Psoriasis

ben net bij de dermatoloog geweest met melani(3enhalf)
ze heeft namelijk steeds rare plekken met korsten enzo op dr hoofd zitten. de huisarts zei maar steeds dat het ringworm was, maar na tig zalfjes en twee heftige kuren, nog steeds geen verbetering, integendeel ze heeft zelfs twee kale plekjes nu…
en dus naar de dermatoloog…
en die zei vandaag dus dat het geen schimmel is, en niet besmettelijk, het is psoriasis, een anti-imuum systeem aandoening waar ze de rest van dr leven last van blijft houden
geen goed nieuws dus
ik ben er best wel van geschrokken

yvonne,melani en djanira

heeft ze het alleen op haar hoofdhuid? dan heb je geluk dat heeft mijn moeder ook, tja de zalfjes die er voor zijn zijn nogal zwaar, beste helpt toch zout water en zon…vroeger kreeg mijn moeder er teerzalf voor nou dat was pas smerig, nadeel van psoriasis is dat het erg schilfert dus iedereen denkt altijd dat mijn moeder last heeft van roos, je zou eens kunnen denken aan zeezout in het bad te doen dat helpt erg goed

OH Wat naar voor Melani zeg!Er zijn volgens mij best veel mensen die het hebben.Maar gelukkig dat ze het inderdaad alleen op haar hoofd heeft.
swterkte ermee.
p.s ik heb eens iets gehoord over een therapie met kleine visjes die dan de schilfers wegeten.Klinkt smerig maar het schijnt goed te helpen.En dan blijft het ook heel lang weg.Maar dat zal wel voor hele ernstige gevallen zijn.Zeezout is dan beter lijkt me
Sterkte ermee hoor
groetjes eljada

Daar hebben inderdaad veel mensen last van (psoriasis op de hoofdhuid).
Heel vervelend. Ik ben zelf nooit naar de huisarts geweest maar heb er zelf volgens mij ook last van. Heb altijd last van een paar plekjes op mijn hoofd, altijd op precies dezelfde plek. En als het erg is ook een beetje in mijn gezicht.

Het nadeel alleen is dat Melani nog zo jong is.
Moeilijk om een kind te verbieden om te krabben als het jeukt.
Sterkte ermee!

Groetjes Mim

Hè, wat vervelend joh!
En inderdaad : moeilijk om tegen zo’n kleintje te zeggen dat ze niet mag krabben als het jeukt…
Heel veel succes ermee!

Groetjes, Bianca

helaas heeft ze het dus niet alleen op dr hoofd…
ze heeft heel regelmatig witte vlekken op dr gezicht, de dokter zei al die tijd dat het een schimmel was (wat ze dus ook zei over die plekken op dr hoofd) nu blijkt dus dat dat ook bij de psoriasis hoort…
ook heeft ze twee teennagels die erg dik zijn en het lijkt op schimmelnagel, maar dat blijkt dus ook erbij te horen…
3 kenmerken van psoriasis en toch heeft de huisarts er nooit aan gedacht! dat kan ik niet begrijpen!
Een vriendin van me was hier, en zag melanis plekken en zei dat lijkt wel psoriasis, als een leek dat meteen zegt, hoe kan het dan dat een huisarts het niet zien???
Ik kom bij die dermatoloog vandaag, die wierp er een blik op en zei het ook meteen!
het zit me best dwars dat ik kennelijk te veel vertrouwen heb gehad in mijn huisarts.
en dat melani al die tijd vol gepompt is met anti schimmel medicatie, waaronder twee keer een hele heftige kuur (die bijv ook de schimmels dood die je lichaam juist nodig heeft zoals in je darmen), terwijl de dokter makkelijk had kunnen weten dat het iets anders was.
yvonne,melani en djanira

Tsja, dit soort verhalen heb ik hier (helaas) al vaker gehoord.
Zelf heb ik ook niet blindelings vertrouwen in mijn huisarts. Heus wel een beetje natuurlijk! Maar het is niet zo dat ik alles maar “klakkeloos” aanneem.
Ik kan me voorstellen dat je best wel teleurgesteld bent in je huisarts.
Heb je het al met haar besproken? Wat zegt zij er van dat ze het eerst niet herkend heeft als psoriasis?

Ik wens je veel sterkte!

Groetjes, Bianca

he wat vervelend, ook bij ons in de familie heeft bijna iedereen het, helaas weinig aan te doen, behalve zalf, als het goed verzorgd wordt steeds zie je er het minst van, er zijn wel veel soorten… goed aan de dermatoloog vragen wat te doen er komen wel weer steeds nieuwe dingen op de markt… en inderdaad wat kim zegt zon zee en strand is heel goed…

Liefs Tries

oke he yvonne join the club, ik kimmetje heb schimmelnagels, slechte huid enzovoort, victor heeft exceem, toch staat dit niet in verband met de psoriasis van mijn moeder, victor’s oma…join the club echt waar als er ergens psoriasis in de familie zit is alles te verklaren, alleen psoriasis is een rot iets, het kan zich openbaren nu ,zoals bij melani, op 7 jarige leeftijd zoals bij mijn moeder of op 68 jarige leeftijd bij een tante van mijn moeder… het is een onverklarbaar iets

Ik hoorde over de site: www.clinicamirak.com
Heb er even gauw gekeken en als je wat over hun zélf hebt gelezen moet je even kijken bij “thuisbehandeling”.
Volgens veel mensen schijnt het werkelijk heel erg goed te helpen, ook bij kinderen.

Ik heb het maar van horen zeggen…weet dus niet of het ook echt zo is.
Maar ik dacht: ik kan het je altijd even laten weten.

Groetjes, Bieb