Pussende oogjes

Hoi hoi,

Jony (15 mnd) is helemaal niet lekker ze is al een week fiks verkouden en hoesterig
Sinds 3 dgn heeft ze nou ook last van gele pussende oogjes. Ik probeer het goed schoon te maken met gaasje/gekookt water maar die kleine uk schreeuwt moord en brand, ze kan het niet waarderen.

Hebben jullie voor mij de gouden tip of andere ideen?

Groetjes Cora

Mijn kereltje heeft op dit moment ook ontstoken oogjes. Ik heb het eerst een weekje aangekeken en zelf schoongemaakt met afgekookt water. Het leek even over te zijn, maar een dag later begon het weer. Ik ben er gisteren mee naar de HA geweest en heb een oogzalfje meegekregen. Ik moet de oogjes met afgekookt water schoon maken, en dan in beide oogjes een druppeltje zalf/gel. Het is al een stuk minder erg dan gisteren!

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Anouk,

Ik ga ook inderdaad ma. even naar HA aangezien ze ook koorts heeft savonds.
Ik hoopte dat het minder zou worden maar helaas.
Als ik haar oogjes schoongemaakt hebt met gaas/gek. water zijn ze binnen 5 min. weer vies.

Heeft de jouwe er ook zo last van?
Misschien heerst het wel zo’n fiks verkoudheid ed.

Vanmorgen heel lang met haar onder de douche gestaan om haar gezichtje een beetje schoon te weken al dat geveeg vindt ze zo naar. Haar gezicht was zo smerig bakkiej oogjes half dicht door dat pus zielig hoor.
Nou wie weet krijg ik ook wel zalf meej oid.

dank voor je reactie,

Groetjes Cora

Ja dat heeft Joey ook, als je het schoon wil houden blijf je poetsen… Ik ben er inmiddels achter dat ik de pus beter eerst een beetje kan laten drogen, want als het nog nat ik en ik wil het weg vegen, gaan gelijk de oogjes dicht, en smeer ik het uit in de winpertjes, en das nog moeilijker schoon te maken. Als ik het echt niet goed schoon krijg leg ik een heel nat wattenschijfje op het oogje om te weken, en leid hem ondertussen af door te zingen ofzo. Van af dat afvegen en boenen zijn zijn oogleden nu ook geiriteerd…
Ik ben wel blij dat ik een middeltje heb gekregen, hoewel het wel een heel gedoe is om het in de oogjes te krijgen… Ik laat papa hem nu afleiden, en ga dan achter hem staan, zodat hij het tubetje niet aan ziet komen. Of onder de fles, dat gaat ook wel redelijk.

Groetje Anouk

ahhahaha dat klopt als ik iets gedaan wilt hebben bij Jony dan kan ik het beste het onder de fles doen… niet is belangrijker dan de fles

Hi,

mijn dochterje heeft er ook wel eens last van. De laatste keer belde ik de HA en de assistente zei toen dat het wel even kan duren en als het na een week nog niet over was om dan even langs te komen. Zij zei toen dat ik in het gekookte water een druppeltje babyshampoo moest doen en het daarmee schoonmaken.
moet zeggen dat het na twee daagjes weg was…

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Stellina,

Sprak ik vandaag het consultatiebureau en die gaf aan dat sinds kort geen gekookt water meer hoeft te gebruiken dat dat is achterhaald.

Nou moet ik zeggen dat ik de tip van anouk opgevolgd hebt en het pas weg veeg als het opgedroogd is want je veegt het van links naar rechts waardeloos.
Bedankt Anouk

Groetjes Cora

En als het 's ochtends hard is, voor het schoonmaken eerst even zacht maken met vaseline. Dan hoef je ook niet zo te schrobben en is het minder vervelend voor die kleine.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Graag gedaan hoor, daar is dit super-forum voor he!

Groetje Anouk

haha exact een minuut na elkaar gepost mriek Maar als de vaseline nou in het oogje komt…? Is dat niet erg/pijnlijk?

Groetje Anouk

Tja, is mij nooit gebeurd. Goeie vraag, haha. Gewoon een klein beetje op de korstjes doen, de oogjes zitten tenslotte dichtgeplakt dus echt erin zal het niet komen denk ik. Deed het ook altijd alleen 's ochtends als het echt hard was, over de rest van de dag hield ik het goed bij en dan hoefde het niet.

Enne, wat zijn wij mensen van de klok hè?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ow dat wist ik nog niet dat het geen gekookt water meer hoeft te zijn. en de vaseline heb ik ook nog nooit geprobeerd. onthouden dus!!

Lilypie Tweede Ticker

Hier adviseren ze nog wel met afgekoeld gekookt water schoonmaken

Vindt het soms erg irritant dat artsen/kinderartsen/cb niet op 1 lijn liggen.
De één zegt dit de ander zeg zo.
Met dat reflux gebeuren van Jony loop ik er ook zo tegen aan.
Hoe maak je o.a moeders soms vreselijk onzeker…

Ik heb de laatste keer steriele gaasjes en fysiologische oplossing van Daro gebruikt. Het hielp wel redelijk maar het was na een week nog niet over… Toen uiteindelijk maar een zalfje gekregen van de huisarts.

Sandra

Gewijzigd door - sanflor op 22 Apr 2009 11:28:12