Hoi Allemaal,
Mijn dochtertje heeft vanaf drie weken in een puckababy gelegen. (onder een dubbel geslagen deken en van de winter daarover nog een gehaakte sprei) Toen ze 5,5 maand oud was heb ik een gewone winterslaapzak maat 70 voor haar gekocht, met mouwen. Aan de mouwen heb ik krabwantjes genaaid, omdat ze anders haar speen steeds uit haar mond trok en dan erg onrustig werd. Nu worden die zakken dus te klein. Ze heeft een grotere maat nodig, maar nu weet ik dus niet wat ik moet doen.
Ik heb een zak nodig mét mouwen, zonder mouwen is ze nog te onrustig voor en draait ze zich om. Maar ik wil geen winterzak meer, want dat is gewoon te warm over een maandje. Het is op dit moment, bij zon overdag, 19 graden op haar kamer. (schuin dak met dakraam) Ze ligt nu in de winterzak met mouw onder een lakentje. 's Nachts is het een graad of 16. Ze slaapt dan of in de puckababy onder de deken of in de winterzak onder de deken. In de winter zakt de temperatuur naar 14-15 graden en dan staat de cv een klein stukje open. Maar goed, de winter hebben we net gehad.
Nu wil ik dus eigenlijk een dunnere slaapzak met mouw, zoals bijvoorbeeld de puckabag. Maar die vind ik zonder deken te dun en van de comfort kunnen de mouwen er niet af, alleen van de vier seizoenen. Bij de vier seizoenen variant zou ze dan in het herfstdeel kunnen liggen, het teddydeel. En als het nog warmer wordt in het lentedeel. Echter is die slaapzak maar 90 cm lang. (al staat er 100 cm, ik heb er een 90 voor gehouden en hij is toch echt maar 90)
Kan ze die volgend jaar nog wel aan?
Een combi sleeper daarentegen lijkt me ook wel handig, maar nadeel is dan dat er aan het herfstdeel geen mouwen zitten. En het zomerdeel lijkt me nu nog wat fris.
Wie kan me helpen??? Ik zoek gewoon een tussenslaapzak mét mouw! Bestaan die nou niet?
Groetjes Desiree