Rico staat ook ingeschreven bij 3 peuterspeelzalen,
we mogen daarna kiezen welke we het liefste willen maar ik weet het nu eigenlijk al.
ook wij hebben gekeken naar 2 ochtend delen.
bij 1 van de 3 kon dat niet, maar wel een ochtend en een middagdeel.
ja doei, weg ermee dus![]()
Inderdaad goede vragen, hoe de leidsters naar de kinderen toe zijn en hoe ze de dag indelen.
Ik zou ook vragen hoe ze met het gedrag van andere kinderen NAAR andere kinderen omgaan.
stel een kind slaat duwt bijt (of wat dan ook) een ander kind, hoe gaan zij daarmee om?
wat doen zij aan ‘strafplekjes’ en corrigeren? hoe pakken zij dat aan?
ik vind het ook belangrijk hoe zij met bepaalde thema’s omgaan, zoals de herfst, kerst, sinterklaas etc. wat voor soort activiteiten doen zij daarin met kinderen.
Houden ze een schriftje bij per dag hoe het gaat met een kind, of heb je ouder gesprekken? zoja hoevaak?
Kun je zoiezo altijd als je je kind komt ophalen informatie krijgen wat hij/zij die dag heeft gedaan hoe gaat hij/zij om met bepaalde situaties etcetera.
dus om het even samen te vatten:
hoe gaat het leidster/ouder contact,
heb je zelf bij bepaalde dingen ook wat in te brengen.
bij welke omstandigheden wil jij meteen op de hoogte worden gebracht?
en ook belangrijk: mag jij de eerste paar keren even bij je kind blijven zodat het rustig kan wennen aan de nieuwe omgeving voordat je weer vertrekt, en ALS je kind het moeilijk vind, of ze je even bellen en overleggen met elkaar wat hier wijsheid in is.
ik val bijna in slaap volgens mij schrijf ik nogal warrig, maar hopelijk snap je het