Hoi,
Onze dochter is een tijd ziek geweest en nu dat ze weer beter is is ze weer de ouwe dochter die ik had voordat ze ziek werd.
Echter hebben we nu het probleem dat ze zich verveeld. Athans dat zegt ze.
Ze is enigst kind en we hebben niet veel vriendje of vriendinnetjes in de omgeving. Ze is een op en top puber peuter. Loopt ook de hele dag door achter mij aan zoals kuikens doen bij eenden en kippen. Word er moe van. Wil alles doen wat mama doet. Vind papa en de rest niet intressant.
Ik probeer een keer per dag echt iets met haar te doen op knutsel of teken gebied. Dat vind ze echt geweldig maar ze is nog zo onervaren, jong dat ze dat nog niet alleen kan doen. Ook speel ik altijd even 5 minuten mee. Maar als ik weg ga is het huilen geblazen en hangt ze letterlijk aan me. Als ik een boekje wil lezen of iets in huishouden wil doen mag ik dat niet van haar dan moet ik met haar spelen of ze wil het zelfde doen als mama. Hoe kan ik dit oplossen.
Ik vind dat ze genoeg speelgoed heeft wat haar kan uitdagen ook heeft ze speelgoed wat ze al wat langer heeft. Overschot aan speelgoed heeft ze ook niet. Ook vind ik het zeer afwisselend.
Play do, tekenspullen, poppenspullen, duplo verschillende thema’s, auto’s met een treinbaantje, puzzels van ± 20 stukjes, boekjes, keukentje met pannen en groentes en service. Dit ligt binnen haar bereik. Daarbuiten probeer ik dus elke dag iets te knutselen te verfen of laat haar helpen met koken of bakken enzv.
Ze gaat twee ochtenden weer naar de pz. en twee dagen naar de oppas die hetzelfde probleem constateerd en ook niet zo goed weet wat ze ermee aan moet. Want hangt ze niet aan mij dan wel aan haar. Ze heeft ook sinds kort moeite met afscheid nemen.
Ze is 2,9 jaar.
Is dit een fase, moet ik haar meer aanbieden of andere dingen aanbieden, begint ze nu ineens haar eenkennigheidsfase te krijgen (nooit gehad)??? Of is dit een gevolg van het intensieve traject wat we hebben gehad de afgelopen 5 maanden met haar ziek zijn???
Kortom wat denken jullie ervan, wat is jullie ervaring en hebben jullie tips.
Heel verhaal maar hoor graag van jullie
groetjes
lon106
Gewijzigd door - lon1306 op 26 Mar 2008 20:56:07