wel dus gaan we vol (proberen te) houden. Dit ritueel hebben we al even, ik wist toch niet meer wat anders te doen… Ik hoop dat ze het idd na wat moeilijkere dagen toch weer de draad op pakt. De afgelopen paar dagen heeft ze het goed gedaan!! Nu dus volhouden…

Bedankt!!!

Groetjes Frauk

Heyhey,

Hier hetzelfde verhaal.
Job slaapt alleen wel goed, maar ook niet op zn rug alleen op zn zij.
Uit bed is het ook alleen maar mopperen vaak.
Hij is nu 6 maand.
Mss een sprongetje? Job heeft de eerste 6 weken ook alleen maar gekresen van 7 smorgens tot 7 savonds.
Gewoon structureel hetzelfde aanhouden en uitproberen begint ook deze leeftijd idd.
Ik laat Job altijd een half uur huilen tot het echt in krijsen overgaat want dan heeft het geen zin meer.
De ene keer gaat ie toch slapen en de andere keer blijft ie bezig ne dan haal ik hem eruit.

Liefs Maaike

hoi Maaike,

Jade heeft al van de geboorte af aan overdag niet willen slapen dus een sprongetje zal het niet zijn. Het zeuren overdag komt van het te kort slapen, ALS ze twee uur slaapt dan is ze naderhand wel vrolijk!

Hoi Fem,

Onze meid is super nieuwsgierig en wil alles zien! Maar heb ook het idee dat ze idd wel overgeprikkeld wordt, probeer hier een balans in te vinden (ik ga liever niet meer met haar de weekboodschappen doen ed).

Ik probeer zoveel mogelijk met haar thuis te zijn, hier kan ik haar het beste structuur geven. Het is wel moeilijk om thuis te blijven, wij zijn gewend om veel op visite te gaan en te wandelen… We vinden het ook zwaarder dan we verwacht hadden, bij ons in de vriendengroep hebben ze over het algemeen makkelijkere kindjes, maar ja… een meid met pit komt haar later alleen maar ten goede deze tijd!

Hebben jullie misschien nog tips om haar langer in de box te laten spelen of om spelletjes met haar te doen?

Groetjes Frauk

Hoi allemaal,

Ik heb ook zo’n drukke tante, het liefst zou ze de hele dag ‘feesten’, maar dan raakt ze overprikkeld, soms blijft ze aan de gang terwijl je aan haar ziet dat ze enorm moe is.
Als ze snel wakker is, laat ik haar soms even mekkeren, daarna slaapt ze vaak weer verder.

In de box is ze de laatste tijd ook snel uitgekeken, ze draait op haar buik doet wat kruippogingen en wordt meteen weer nijdig.
Soms laat ik haar maar lekker mopperen, dan gaat ze daarna vrolijk met een knuffel spelen. Meestal zorg ik dat ze mij niet ziet, zodra ze mij ziet begint ze weer om aandacht te vragen met een hoop gegil.

Groetjes,

jantje

Gelukkig heeft ze gisteren en vandaag veel plezier met in de box spelen!! Ik hoef haar nauwelijks meer rond te dragen, maar ik moet wel in haar zichtsveld blijven!! Ik ben hier al heel gelukkig mee. Dit is voor ons goed te doen…nu nog langzaam uitbreiden naar in de box spelen zonder ons te zien…Zo kost ze niet continue energie en kan ik de dag wel doorkomen!

Groetjes Fraukje