Radeloos niet willen slapen

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik zit er momenteel helemaal doorheen.

Mijn dochtertje is 15 maanden en heeft sinds 2 weken problemen met slapen overdag en soms 's avonds.

Overdag gaat ze rond 1 uur naar bed, valt denk ik in slaap, maar wordt na een half uur al gierend wakker en wil dan uit bed. Ik krijg haar met geen mogelijkheid meer in slaap terwijl ze wel moe is. Ik heb alles al geprobeerd. Laten huilen, bij haar gaan zitten. Ze is ontzettend moe en de hele middag vervelend en huilerig. Ik merk niets bijzonders aan haar wat betreft ziek of tandjes of zo. Ze wil het liefst te hele dag bij mij zitten.
Ik word er een beetje moedeloos van en merk dat ik echt boos op haar begin te worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Jolanda

Ze zit middenin een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek.

Gouden tip: niks doen! Wachten tot het sprongetje voorbij is. Zit niks anders op. Na ongeveer week 64,5 moet het beter gaan. (Tenzij ze veel te vroeg of te laat geboren is, dan verschuiven de sprongetjes ook).

Zou ook goed kunnen dat ze bezig is met dromen. Daar heeft ze de leeftijd voor.

Je zou kunnen proberen wat het voor effect heeft om haar bedje te verplaatsen. Halve slag of kwartslag draaien.

Groetekes, Sje

Hoi,

Mijn dochter (14 mnd) heeft hetzelfde gehad. Ze was daarnaast niet te genieten overdag. 's Nachts wakker worden en haar longen uit haar lijf gillen. Ronduit een vreselijke sprong. Net op het punt dat ik dacht: ‘nu houd ik het niet meer vol’, was het ineens over. Ik laat haar nu alleen 's middags nog slapen en niet meer 's ochtends. Gelukkig slaapt ze 's middags meteen wat langer.
Wel was ze gisteravond ineens weer wakker, maar overdag is ze weer vrolijk.

Sterkte, je komt er wel door heen!

Groetjes,

jantje

Heel herkenbaar!
Hier in huis nog zo eentje.

Vermoeiend…

M.

herkenbaar. duurt een week of 2…