Raam open of dicht?

ik heb een vraagje over het raam in de kinderkamer.

In de zomer laat ik het raam altijd op de kiepstand open staan en de rolluiken zijn altijd kompleet dicht.
Nu de laatste tijd doe ik het raam weer dicht maar op zijn kamer geeft de termometer toch wel 14-15 graden aan de laatste week.
Ik vind eigenlijk (ook voor de frisse lucht) dat ik het raam nu best open kan zetten en er komt toch niks doorheen omdat het rolluik dicht is.

Aaron wil alleen niet het raam open omdat ie dan alles zo hoort (zegt ie)…de wind…de buren…de vogels etc…
Wij slapen heel het jaar met zeker 1 raam open op onze kamer omdat ik van frisse lucht hou.

Wat doen jullie op de kinderkamer?

Gr, Danielle

Je kan het raam ook open zetten als Aaron uit bed is en als hij in bed ligt, dan weer dicht doen. Onze zoon heeft wel altijd de ventilatieroosters boven de ramen open, dag en nacht. Onze dochter heeft als zij in bed ligt, het raam dicht, omdat ze er te dichtbij ligt (vind ik althans). Als ze uit bed is, zet ik het raam open voor de frisse lucht.

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

nou ik vind het zeker snachts toch echt wel te koud voor het raam open bij zo’n kleintje nu hoor. Die gaan vaak nog niet onder de dekens liggen als ze het koud krijgen, maar blijven gewoon zo liggen. Ik zou net als de andere mama’s lekker overdag de ramen open zetten en als hij gaat slapen weer dicht doen.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Tja ik heb bij Ruben altijd dicht, vindt hem toch te te klein nog… Bij Jony altijd open. Als ik savonds nog even bij haar kijke ligt ze wel onder de dekens, ligt ze dat niet dan stop ik haar nog even lekker onder. Ze is sochtends nooit koud. Je kan ook savonds het raam open doen als jij naar bed gaat, en hij al slaapt… Maar inderdaad je kan ook overdag luchten. Ik heb ook altijd het gordijn op en en het raam open… hou ik van frisse lucht wordt anders met vreselijke hoofdpijn wakker. Het is denk ik ook gewenning.
Doe wat je hart je ingeeft

Greetzz Cora

Het raam bij Aaron staat altijd open overdag van smorgens tot savonds dus luchten doet het zeker wel maar omdat wij zelf altijd met raam open slapen en wij dat lekker vinden ivm frisse lucht wil ik het bij hem ook doen.
Zijn kamer is heel de nacht dicht en na zoveel uur adem je volgens mij geen frisse lucht meer in.
Daarom mijn gedachten voor een open raam…hij blijft altijd goed onder zijn dekbed liggen(hij is al 3 1/2)

Gr, Danielle

Hier gaat het raam overdag wel open en 's avonds inderdaad dicht. Lindsey heeft wel een ventilatierooster en die staat altijd open waardoor er voldoende frisse lucht binnenkomt. In de zomer staat het raam wel altijd op een kier, zij slaapt ook aan de straatkant en dat gaat eigenlijk altijd prima.
Je kan het altijd is een tijdje proberen en dan kijken hoe hij daarop reageert. ik heb het zelfde idee hoor als je de hele nacht dezelfde lucht inademt kan dat toch niet lekker zijn. maar dat is een idee wat dan ook nergens op gebaseerd is hoor, is puur gevoel.

liefs,
Rinske

ik zet pippy’s raam altijd 1.5 uur voordat ze naar bed gaat open… nu dan …
in de zomer hou ik alles potdicht…(alleen als zij vroeg wakker is, gaat hij nadat ze opstaat open, de rest van de dag staat er pal de zon op en dan word het maar 30 graden in die kamer…)
maar goed, hier ist geen optie.punt 1 geen kantelraam… die kan alleen gewoon open, en ja pippy … nou ja wat moet ik nog zeggen je leest ook het klok item… wat een gekkind het is,dus daar peins ik nie over,bovendien zit die shoarmatent tegenover ons, en vaak… hebben ze woorden, bonje,of komen er wagens met 'hardcore greatest hits vol. 10 shoarma halen om 02.00 uur snachts…
asl ik in jou situatie zat, zou ik er geen punt over maken, als je gewoon lucht ist toch prima… of dat nu overdag is alst maar lucht…

Pippy is geboren 17.07.2009

We hebben hier ook rolluiken een ramen met kiepstanden. Je hebt gelijk… er komt amper iets doorheen.
Denk dat je best het raam open kunt doen met deze temp. Niet meer als t vriest. Mocht hij geluid horen dan doe je toch t raam bij hem open als jullie naar bed gaan?
Hij kan zelf wel aangeven de volgende morgen of hij het koud heeft gehad…