Puberen?

damian heeft sinds een paar dagen zeer wisselende buien. zo is hij heel lief aan spelen en zo gaat hij kattekwaad uithalen. hij kruipt dan ergens heen of loopt langs de tafel om dingen te apkken wat hij niet mag. je ziet het al aan heel zijn houding en als hij iets doet wat niet mag en wij zeggen nee juist dan nog een keer doen. als we hem weghalen of echt boos worden en nee blijven zeggen dan zet hij het op een gillen en gaat heel hard staan huilen. is dit nou echt puberen en uitproberen en wat kan ik hier het beste mee doen want ik kan niet alles negeren. zoals net ook hij kruipt naar de vogelkooi trekt zich eraan op en gaat heel hard tegen de kooi aan slaan. vogels alle kanten op. maar het lijkt wel of hij het doet voor de nee. als hij dus echt zo hard gaat huilen en gillen uit nijd dan zet ik hem 2 min in de hoek tot hij stil is maar dat helpt ook maar voor 10 minuten want daarna doet hij het gewoon weer.

wie heeft er tips?

Volhouden met de hoek. Hij is echt aan het uitproberen en snapt echt wel dat iets niet mag als jij dat duidelijk zegt. En tuurlijk doet hij het daarna weer, hij is veel te jong om te onthouden dat het niet mag en om het dan dus ook niet meer te doen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ok dus het kan geen kwaad dat we nu al zijn begonnen met de hoek. want ik wordt er echt af en toe helemaal gek van. dat hij het nog niet kan onthouden snap ik inderdaad wel maar hij is zo ondernemend en actief. en alles vind ie leuk hahaha. verder is het echt een super schat hoor want hij komt ook regelmatig naar ons toe om ff een knuffel te halen of een kusje te geven. heeeeeeeeeeerlijk

sorry maar volgens mij snappen ze dat echt nog helemaal niet. Oorzaak en gevolg is nog onbekend dus zo straffen heeft mijn inziens echt geen zin. Werkt afleiden niet, dat je laat zien waar hij wel mee mag spelen en dan enthousiast met hem mee doen en positief stimuleren als hij iets doet wat wel mag?
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 13 Sep 2010 21:16:43

dat lijkt mij ook een betere optie op deze leeftijd en het werkt ook veel beter dan steeds hameren op wat niet mag

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik denk ook dat straffen op deze leeftijd nog geen zin heeft. Nee zeggen doe ik ook regelmatig, is ook erg belangrijk. Maar ik kies toch ook vaak voor afleiden. Daarmee ga ik heel veel boosheid en frustratie uit de weg, dan blijft het ook gezellig thuis.

Annemiek de Graaf

afleiden werkt helaas echt niet. het is zelfs zo op het moment dat als ik nee heb gezegt hij er voorzichtig heen gaat dan nee gaat schudden en het toch doet

Hier ook eentje die aan het uitproberen is, maar straffen heeft mijns inziens nog geen zin. Volgens mij snappen ze daar niks van. Ik zeg ook voordurend nee en blijf er dan bij staan. Daarna laat ik hem zien en zeg ik wat wel mag (niet dat hij dat snapt) maar ga er dan vervolgens samen met hem mee spelen. Hier zit hij bijvooreeld aan de planten en kachel, waar kooltjes in zitten, bere interessant natuurlijk. Volgens mij is het gewoon blijven herhalen totdat ze op een leeftijd zijn dat ze het wel begrijpen en volgens mij heeft het dan ook pas zin om te straffen. Want als ik keer op keer nee zeg en de kooltjes uit zijn hand pak denkt mijn kleintje nog echt dat we een spelletje aan het spelen zijn! Dus volgens mij kun je nog niet van een baby verwachten dat ze begrijpen wat straffen is.
Maar iedereen doet de opvoeding natuurlijk op zijn manier en wat de een nog niet door heeft, snapt de ander misschien al wel.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

nou hier nog zo’n figuur (ietsje ouder) maar gisteren er weer 8ter gekomme dat ze gevolgen of consequenties nog niet begrijpen,was op visite en madam dondert van de trap, tree 5 of 6 echt knoert hart…manman me hart zat in me strot !
en nog geen 10 minuten laten na het gegil en gehuil, zat madam alweer bij die trap !

nou kei hard vallen ,als je dat binnen 10 minuten al kwijt bent, dan snap je het echt nog niet !
niet dat ik vind dat je die hoek niet aan moet houden goede oefening voor mama en papa en kind weet het op een dag en snapt het op een dag ook echt wel,maar onthou dat die dag nog niet is aangebroken, als ze het hier na het 'neespelletje nog een paar keer doet, gaat ze in de box zonder speelgoed! (ja je moet wat verzinnen)
overigens helpen vreemde die nee zeggen wel, we hadden zaterdag een verjaardag, en de mama van mijn vriendin, die zei nee, als ze bij de tafel kwam, met wijn en spullen erop, en ze stak haar vinger uit en dan keek die moeder begon zij al nee te schudden en draaide zich om hahahahaa! vreemde ogen dwingen zullen we maar zeggen hihihi

damian schud dus inderdaad ook nee hier als wij nee gezegt hebben. hij weet donders goed wat wel en niet mag. op het cb zeggen ze ook dt hij iets voorloopt met die ontwikkeling en hun kwamen ook met probeer de hoek eens. ik moet zeggen het helpt hier wel alleen blijft het niet lang hangen. als hij een drifbui krijgt en ik zet hem in de hoek dan is het na 2 minuten over. als ik hem niet in de hoek zet dan duurd het zeker een kwartier. het helpt hier dus wel maar ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met een dondersteen. we dachten eerst dat het aan zijn karakter lag want hij kan echt een driftkikker zijn.
ik snap inderdaad wel dat het niet bij alle kindjes al werkt maar wij hebben er wel baat bij gelukkig. en hij zit niet lang in de hoek hoor. het is echt ff uitrazen en dan komt mama naar hem toe even een knuffel en dan gaan we spelen. het langste is nu 3 minuten

nou super goed, gewoon blijven doen dan !! hihihi, want hoeken heb je overal dus dat helpt altijd !
suc6 met het driftkikkertje en maak je geen zorgen heel normaal, hier hebben we ook een driftig type !

mmh vraagje je zegt langste is drie minuten bedoel je daarmee echt 3 minuten in de hoek? want dat is wel erg lang hoor meestal word het aantal jaar met min verekend jouw kindje is nog geen 1 maar zit dan de straf uit van een driejarige vind ik persoonlijk wel erg lang

before you judge me, try hard to love me

nee niet in de hoek haha met de driftbui van te voren en dan in de hoek is 3 min. het is ook niet zo dat als hij het op een gillen zet dat hij gelijk de hoek in gaat maar wel als hij het echt volhoud dan zet ik hem even in de hoek. het is dan al snel over en heeft dan totaal 3 min gekost(met aankijken)

aha snap hem

before you judge me, try hard to love me