ik weet dat er al meerdere topics zijn over de puckababy… maar nog niet antwoord gevonden op wat ik zocht
Onze jongste slaapt in de puckababy. Ze huilt nu gelukkig stuk minder (al duurt t nog wel lang voor ze in slaap valt) en is ze nog wel wat onrustig. Maar ik heb wel aantal vraagjes…
Ik merk dat ze in slaap valt tijdens een voeding (aan de borst). Leg haar dan weg (overdag verschoon ik tussen de voeding in) en meestal slaapt ze dan door. Soms niet, dan kan ze even spelen. Maar ze ligt zo dus zo’n 22 uur per dag in de puckababy. Is dat niet extreem veel? Kan dat geen kwaad zo lang ‘ingebonden’ te liggen? s avonds slaapt ze overigens wel ook vaak gewoon ‘los’ even bij mijn man op z’n borstkas…
Hoe deden jullie dat met wandelen? Nu neem ik ze gewoon in puckababy mee in de wandelwagen. Maar mag dat wel?? Of moet ik ze eerst even ‘los’ maken en gewoon in de wandelwagen leggen als we naar buiten gaan?
s nachts na t verschonen van de luier voor de nachtvoeding drinkt ze maar aan 1 borst. Dan valt ze in slaap… en ik heb haar in de puckababy gehouden met drinken. Puur omdat ze anders wakker wordt bij wegleggen. Of als ik haar net als overdag verschoon tussen de voeding in, dan is ze zo wakker dat ze s nachts niet meer gaat slapen… heel vervelend. Dan huilt ze rustig een half uur of langer (en wordt de oudste in de kamer er naast wakker). Hoe doen jullie dat? Verschonen en terugleggen in puckababy?
En als ze s nachts maar 1 borst drinkt (en in de vroege ochtend ook) is dat niet te weinig? Merk nl. dat ze na 1.5 uur s morgens opnieuw komt… heel onhandig als je nog een kindje hebt om te verzorgen.
Beetje warrig verhaal misschien… maar gewoon benieuwd naar jullie ervaringen/tips…
t zal de onzekerheid wel zijn… of de drukte met 2 hele jonge kids. Want t is wel veel
thanks!