Pure nieuwsgierigheid, wanneer eerste woordje?

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid, niet om te vergelijken ofzo maar gewoon omdat ik het leuk vind om te weten!
Wanneer zeiden jullie kindjes hun echte eerste woordje en wat was dat?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

De oudste met 10 mnd: eten (Tja… toen nog wel!)
en de jongste met ongeveer 11 mnd: papa, mama en al snel daarna volgde bal, pop en ketting
Nu zegt ze nog steeds niet zo heel veel meer dan toen…
Ze kan wel een heleboel duidelijk maken hoor, maar zijn echt nog klanken die ze uitstoot en die ik dan wel begrijp… woorden zijn er niet van te maken

Neeltje zegt nu al een paar weken “mama” en ( na intensieve training door haar vader ) sinds dit weekend ook “papa”. Verder zegt ze "oh-oh"als er iets valt en "mmmm"als we gaan eten ( erg lief klinkt dat) Nog niet veel dus, maar het begint!
groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

Haha eten als eerste woordje En trouwens ketting! Dat vind ik ontzettend knap, dat is een moeilijk woord zeg!

Haha hmmm dat lijkt me zeker schattig klinken maar oh oh ook!

Hahahhh wat wil je met een oma met een sieradenatelier
Ze loopt hele dagen met kettingen en armbanden te showen en alles is mooooooi

Colin zegt nog niet echt iets. Is wel de hele dag aan het vertellen, maar nog niet duidelijk een woord gehoord. Alleen denk ik al een tijdje mama te horen, maar dan alleen als hij huilt. Colin is meer gefocussed op het lopen denk ik…

22-12-2009 colin geboren

Ik geloof vis. Dat was volgens mij morgan der eerste woordje. Oh ja en aai aai. Dat waren de katten. En dat kwam omdat ik altijd zei aai aai als ze weer eens naar ze greep. En ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het niet meer weet. Ik heb het wel opgeschreven maar niet hier op me werk

Groetjes,

Michèle

Haha dat zal bij ons ook snel komen denk ik, ik zeg ook altijd aaien als ze de poes weer eens slaat Ze slaat niet hard hoor en de poes vind alles prima Maar ik zeg altijd neeeee, zachtjes, aaien!
Haha vis, wat komisch Dus niet alle kindjes hun eerste echte woordje is papa of mama

Moet je eerlijk zeggen dat ik het niet weet en het ook niet opgeschreven heb! Het kwam wel heel vroeg kan ik me nog herinneren! Maar goed, tja, ik ben niet allemaal van het bijhouden, moet ook zeggen dat ik zelfs geen baby album heb en ook maar 4 foto’s dat ik echt zichtbaar zwanger ben!

Het eerste woordje van Tim was mama. Zijn 2e woordje bal, het 3e woordje auto en tot pap’s grote verdriet daarna pas papa.

Groetjes,
Sandra

Tot papa’s grote verdriet haha!

Hier kwam het eerste woordje pas met 15 maanden. Toen zei hei amber(hondje van de oppas). Rens was niet zo vroeg met praten. Met 18 maanden kende hij iets van 7 woordjes en nu is hij 25 maanden en begint nu een beetje zinnetjes te maken.
Heel verschillend wanneer ze gaan praten. Ik maakte me er eerst best druk om, maar dat is achteraf echt voor niets geweest.
Rens was drukker met kruipen en lopen ed, toen hij goed kon lopen ging hij pas praten. Een kennis van mij heeft een zoontje die even oud is, at jongetje maakt echt al hele zinnen, maar die loopt eigenlijk pas net. Zo heeft elk kind z’n eigen ontwikkeling.

groetjes Ramona

Hier ook nog niet echt woordjes. Wel heel veel klanken en af en toe lijkt het een woordje. Hij heeft het te druk met proberen te lopen enzo.
We wachten wel af.

Hoi,

Mijn dochter van 8 weken zegt urrruh!! hihi… geweldig… verder “kletsen in babytaal”…

Mijn dochter die nu 3 is zei met 6 maanden: pappa, mamma, ja (was het eerste woordje) en konijn… Lopen daarentegen deed ze pas met ruim 1,5jaar…hihi…