Pullovers voor zwangerschap


#1

Hallo,

Ik ben nu 4,5 maand zwanger en ik zoek een een paar simpele pullovers die ik over een paar maanden ook nog pas, dus die een beetje losjes zijn en meerekken. Hoe deden jullie dat tijdens de zwangerschap? Kochten jullie steeds grotere kleding of gingen jullie wel op zoek naar kleding die je ook nog kon dragen naar mate je buik groeide?

Groetjes Anke


#2

Ik droeg gewoon vesten tijdens mijn winterzwangerschap. Dat past altijd en die zijn na de zwangerschap ook nog makkelijk te dragen.

Groetekes, Sje


#3

Ik had gewoon positiekleding!

Groetjes Manderijn.


#4

Ja, dat sowieso ook inderdaad. Ik heb alleen geen positie-winterjas gekocht. Zonde van het geld. Ik heb gewoon een niet te dure gewone winterjas gekocht in 1 maat groter dan ik normaal gewend was. Ging prima!

Een paar jaar later heb ik daar een moeder op school blij mee gemaakt. Zij had sowieso die grotere kledingmaat!

Groetekes, Sje


#5

Ik heb beide keren geen jas gehad. Gewoon een heerlijke wintertrui met een bodywarmer. Kon prima!

Groetjes Manderijn.


#6

Bedankt voor de reacties. Ik wil ook zoveel mogelijk proberen om kleding te kopen die ik na mijn zwangerschap ook nog aan kan en zoals Sje zegt, proberen om nietpositie-kleding te vinden die in een maat groter passen.
Ik ben een beetje gaan rondkijken op webshops waar ik wel eens wat bestel. En ik heb een paar leuke pullovers op Mona-mode.nl gevonden. Zien er ook wel ruim en rekbaar uit. De blauwe rechtsboven en de geruite eronder zijn wel leuke pullovers!
En na jullie zwangerschap, verkopen jullie dan de kleding op internet? En krijg je daar nog wat voor? Of geven jullie ze weg aan goede doelen of andere moeders etc.

Groetjes Anke

Gewijzigd door - Anke.m op 13 Sep 2013 09:22:36


#7

Ik had juist niet heel veel. En dan slijt je veel spul ook wel. Ik heb wel een paar broeken nog verkocht, shirten niet.

Een maat groter kan ook wel. Maar vond voor mezelf dat het en lekker moest zitten, en niet moest lijken op de grote kleren. Dus dat het model niet meer zichtbaar was.
Je hebt ook veel basics wel in positiekleding, kun je na de bevalling ook nog best aan.
Koop je kleren met grote teksten van Baby on Board… Dan word het al lastiger!

Groetjes Manderijn.


#8

@Anke, reclame is niet toegestaan hier, dus beter als je de link naar die webshop weghaalt.

Groetekes, Sje


#9

@Sje mijn excuses, het was niet de bedoeling om reclame te maken. Ik vond de pullies gewoon mooi en ik wilde weten wat de rest ervan vond.


#10

Ik heb zelf gewoon een paar (3) broeken en wat shirts aangeschaft voor de zwangerschap. Nu ben ik 35 weken en ben die kleding wel echt zat! Verder vind ik ook, doordat je wat minder hebt en het dus minder draagt, moet het ook meer gewassen worden en wordt het dus sneller lelijk.

Zelf had ik wel een paar dingen in ‘normale’ kleding tijdens mijn vorige zwangerschap, maar als je buik echt flink wordt kom je daar niet snel mee rond, plus dat ik het erna niet meer aan kon omdat het zo uitgerekt was.

Als iemand anders (mijn broeken zijn bijvoorbeeld nog echt prima!) mijn kleding nog wil hebben na de zwangerschap, bijvoorbeeld een vriendin, dan geef ik het gewoon weer door, zo helpen we elkaar weer

Liefs, Anne


#11

@lalala mmm daar had ik nog niet eens aan gedacht dat alles uitrekt waardoor het na de zwangerschap eigenlijk niet meer past! Ik ga ook maar eens een beetje op marktplaats zoeken naar tweedehands positiekleding. In mijn omgeving ken ik namelijk niemand die zwanger is of net is bevallen voor eventueel kleding overnemen.

Gr. Anke