Puzzelen, ze houd me voor de gek!

Sylvie heeft een houten puzzel, echt de aller makkelijkste die er is.
Maar ze snapt er nog geen bal van Ze gooit nu gewoon steeds de stukjes op de grond en mept ze een eind weg of verstopt ze )
Maar vanaf welke leeftijd (ongeveer) beginnen ze wel te puzzelen?
Gewoon iets wat ik me even af vraag hoor

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 29 Jul 2011 09:18:57

Jurian doet het al heel erg lang… en moet zeggen nog goed ook. Hij doet puzzels van 24 stukjes…

Denk rond 2e jaar dat hij ermee begonnen is…

Oh okee dan hoef ik voorlopig nog niet meer puzzels aan te schaffen dus

Volgens mij beginnen de houten puzzels officieel zo rond de tweede verjaardag.

Seth maakt nu ook puzzels van 24 stukjes, alhoewel we geen grotere puzzels hebben. Toevallig heeft hij er sinds een dag of 2 weer opnieuw interesse in gekregen hij zit vandaag echt heel de dag te puzzelen.

Liefs, Anne

Kan ze het niet of interesseert het haar niet? Erik zou het best kunnen, maar het boeit hem niet. Dus smijt hij de puzzels ook aan de kant

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Nou daarom vraag ik het dus ook onder andere, ze vind het dus wel interessant Ze legt de stukjes die ze er uit haalt ook wel eens terug op hun plek, maar in het gaatje lukt haar niet Ze is er af en toe wel echt mee bezig, maar omdat het dus niet lukt gaat ze volgens mij de stukjes weggooien of verstoppen?

Lieke kreeg haar eerste puzzel toen ze bijna 1 jaar was.
Had het toen eerst ook niet door. Soms ging er heel toevallig een stukje in.
Denk dat ze bijna 1,5 was toen ze echt ging puzzelen.

Nu is naast buiten spelen, puzzelen haar grootste hobby. Ze maakt nu zelfs puzzels van 50 stukjes. Dan mogen wij er bij komen zitten om haar zogenaamt te komen helpen en als we geluk hebben mogen we van mevrouw een stukje neerleggen op haar aanwijzingen.

Groetjes, Kirsten

Ah, oke. Ik had nog niet zo begrepen dat ze het wel interessant vindt. In dat geval: voor haar zou het fijn zijn als ze het snel kan

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hier wel een puzelaar, vanaf heel jong ook al (15 maanden denk ik ongeveer eerste houten puzzel), ze vond en vind het echt leuk, maar idd sommige kinderen intereseerd het geen bal, kan ook! Gewoon blijven aanbieden! Zou ik zeggen! Nu kan ze de grotere puzzels van 24 en d’r boven. Mijn man kan overigens nog steeds niet puzzelen! hahahahah

geen idee welke leeftijd ervoor staat maar toen rico 18 mnd was ongeveer begon hij ermee en vond ie het nog niet zo boeiend en toen hij 2 was kon hij de XXL puzzel maken plus 3 andere puzzels, en dan alle stukjes door elkaar

Dion heeft 4 houtenpuzzeltjes waarvan 1 hele grote, figuurtjes met een knopje erop weet je wel.
Hij weet uit zijn hoofd waar een stukje hoort te liggen en is binnen 3 minuten klaar met een puzzel, hij puzzelt dus niet echt het lijkt wel memmory hihihhih
Jullie kids van 2+ maken die “echte” puzzels (van die katonnen, die ze ook voor volwassenen hebben?
Als dat zo is kan ik het ook wel eens aan Dion geven hij is 2 jaar en 4 mnd, heb nog van die grote vloerpuzzels op zolder liggen die van zijn neefje zijn geweest.
Het wordt slecht weer dit weekend dus dan hebben we wat te doen hihihihihi

@vlokje: nee wij hebben dezelfde als jullie, rico kan nog niet anders puzzelen dan met die houten en knopjes.

Ik heb de vloerpuzzles van zolder gehaald en hij vond het heel leuk om samen met mama te doen, ik legde uit waar hij op moest letten en na een paar keer dezelfde puzzel gemaakt te hebben lukte het hem aardig om het zelf te doen.
Het was een puzzel vanaf 3 jaar ter grote van een placemat met 15 grote stukken .
Ik heb ook wel een bijdehand kind hoor moet ik eerlijk zeggen, op die houten puzzels was hij na een paar keer maken al uitgekeken omdat hij dus heel goed kan onthouden waar bv dat of dit autootje in moet.
Volgende week beginnen we met de kruiswoordpuzzels hahahahahaha

Gewijzigd door - vlokje03 op 23 Jul 2011 23:35:29

Nou echt waar he! Die kleine meid zit mama gewoon voor de gek te houden! Ik ben sinds gister behoorlijk verkouden, ik voel me echt vreselijk ellendig… Maar goed verkouden en zwanger… is niet echt een goede combinatie
Maar daarom was mijn vriend vandaag thuis gebleven om me lekker te vertroetelen Ik heb vanmorgen uitgeslapen en vanmiddag nog 2 uurtjes geslapen
Maar terwijl ik lekker lig te slapen is Sylvie mooi allemaal stukjes in haar puzzel aan het doen bij papa
Ik zat later met haar met die puzzel bezig en ze kon er weer niks van… Komt mn vriend er bij zitten en zegt ja ze deed vanmorgen 5 stukjes er zo zonder aarzelen in En hij geeft een puzzelstukje aan haar en ze doet hem zo er in
Nouja zeg! Zit ze bij mij gewoon net alsof te doen! Waarom doet ze dat? Ik snap er niks van

Hahaha, wat een smeerkees, die Sylvie!!! Maar wel heel knap dat ze zo goed kan puzzelen met papa

Hier zit er heel veel verschil in. N. puzzelde zo tussen de 1 - 1,5 jaar, en met 4 jaar maakte hij puzzels van 150 stukjes En nu kijkt ie er helemaal niet meer naar om
En E. bakt er nu met ruim 2 jaar echt nog niks van! Vormpjes in een vormenstoof doen kan ze wel, mits de figuurtjes niet te moeilijk zijn.
Puzzels gooit ze liever weg