Psz bekijken

Zo, ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de psz, om te gaan kijken.
We gaan over 2 weken op maandag met z’n tweeen en met Seth kijken.

Hebben jullie nog tips om op te letten of te vragen?
Ik had zelf al:

• Hoe ze de dag indelen
  • Of hij ook 2 ochtenden kan
  • hoe de leidsters naar de kinderen toe zijn.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Rico staat ook ingeschreven bij 3 peuterspeelzalen,
we mogen daarna kiezen welke we het liefste willen maar ik weet het nu eigenlijk al.

ook wij hebben gekeken naar 2 ochtend delen.
bij 1 van de 3 kon dat niet, maar wel een ochtend en een middagdeel.
ja doei, weg ermee dus

Inderdaad goede vragen, hoe de leidsters naar de kinderen toe zijn en hoe ze de dag indelen.
Ik zou ook vragen hoe ze met het gedrag van andere kinderen NAAR andere kinderen omgaan.
stel een kind slaat duwt bijt (of wat dan ook) een ander kind, hoe gaan zij daarmee om?
wat doen zij aan ‘strafplekjes’ en corrigeren? hoe pakken zij dat aan?

ik vind het ook belangrijk hoe zij met bepaalde thema’s omgaan, zoals de herfst, kerst, sinterklaas etc. wat voor soort activiteiten doen zij daarin met kinderen.

Houden ze een schriftje bij per dag hoe het gaat met een kind, of heb je ouder gesprekken? zoja hoevaak?
Kun je zoiezo altijd als je je kind komt ophalen informatie krijgen wat hij/zij die dag heeft gedaan hoe gaat hij/zij om met bepaalde situaties etcetera.

dus om het even samen te vatten:
hoe gaat het leidster/ouder contact,
heb je zelf bij bepaalde dingen ook wat in te brengen.
bij welke omstandigheden wil jij meteen op de hoogte worden gebracht?
en ook belangrijk: mag jij de eerste paar keren even bij je kind blijven zodat het rustig kan wennen aan de nieuwe omgeving voordat je weer vertrekt, en ALS je kind het moeilijk vind, of ze je even bellen en overleggen met elkaar wat hier wijsheid in is.

ik val bijna in slaap volgens mij schrijf ik nogal warrig, maar hopelijk snap je het

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Kijken of de plek je zelf aanstaat en of jij er een goed gevoel bij hebt. Heb je dat niet niet doen.

Waar ga je kijken in Rotterdam?
Dylano gaat per jan 2011 3 ochtenden.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik hoop dat Seth ook vanaf januari mag (als hij er dan zelf aan toe is).
En dan wilde ik kijken voor 2 ochtenden.

We gaan kijken bij de peuterspeelzaal van de Goede Herderschool. Is bij ons vlak bij, en is christelijk met erbij een lagere school waar hij zo in kan doorstromen.
Waar gaat Dylano heen?

@Inge: Goede punten inderdaad.
Een deel weet ik, omdat het op de site staat.

Ik weet in ieder geval dat ze 's ochtends met z’n allen fruit eten en wat drinken wat ze allemaal daar krijgen. Verder is het christelijk, dus gaan ze ook op die manier met de feesten ed om.

Liefs, Anne

Dylano gaat bij de stichting bijdehand en die hebben verschillende psz. ze hebben ook kdv en naschoolseopvang. Er zitten er 3 hier in de buurt. Die heb ik ook als mijn keuze opgegeven.

Liefs Michelle

Nou, we zijn gister wezen kijken, en het zag er wel goed uit.
Moet wel eenbeetje wennen aan de drukte daar, en het feit dat ik mijn kind straks echt even uit handen moet gaan geven:S

Daar ga ik het zeker moeilijk mee krijgen.
Maar verder is het een prima psz, en Seth kan vanaf januari 2 ochtenden in de week komen

Hij heeft tijdens dat we aan het kijken waren al heerlijk gespeeld daar
Liefs, Anne

Gelukkig duurt het nog even
Moeilijk voor mama maar leuk voor Seth!

Groetjes Bianca

Ik heb nergens gekeken voor een psz voor Noah, ik wist dat ie bij mijn ouders in de buurt een hele goede was en hier in de buurt slecht… dus rij liever 10 min langer!! Hij heeft t gelukkig erg naar zn zin, alleen kan t nog niet volhouden.
Op t laatst loopt ie echt wel te huilen… Sta ik op de gang op hem te wachten, hoor ik m huilen, dan breekt mn hart… Noah is nu al 3x geweest, maar ik kan hem nog niet zo makkelijk achter laten… en kan niet wachten tot t tijd is om hem weer op te halen… hahahahaha!!

Maar je moet echt op je gevoel afgaan… als jij je ergens niet goed bij voelt moet je het ook niet doen. Hier kunnen ze niet 2ochtenden, alleen 1 ochtend en 1 middag, nou moet eerlijk zeggen vindt smiddags ff tijd voor mezelf ook wel lekker…:smiley:

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Anne heb je ook op de veiligheid gelet. Klinkt misschien raar dat ik het zeg en een goede psz wordt gecontroleerd, maar het is wel iets dat over het hoofd gezien kan worden.

Groetjes,

Michèle

Ik heb niet gekeken of ze certoficaten hadden, maar ze begon er wel zelf over.
Dat ze een groot speelplein hebben, waar ze er niet af kunnen ed.

Verder is het wel ‘een van de beste’ psz in de buurt dus ik denk dat het wel goed zit.

Liefs, Anne

Oke dan is het denk ik wel goed, maar je moet ze de kost geven die niet ‘officieel’ zijn en waar ongelukken kunnen gebeuren.

Groetjes,

Michèle

Wat fijn dat alles er goed uit zag, dan laat je hem toch met een gerust gevoel achter.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Seth gaat het daar vast leuk vinden. Even doorbijten voor mama waarschijnlijk…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Michelle:
stichting bijdehand?
is dat een grap? want bijdehand is Rico en ik dacht, dylano vast ook hahahaha

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Inge

Nee das geen grap, dus Dylano zit daar goed op zijn plaats straks

Fijn dat het goed voelde Anne

Liefs Michelle