Jack gaat graag naar psz en hij heeft daar ook een vriendje. Dat vriendje is wat ouder ( bijna 4) en ik merkte al dat hij Jack beinvloedt. Ineens liep Jack nl thuis met zijn hand een pistooltje na te doen!! Nou dat heeft hij NIET hier opgepikt dus ik vermoedde al dat hij dat op schooltje meekreeg.
Vanmorgen bracht ik hem weg en had dat vriendje dus een NEPpistool bij zich!!! Een kind van 3 jaar notabene!!! Ik geloofde mijn ogen niet. Ik houd totaal niet van dat soort speelgoed en wens ook niet dat mijn peuter hiermee in aanraking komt. Ik ben niet zo naief om te denken dat hij er nooit mee zal gaan spelen maar in mijn huis komt die zooi niet en ik vind hem nog veel te jong.
Ik heb er wat van gezegd tegen te juf; die zei dat hun dat niet accepteren en dat het pistooltje weer mee naar huis mocht of weggestopt moest worden. En dat als zij zien dat de kinderen zo spelen er wat van gezegd wordt. Jack heeft thuis wel een waterpistool maar dat is gewoon in de vorm van een spuit/cilinder dus geen pistool-vorm zeg maar.
Jack weet niet eens wat een pistool is en waar het voor dient ( gelukkig) dus eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet als hij dus zo’n Schiet-beweging maakt met zijn hand als een pistool. Ik heb gezegd dat mama dat niet zo leuk vind als hij zo doet maar ja hij ziet er geen kwaad in en hoe leg ik hem dat nou even uit? Of juist niet?
Enne, vinden jullie het van mij overtrokken, laten jullie je kids wel met dat soort speelgoed spelen???