Puistjes kan dat al?

Hoi,

Zat vanavond goed te kijken of ik geen eczeemplekken oversloeg met het insmeren toen ik opeens op een rood plekje met een geel kopje stuite het zag eruit als een rijp puistje maar kan dat al??? het zit onder d’r arm net onder de oksel. ze heeft daar wel al een waterwratjes gehad maar dit lijkt er totaal niet op.

ik vind het wel een beetje vroeg voor puistjes. Maar kan zo niet een twee drie iets anders te bedenken.

Twijfel of dat ik het het weekend aan moet zien of dat ik naar de dokter moet om het te laten controleren.

groetjes

lon106

Onze dametjes hebben ook zo af en toe ergens een puistje. Is ook heel snel weer weg bij die kleine moppen. Meeëtertjes ook al weleens ontdekt. Hoort er blijkbaar ook op die leeftijd allemaal al bij.

Mijn zus heeft het eens nagevraagd op het bureau omdat haar zoontje heel wat meeëtertjes op zijn kin had in de eerste maanden. Gewoon vetophopinkjes. Niks aan doen. Is vanzelf weggegaan.

Een puistje is gewoon een ontstoken haarzakje. Kan door allerlei oorzaken gaan ontsteken. Kinderen hebben net als volwassenen ook over hun hele lichaam haren zitten dus zo’n ontstekinkje kan altijd. Wel in de gaten houden of het niet groter wordt want dan zou ik wel contact met de huisarts opnemen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Apr 2008 20:04:57

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mede door jou verhaal vanmorgen besloten het nog maar even aan te zien. Ik wist echt niet dat het kon. Het is nog steeds rood. ik maak het maar een beetje schoon met sterilon.

groetjes

lon106

Gewoon in de gaten houden en als het echt niet weggaat of als het alleen maar groter wordt, maandag even de huisarts bellen als dat je geruststelt.

Groetekes, Sje

Hoi,

Het ziet er al rustiger uit. Maar helemaal weg is het nog niet. maar ik kijk het gewoon aan. Er was wel wat uitgekomen uitzichzelf dus ga ervan uit dat het echt een puistje is en dat het zo rood is omdat het op een warme plek zit en d’r arm er langs schuurt.

groetjes

lon106