Raar liggen

weten jullie of het nu nog kwaad kan dat Ryan op zijn buik slaapt.
ik vind hem 's avonds in de meest rare houdingen.

ook slaapt hij tegenwoordig op zijn zij en dan draait hij weer op zijn buik, soms ligt hij erbij net als een banaan.
en altijd ligt zijn knuffel erbij.

vanaf welke leeftijd mogen ze op hun buik slapen???

Hallo,

onze Jonas is nu 10 maanden en slaapt ook in de meeste rare houdingen.
Ik laat hem gewoon liggen.
als hij echt te raar ligt leg ik hem beter.

Groetjes Kim,

mama van Tibo*°10.12.2001+ & Jonas °09.08.2003

Ik weet niet precies vanaf welke leeftijd een kind op zijn buik mag slapen, maar ik las laatst ergens dat het belangrijk is dat een kind zelf zijn hoofdje kan optillen. Als de nekspieren hier sterk genoeg voor zijn is het risico van buikslapen minder groot. Maar ik weet niet of deze visie ook wordt gedeeld door bijvoorbeeld het cb.

ja ik heb toevallig ook twee jongens die graag op hun zij of buik slapen. die kleine is nu 9 maanden en die laten we liggen zoals die ligt sinds dat hij zelf op zijn buik en weer terug kan draaien. het gaat eigenlijk heel goed. ik leg hem niet meer op zijn rug daar hij heel snel wakker word. ik ga wel nog altijd even bij ze kijken… maar dat is meer een goed gevoel voor mij voordat ik ga slapen. dus volgens mij kan je konas gewoon laten liggen hoor.

maureen

Kan volgens mij geen kwaad, zoals de anderen ook al aangaven.
Mijn nichtje slaapt van heel jong af op haar buik, omdat ze een echte buikslaper is en anders niet sliep.
Gewoon tussendoor wat vaker gaan kijken als je dat nodig hebt. Maar zo te horen is dat niet nodig

Groetjes Mim

patrick van 9,5 maand slaap ook in de meest rare houdingen. ze leren nu zelf draaien en gaan liggen zoals zij willen. het kan geen kwaat ik laat patrick meestal liggen zoals hij wil soms ligt hij overdwars in zijn bedje dan wil ik hem wel goed leggen. dus zal me niet al te veel zorgen maken.

mignon

Ik had al in een ander onderwerp gereageerd dat ik er ook geen kwaad in zie als ik zijn hoofdje stevig kan optillen (en dat is toch meestal wel zo met 6 maanden) en kan draaien. Nadeel is soms wel eens met dat gedraai dat ze met hun voeten tussen de spijlen raken en niet meer kunnen terugdraaien. Wij hebben hier Mats (vanaf het begin dat ie kon draaien een buikslaper) heel wat keren al uit de spijlen moeten redden, terwijl de reddingsakties voor Jens (rugslaper) op één hand te tellen zijn.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat kinderen (het was een onderzoek onder peuters trouwens) die op hun buik slapen, meer kans op verkoudheden hebben, maar in hoeverre dat wetenschappelijk onderbouwd was.

Lief gezicht zeker, dat knuffeltje zo bij hem! Mats gaat wel eens met zijn buik bovenop zijn knuffel (een enorme muizenkop met muziekje) liggen en zijn kontje dan omhoog gestoken (dat je zo kunt slapen???). Erg lief om te zien.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

ja hahaha dat doet Ryan ook, dan ligt hij ook inderdaad met zijn knietjes opgetrokken en zijn knuffel helemaal vast onder zijn gezichtje en zijn tut in zijn mond.
het liefst zou ik hem dan wakker maken en hem even lekker knuffelen, maar helaas kan dat niet hahaha

Wij onderdrukken de neiging om te knuffelen ook net, maar zetten nog wel even onze hand op dat omhoogstekende kontje!

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003