Raar gevoel dit weekend!

hoi allemaal,
ik heb zo’n raar weekend, ik herken mezelf helemaal niet!
vrijdag droomde ik al dat de baby niet met zijn hoofd naar beneden zou gaan liggen, en dat ik dan voor een keizersnee zou moeten. maar datik no way een ruggeprik durf, dus dan onder narcose moet waardoor ik niet eens meteen mijn eigen kind kan zien!! werd helemaal naar wakker.
zaterdag veel harde buiken… beetje diaree en gewoon raar geveoel, emotioneel…
wel goed geslapen, maar vandaag weer een raar gevoel. een beetje licht en tintelig. als ik te lang sta voel ik me slap, alles lijkt te veel en ik kan al janken als ik wat ook maar bedenk! en alles lijkt me in de weg te zitten! rommel, baby kamer nog niet klaar (hebben nog de tijd weet ik wel, maa voelt zo!), gewoon alles!
bah ik heb dit nog nooit zo gehad tijdens mijn zwangerschap, heel gek en ook vervelend. ik hoop dat het morgen weer weg is, moet nl nog 2 weekjes werken…

dus… dat… herkenbaar?

groetjes

Lilypie Maternity tickers

Ik moet zeggen dat het voor mij zeer herkenbaar is. Alleen droom ik al maanden heel raar. Heb dit weekeinde buikgriep en heb gisteren maar even de vk gebeld omdat ik echt meer er uitgooide en niets binnen kon houden, 3 kilo afgevallen was in 1 dag en de kleine bijna niet voelde. Ze gaf mee een beetje advies en stelde me gerust en ben nu iets beter en is de kleine zeer bewegelijk weer .

Bij ons is de babaykamer ook lang nog niet af, moet alles nog verven de vloer moet nog opgemeten worden en gelegd worden, comode kopen en leuk in richten.
Ben ook lekker emotioneel en heb last van weke knieen.

Je staat er dus niet alleen voor. ik leef met je mee.
Nog 2 weekjes en dan rustig aan doen. Desnoods nu al een beetje op het werk, vraag een collega of ze even iets voor je kunnen pakken, meestal willen collega’s je wel helpen als je het vraagt.

Succes en een knuffel voor je

Corina

Ik heb met beide zwangerschappen vreselijke dromen gehad! En soms zo echt, dat ik daar de hele dag nog mee om kon pakken! Echt raar!
Maar ik heb eigenlijk geen idee wat en hoe je er wat aan kunt doen!

Manderijn

hoi bedankt voor de reacties,
dat rustig aan op werk is vrij lastig, sta voor een klas met 29 kids…
maar daar kom ik wel door, de kids zijn heel lief en behulpzaam!
t was gewoon een raar weekend…
en die ruggeprik aaaaaaahhhhhhhhhh!!! ik ben zo bang voor naalden!!
blijft die naald ook echt in je rug zitten? laat maar wil het (nog) niet weten!
morgen moet ik naar de VK dus dan kan ik ff mijn hart luchten, en kijken of de klein al goed ligt… wie weet voel ik me dan wel weer een stuk beter.

groetjes!

Jammer dat je geen collega’s hebt die je mee kunnen helpen.
Voor welke leeftijd sta je? en fijn dat de kinderen een beetje lief voor je zijn, voor het zelfde geld zijn ze nu een stuk drukker.
Lucht je hart bij je vk en zorg dat je antwoord krijgt op al je vragen, maak desnoods een lijstje met vragen, zodat je niets vergeet te vragen.

Lieve schat niet te druk maken. De ruggenprik werd bij mij gezet onder een verdoving. Die grote naald steken ze echt niet zomaar in je rug. Ten minste bij mij niet dus Ik kreeg dus eerst een verdoving die werd gezet met een heel klein naaldje
En het scheelt ook een hele hoop dat je niet kan zien wat er gebeurd Vaak doet het meer pijn als je het ziet

Enne dat tintelende, lichte gevoel dat kan best eens door ijzer tekort komen hoor. Ben je daar recent nog op gecontroleerd?
Ik voel me nu ook elke dag de hele dag door zo slap als een vaatdoek en kan bijna niks meer. Tsja we zijn ook al bijna op het eind, dus wat wil je!
Hier ook veel maagzuur, blegh!
En dromen, niet normaal inderdaad
We kunnen elkaar dus de hand schudden Ik ben erg benieuwd wie er eerder zal bevallen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

hoi

ja mijn vriend zegt ook, wat wil je? je loopt tegen t eind, en je wilt t zelfde doen als voor de zwangerschap!
bloedtest donderdag gedaan (beetje laat…) dus misschien heeft de vk daar morgen wel de uitslag van…

tja wie er eerder gaat bevallen meerdere theorien mogelijk;

1. jij bent eerder uitgerekend
  2. ik beviel ven emma op tijd jij van sylvie te laat…
  3. als jij suiker hebt wordt je ingeleid
  4. nobody knows!

groetjes!

