Dit schijnt echt super goed te werken bij kleintjes.
Nu vraag ik me af. Is het echt puur voor baby’s die niet goed kunnen slapen?
Is het echt het inbakeren van je kind?
Mijn meisje is nu 4 maanden welke van de 3 puckababy doeken/slaapzak kan ik het beste kopen?
Puckababy
ow hehe nou dat is duidelijk
Je hebt toch ook slaapzakjes van 0-9maanden en van 7-2,5 jaar?
Ik zou persoonlijk met vier maanden hier ook niet meer aan beginnen, maar als jij dit wel wilt doen, dan moet je de mini pakken. Het is niet echt inbakeren, de baby zit in een zak en heeft in de zak de vrijheid om haar armpjes te bewegen. Bij inbakeren kan dit niet. Op de site van puckababy staat duidelijke uitleg.
Mijn dochter heeft tot de 6,5 maand in de mini gelegen ivm onrustig slapen. (Ze kon pas met 7 maanden omdraaien). Daarvoor ook al in de Piep gelegen en ik ben er echt super tevreden over geweest!
Waarom zou jij dit nu willen gaan gebruiken? ook ivm onrustig slapen?
De mini kan nog wel, maar idd het ligt eraan om welke reden je hem wil gebruiken. Het is nl niet een gewone slaapzak. Ze hebben wel meer ruimte dan met inbakeren,maar niet zoveel als in een gewone slaapzak. Zou hem dus alleen gebruiken wanneer je kindje erg onrustig met bijvoorbeeld zijn armen maait en daardoor wakker wordt. een tip is om er eerst eentje te lenen van iemand voor je er zelf een aanschaft. Ze zijn nl best aan de prijs en hier was het weggegooid geld. Mijn meisje vond het helemaal niks en huilde alleen maar meer!
mama1980
Mijn dochter heeft vanaf 3.5 maand in de puckababy geslapen.
Eerst in de Piep, in deze slaapzak zitten ze helemaal in, maar niet zo vast als in bakeren.
Met bijna 5 maand is ze naar de mini gegaan. (ze is een grote baby, op de site van de puckababy kun je zien bij welke lengtes welke slaapzak kan) De mini kun je gaan afbouwen, hierin zitten ritsjes op de plek van de armpjes, Zo kunnen ze langzaam wennen aan de vrijheid van de armpjes.
Wanneer ze hier uit gegroeid zijn is er nog de puckabag, Een gewelidige 4 seizoenen slaapzak (vinden wij en onze dochter)
Als je kindje nooit ingebakerd heeft geslapen zou ik er nu zeker niet meer aan beginnen.
Mag ik vragen waarom je nu nog zou beginnen met inbakeren??
Inbakeren kun je om verschillende redenen doen. Ik ben begonnen met de puckababy toen onze kleine 6 weken oud was. Zij was erg onrustig in haar slaap. Sloeg haar zelf steeds wakker. Telkens als ze de slaap te pakken had was het hup, roei met die armpjes en wakker was ze weer. Om deze reden ben ik begonnen. Met 4,5 maand zijn we er mee gestopt.
Je mag je kindje ook niet meer inbakeren als je kindje dan rollen/draaien.