Rico werd vanochtend wakker met 1 bultje op zijn gezicht, vandaag zijn er 2 bijgekomen en het lijken echt op puisten,
en dan niet zo’n kleintjes ofzo. ook niet megagroot.
het is gewoon een rood bultje met een witte kop erop, echt geen muggenbult of warmtebultjes. dat verschil is dan nog wel te zien.
maar ik snap niet hoe hij daaraan kan komen, zoveel hormonen heeft ie toch nog niet?
Puistjes op zijn gezicht?
Is het echt een witte kop zoals een puistje of is het een blaasje?
Als het meer op blaasjes lijkt, kunnen het waterpokken zijn. Of heeft-ie die al gehad?
Groetekes, Sje
ik zat ook aan waterpokken te denken Sje, het is niet echt een witte witte kop… idd beetje wit doorzichtig achtig…
alleen… toen hij 8 mnd was had hij al waterpokken gehad, maar dan kan hij het natuurlijk weer krijgen he…
alleen hoe dan? we zijn op vakantie geweest en zijn net terug. hier is hij niet in aanraking geweest met kinderen met waterpokken, ik ben wel bij iemand op bezoek geweest met rico die een kind hebben van 12 maargoed die had geen waterpokken oid…
ik weet het ook niet. ik zal mrogen nog eens kijken of het er nog zit of dat er nog wat is bijgekomen.
Ik hoop dat het dat niet is want zn operatie is over 2 weken
en volgende week moeten we naar de anestesist.
Ik maak me ook nog steeds zorgen over die knobbel in zijn nek…
hij heeft ook een witte vlek op zijn buik alsof er geen pigment in zit. ik ben bang dat het daarmee te maken heeft (die knobbel) en dat het misschien iets ernstigs is.
De KNO arts zei dat die bobbel weg meost gaan na de operatie… alleen ik zat gisteren ineens te denken: wat als die vlek op zijn buik toch iets met die knobbel te maken heeft.
jij enig idee op mijn verhaal afgaande?
Hij hoeft niet in de buurt te zijn geweest bij iemand die zichtbaar waterpokken had. Als je bijv. in de rij bij de kassa hebt gestaan achter een kindje wat al besmettelijk was maar nog geen zichtbare pokjes had (dat is in de 2 dagen voordat de eerste pokjes te zien zijn) en dat kind niest, dan kan de besmetting al een feit zijn.
Miniscule speekseldruppeltjes in de lucht doen het werk. Dus ook al denk je van niet, hij kan makkelijk in de buurt van kindjes zijn geweest die waterpokken onder de leden hadden.
En aangezien hij het had voor het jaar, kan het goed dat-ie het nog een keer krijgt nu. Niet te hopen want met dat warme weer kan de jeuk alleen maar erger zijn omdat de warmte zo broeit. Hij heeft juist koelte nodig.
Wat die bobbel in zijn nek en die vlek op zijn buik betreft: geen idee of het iets met elkaar te maken kan hebben. Soms hebben de gekste dingen met elkaar te maken, en soms staat het totaal los van elkaar. Als je er ongerust over bent, gewoon even naar de huisarts. Normaal gezien is zo’n lichtere vlek op de huid gewoon het tegenovergestelde van een moedervlek en is er geen reden tot ongerustheid.
Groetekes, Sje
dankjewel lieve sje! ik zal het woensdag gewoon aan de KNO arts vragen die zal ook wel verstand hebben van klieren. ook misschien in combinatie met wat anders…
ik hoop het natuurlijk niet maar je laatste opmerking geeft me wel geruststelling (over dat het het tegenovergestelde zou kunnen zijnv an een moedervlek… daar dacht ik nog niet eens echt aan)
De bultjes zijn niet meer geworden maar ze zijn wat geslonken… zouden het dan TOCH warmtebultjes geweest zijn?en misschien gewoon wat groter dan normaal? ik heb zo’n wit blaasje op mijn hand, en het jeukt wel een warmtebultje… want die herken ik bij mezelf elk jaar weer. op mijn arm zitten ze ook alleen daar zijn ze rood en kleiner. en ook tussen mijn vingers. wat een rottigheid die jeuk.
oooh dus dat zijn de bultjes die ik ineens op mijn arm heb zitten en zo irri jeuken,
bedankt voor de info!! maare is daar ook iets aan te doen of verdwijnen ze vanzelf weer?
mijn zoontje had een paar dagen geleden een flinke pukkel achter zijn oor toen ik hem uitdrukte leek het wel een steentje te zijn zo hard dat het witte kopje was!
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
die verdwijnen vanzelf mamavan3jongens het is alleen ontzettend irritant.
als het echt heel erg jeukt smeer ik er een beetje sudocreme op,
dat werkt echt heel goed vind ik.
oke weer wat geleerd vandaag en nog een zalfje erbij halen, krijg zo een hele colectie zalfjes haha kan bijna een prive apotheek beginnen hihi
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
haha, ja maar goed wat bij de 1 werkt hoeft niet bij de ander te werken, maar ik vind sudocreme goed werken op warmtebultjes
dan niet royaal smeren he gewoon een dun laagje en flink inwrijven.