Als je donderdag een bloedtest hebt gehad kan je het ziekenhuis nu bellen voor de uitslag hoor, dan weet je t maar! Die uitslag hebben ze dezelfde dag nog binnen

Even over de ruggeprik, Ze verdoven je huid eerst voor, van de echte prik hoef je dus eigenlijik niets te voelen behalve een soort van “plop” Ze brengen het in met een naaldje, maar laten een soort van klein plastic hulsje in je rug achter, absoluut geen naald dus, ook niet met een infuus wat veel mensen denken! Met dat hulsje wat dus een catheter word genoemd (niet te verwarden met de urine-catheter) kun je dus langzaam en langdurig pijn medicatie toedienen dit gebeurt in je rug, maar niet in je hersenvocht dat in je rug loopt, maar bij de zenuwuiteinde die dan verdooft worden. Dit heet een epiduraal Dit is dus anders dan sommige ruggenprikken (ookwel spinaal genoemd) waarbij er dus eenmalig een dosis medicatie word toegedient in je hersenvocht dat in je ruggewervel loopt en daar moet je het mee doen, naald er uit en klaar (bij geplande keizersnedes of operaties aan de benen/heupen worden deze nog wel eens gebruikt!)
Ik hoop dat het zo in lekentaal een beetje duidelijker is geworden, maar niets om je te druk over te maken hoor! Complicaties van Epidurale zijn er niet zo veel en komen ook niet heel veel voor! Veel veiliger dan gewone narcose is het zeker!

aaah lekker verhaal!
waarom zei je niet ogen dicht? nu heb ik t toch gelezen

vandaag bij de VK geweest, meneer ligt nog met koppie op! dacht ik al wel.oel het vrij duidelijk.
woe de 21ste een echo dan moet ie gdraaid zijn anders word ik naar de gyn overgedragen voor een versie (draaien)

maar goed hij heeft nog even!

groetjes

Kan nog van alles gebeuren gidget
Enne ik heb met Sylvie ook een ruggenprik gehad en dat ging totaal niet zoals bij bakmama hoor
Ik heb niet een wond over mijn hele rug gehad, maar gewoon 1 gaatje zeg maar Ik heb echt helemaal nergens wat van gemerkt. De weeën deden toen ook al te veel pijn en die pijn overheerste alles Maar dan nog stelde het weinig voor hoor

ik heb bij mijn kleine ook een ruggenprik gehad, en nog een keer bij de cuuretage na de bevalling. Beide keren alleen een prikje (volgens mij niet eens verdoving vooraf, kan mij dat niet herinneren) en niks geen slangetjes of naaldjes wat er uit steekt of in blijft zitten. Anders vraag je aan de gynecoloog hoe ze dat doen? die kan daar uitgebreid uitleg over geven, en dan weet je het meteen!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Bakmama; bij jou hebben ze een epiduraal gezet, waarschijnlijk omdat je een twijfelgeval bent geweest,met een epiduraal kun je nog gewoon bevallen met een spinaal niet! Die epiduraal heeft een catheter die ze bij moeten spuiten (dus die moet vast geplakt zitten op je rug, dat betekend verder niet veel, alleen dat ze niet willen hebben dat ie verschuift (niet echt handig anders werkt het niet meer, met die epiduraal kun je dus telkens pijnstiling bijspuiten, omdat die catheter dus nog steeds in je ruggewerven zit! Prima staaltje werk en hardstikke fijn vind ik het voor mensen die net dat extra steuntje nodig hebben, ik had er achteraf ook gewoon een moeten nemen, maar dat is achteraf he!

even een update!

het “rare” gevoel is wel weg.
de angst voor de stuitligging>keizersnee>ruggeprik nog niet…
ik was maandag bij de VK die kon me vertellen dat de baby nog in stuit ligt. en dat ze wel wil da ie volgende week woensdag (liggingsecho) gedraaid is. ze voelde dt e nog niet ingedaald is, en daar was ze blij mee, dat betekend dat een evt versie (draaiing) nog wel goed te doen is…
nou had ik gisteren avond het gevoel dat de baby erg aan het drukken was op de onderkant… en vandaag voelde het laag erg zwaar ik gok dus dat ie (deels) ingedaald is, alleen heb ik nog wel het idee dat t koppie boven ligt…
nou zegt mijn vriend dat ik morgen even de VK moet bellen, misschien dat ze er nu nog wat aan kunnen doen, dat ie niet helemaal indaald want als ie volledig ingedaald is kunnen ze niet meer draaien…
maar ik twijfel erg, wat zouden jullie doen? (wil ook niet als een piepert of zeikert overkomen)

groetjes

Waarom zo lang wachten met een draaipoging? Bel ze op en zeg dat het nu of nooit is! Ja toch? Ze kunnen toch vast wel zo snel mogelijk een draaipoging doen als jij zegt dat je kindje aan het indalen is???

hoi hoi
vanochtend de verloskundige gebeld, zij maakte zich er geen zorgen over. als hij indaalt halen ze hem er met de draaing gewoon weer uit…
dus… het maakt niet uit of hij indaalt. dus toch afwacten tot woensdag.

groetjes

Oh dat valt mee dus! Ik hoop dat het draaien lukt, even wachten nog!