Raar doen met de fles

Kaya dronk altijd gewoon uit de fles.
Hup speen in de mond en drinken maar

Maar sinds gisteren kan ze soms heel maf doen.
Vanmiddag en vanavond ook weer: dan wil ik haar de fles geven maar dan doet ze heel raar met die speen.
Ze speelt er mee lijkt wel. Of eigenlijk doet ze er niet veel mee.
Speen zit gewoon in haar mondje, zij houdt haar mondje open (sluit niet haar mond om de speen heen zoals normaal) en verder duwt ze er een beetje met haar tong tegen aan.

Nou zou je denken dat ze geen honger heeft ofzo.
Maar het tegendeel is waar, want ze heeft dan gewoon behoorlijke trek.
Als ik de fles vervolgens uit haar mondje haal gaat ze werkelijk KEIHARD huilen, meer schreeuwen eigenlijk.
Ik heb dan echt zoiets van: hellup, wat wil je nou??

Nou ja, ik ken het gewoon niet van haar en ik was benieuwd of anderen het misschien herkennen.
En misschien weten waardoor het komt/wat het “betekend”

O ja, uiteindelijk drinkt ze dan wel en ook gewoon de hele fles (zoals altijd)

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

hey bianca,

wat een raar gedrag he?
diantha doet het ook. aan de borst en met de fles.
niet bij alle voedingen maar regelmatig wel.
dan duwt ze inderdaad de speen weg met haat tong en lijkt de voeding niet te willen.
als ik dan weer de voeding aanbiedt, kan het zijn dat ze nog niet wil, en dan ineens begint ze als een gek te drinken en klokt hem in een keer leeg.
heel vreemd.
ik ben ook benieuwd of iemand weet wat de reden daarvan kan zijn.

groetjes christa mama van diantha

Hoi Bieb,

Nee sorry, ik kan je ook niet verder helpen. Soms doet Fleurtje ook weleens zo dan lijkt het of ze alleen maar sabbelt. Als ze soms een flesje krijgt normaal krijgt Fleur borstvoeding dan drinkt ze deze meestal goed op. Soms ook al krijgt ze net het flesje dan duwt ze deze met haar tong weg, na wat afleiding drinkt ze deze dan toch leeg.
Groetjes silvia en fleurtje

S.kouwenhoven

Ja herkenbaar dit deed Ruben toen hij ongeveer 6 weken oud was.
en zodra ik dan aanstalte maakte om de fles eruit te halen meteen gillen, nadat ik dit een paar keer volhield erin en eruit halen ging het goed, het heeft misschien anderhaleve week geduurt en toen was het weer voor bij.

nu is hij 6 maand en begint er weer mee, maar als ik de speen er nu uithaal maakt het hem niks uit en gaat hij mooi spelen.
en ja wat moet je daar nou weer mee whahahah…en zo kom je steeds weer voor iets nieuws te staan.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

kaitlyn heeft dit ook gedaan bieb,ik had toen ook zoiets van jaa wat is dit nu weer hihiihh

maar het gaat over hoor

Bianca,Dylan & Kaitlyn

quote:
maar het gaat over hoor

Hahaha, gelukkig maar

Bedankt trouwens voor jullie (snelle) reakties!
'T is natuurlijk helemaal niks “belangrijks” ofzo Maar ik was gewoon eens nieuwsgierig.
Juist omdat wij zo’n hongerig aapje hebben verbaasde het me dat ze niet meteen toehapte zoals normaal het geval is.

Heb ik eigenlijk meteen nog ff een vraagje.
Per dag komt het ongeveer 2x voor dat ze de fles echt naar binnen schrokt.
Alsof ze nooit te eten krijgt zeg maar
Nou krijgt ze daar dus énorme krampjes van (logisch)
Bij het cb hadden ze al gezegd dat ik dan tussendoor even die fles uit haar mond moet halen, dat ze écht rustig moet drinken en niet schrokken.
Nou snap ik dat natuurlijk ook wel, maarre…bij ons kind werkt die “techniek” dus
ff niet hè
Als ik op zo’n moment bij Kaya de fles uit haar mond haal, gaat ze helemaal over
de rooie hahahaha
Volledig in paniek is ze dan, helemaal schreeuwen etc (tsja, zit pit in )
Maar daardoor drinkt ze daarna juist nog gulziger…

Iemand heel toevallig een tip hoe ik haar wel iets rustiger kan laten drinken?
Steeds die krampjes is ook niks…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Gewijzigd door - Bieb op 09 Jan 2006 10:37:26

ja bianc,
valt niet mee om zo`n hongerig meisje af te remmen.
maar ik denk toch tussendoor 1 of 2 keer van de fles afhalen en even laten boeren.
dat verminderd in ieder geval die nare darmkrampjes.

groetjes christa mama van diantha

Haha, grappig eigenlijk ; als ik zo terug lees is het net alsof dit mijn eerste kind is in plaats van dat ik al een kleuter heb rondlopen (en alles dus al een keer meegemaakt heb)

'T is gewoon altijd een beetje “aanklooien” (vind ik ) die eerste paar maandjes.
En een aantal dingetjes ben ik na 4,5 jaar blijkbaar vergeten

Gewijzigd door - Bieb op 09 Jan 2006 12:00:07

mij rade ze met kaitlyn toen de advance fles met de 3 fassen speen

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Een kleinere speen zou ik nemen om te proberen Bieb.

Tja het duurt inderdaad even voordat je alles weet en zo, is bij elk kind ook anders dus maakt het niet uit verder hoeveel je er al hebt. Je moet je kindje toch eerst leren kennen en dat is soms lastig aangezien het kindje zichzelf ook nog niet kent whahahaha dat duurt effe. Jessin is nu bijna 7 maanden en sinds een maandje ongeveer heb ik het gevoel dat ik nu wel steeds meer begrijp hoe en wat.

Gewijzigd door - Assie op 09 Jan 2006 15:10:53

vind ik ook hoor ben ook soms nog aan het puzzellen wat Justin wilt
Ja als hij wilt eten laat hij zich wel horen haha is ook een zeer hongerig ventje
Denk ook wel vaak van hoe deed ik dat bij Robin maar Justin is Robin niet
Het is soms moeilijk vind ik maar uiteindelijk komt het allemaal helemaal goed hahaha
Succes Bieb met je hongerige meisje
Oja Bieb nog een vraagje Hoe is het nu met je bi?

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin