Purflo/ aerosleep/ mond open

Hallo dames.

Vorige week kwam ik er achter bij het draaien van een normaal matras van ons Leonie dat er schimmel op zat en een beetje muf ruikte. ( matras 5 maanden oud)

Ik heb het er direct af gegooit en heb een purflo matras aangeschaft.
Hier ligt ze overigens prima op maar ik heb ook een nannycare bewegings monitor en die kan dus niet op het purflo matras want dan ligt ze direct op het harde van de nannycare.
Nu wilde ik voor over de purflo een aerosleep aanschaffen want die kan ook in de wasmachine en daar onder kan dan mooi de nanny care.
Wie heeft er ervaringen met de aerosleep? Het gaat mij dus echt alleen maar om een dekmatras voor de purflo.
De aerosleep is vrij prijzig dus misschien heeft iemand nog een ander merk dat een dekmatrasje heeft?

Ik heb de purflo ook niet aangeschaft wegens verstikkingsgevaar maar gewoon omdat het veel frisser en in de wasmaschine kan.
Leonie is ook vanaf de geboorte constant vol in der neusje en klinkt benauwd.
Ze gaat daardoor steeds door der mondje ademenen en ik denk dus dat ze misschien een allergie heeft… door misschien die schimmel/ huisstof mijt of stof (oud huis)

Ik hoop dus dat het nu beter zal gaan maar wil toch wel graag de nannycare door gebruiken…

Graag iedeeën!

Liefs

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Owja… testen ze baby’s wel eens op allergie? Of moeten we daarmee wachten? Zit ontzettend veel allergeeén bij ons in de familie vooral hooikoorts en huisstofmijt en de helft van de fam. heeft astma!
Ik krijg het ook nooit stof vrij hier… afstoffen en binnen een dag (paar uur) ligt het er weer.

X

Hoi hoi,

Ik heb een aerosleep, wel ivm verstikkingsgevaar en ben er erg tevreden over. Blijft goed in de wasmachine en is zo weer droog. Als je specifieke vragen hebt roep je maar hoor!
groetjes,
Wendy

nu mijn zoontje ook al 2 dagen op zijn buik slaapt, omdat we de dekens weg hebben gehaald denk ik ben ik ook geinteresseerd in een aerosleep. ik zag dus dat je ook een speciale hoeslaken daarvoor moet halen.

dit terwijl ik afgelopen weekend al een paar normale hoeslakens gehaald heb waarvan ik het zonde vind om ze nu niet meer te gebruiken. natuurlijk is zijn veiligheid erg belangrijk maar ik vraag me af of jullie ook een speciale aerohoeslaken hebben aangeschaft of zijn de normale hoeslakens ook prima om te gebruiken?

Hey Selma,

Totaal geen verstand van!! whaha Ik wou het alleen uit hygienisch oogpunt. Ik weet wel dat het ontzettend duur is en dat het nooit bewezen is dat het wiegendood zou tegen gaan. Volgens mij voldoet ook een gewoon hoeslaken over de aerosleep wel. Ik heb het Purflo matras gekocht via marktplaats voor 50 euro en die kun je wassen. Goedkoper dan de aerosleep. Het is een matras zonder schuim dus allemaal gaatjes en ongeveer 15 cm dik. 1 nadeel is dat je perse een slaapzak moet gebruiken anders is het te koud op de rug. Dus vandaar dat ik er een aerosleep overheen wil kopen maar die zijn volgens mij erg dun en zitten ook vol gaten dus nog koud op het ruggetje.

@Wendy: hoe dik is de aerosleep? En hebben ze er warmte van?

X Marja

Baby’s testen op allergie doen ze niet omdat er op die leeftijd nog niet te testen is op allergieën. Dat kan pas vanaf een jaar of 4 geloof ik.

Groetekes, Sje

Wij hebben ook de aerosleep en ben er zeer tevreden over. Het is vrij prijzig, maar het is zeker de moeite waard. Makkelijk in de wasmachine te doen en idd zo gedroogd.

Groetjes,
Sandra

Kan iemand nog vertellen hoe dik de aerosleep is? Praten we over een dun matje of een dikte van ongeveer 5 cm?

Groetjes

Hoi map 84,

Het is een dun matje hoor, 1 a 2 cm? Maar ben niet zo goed in schatten. In ieder geval echt een dun matje voor op je matras. Aan de hoeken zit elastiek zodat je het matje aan je matras vast kunt maken.
Succes!
groetjes,
Wendy

Oha ja en wij hebben ook een slaapzak aan. Onze ervaring is dat het ruggetje, door de open structuur van de aerosleep, wat kouder kan zijn. Het ventileert heel goed zeg maar.
groetjes,
Wendy

Hier ook de aerosleep! het is idd een dun matje, het is super handig, goed te wassen en snel droog.
Onze dochter heeft het altijd snel warm dus omdat het goed ventileert zweet ze niet, wat ze zonder de aerosleep wel doet!
We hebben ook een mat voor in de autostoel (is speciaal voor de autostoel te verkrijgen)
Onze kleine meid slaapt vaak op haar knietjes, met haar billen omhoog zeg maar,erg grappig om te zien, maar ik vond het in het begin wel eng en was bang dat ze met haar gezicht in het matras bleef hangen!

Groetjes,
Monique mama van Silver