Pseudokroep... das schrikken!

Hallo allemaal,

voor ons was het even schrikken geblazen gisterenavond. Onze kleine meid van zeven maanden was gewoon verkouden, maar gisteren begon ze ineens te hoesten als een zeehond. Maar verder ging t wel. Toen ze eenmaal eventjes op bed lag, werd ze wakker omdat ze moeilijk kon ademen. Het ging moeilijk en zwaar en ze begon helemaal te piepen. Dat was echt schrikken!! Dacht wat is er mis met mn kleine meisje…
We hebben naar de huisartsenpost gebracht en daar wisten ze ons te vertellen dat het pseudokroep is. Vooral veel stomen in de badkamer met de warme kraan open, dat geeft verlichting en verder is er niet zoveel tegen te doen. (behalve nog wat extra huis-tuin en keukenmiddeltjes die je ook bij verkoudheid gebruikt) moet met een paar dagen weer over zijn. Heb vannacht nog een paar keer met dr in de douche gezeten. tussendoor sliep ze wel, maar ze was natuurlijk doodmoe.
Nu vandaag is ze opzich wel aardig vrolijk maar ze blijft zwaar ademen.
Ik vind het zo vervelend om haar zo te horen, hoop echt dat het snel over is.

Hebben jullie ervaring met pseudokroep??

groetjes Stellina

Hey…

Weet jij of pseudokroep een andere benaming is voor valse kroep? Lijkt me wel… als je logisch kijkt naar dat ‘pseudo’… Maar jemig hé…

Jens is ook al een week of 2 (bijna 3) aan 't hoesten en gister ook, wat jij zei, als een zeehond.

Wel ‘grappig’ want mijn man heeft dit ook gehad als klein kindje, waarschijnlijk als gevolg van lactose intolerantie, maar dat zullen we nooit meer weten.

Jeetje meid…
Maar ik ga (toevallig) om deze reden ook vanmiddag naar de huisarts, ben benieuwd wat ie zegt.

ik ken het wel hoor maar in de douche heeft ooit een dokter vertelt werkt ok niet echt

Pseudokroep en valse kroep is inderdaad hetzelfde.

Flink schrikken zeg. Hopen dat ze snel opknapt.

Groetekes, Sje

oe ja das schrikken!

beterschap met de kleine

groetjes GYtha

Ik heb het zelf als kind gehad en Cas heeft het ook al heel vaak gehad.

Een douche helpt niet, zolang je je kindje maar rustig houdt.
Als de lichaamstemperatuur van een kindje zakt, zo rond een uur of 4 's nachts, zakt de pseudo-kroep ook.
Een stukje rijden met de auto helpt soms ook, je kindje afleiden.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Nou, ik heb genoeg gelezen over Pseudokroep om te weten dat Jens 't niet heeft, vooral ook omdat 't inprincipe kortdurend is.
Maar jeeeeeeeeeemig zeg!! Je zal 't tegenkomen bij je kind, zoals jij… pfff, dan denk je toch even dat je je kindje kwijt raakt? Bah… angstaanjagend lijkt 't me.

Maar ja, jouw angst/paniek kan ook reflecteren op je kind en “aanstekelijk” werken en 't erger maken. Maar dat weet je zelf vast ook.
Ik heb ook gelezen idd dat een stoombadje in de douche eigenlijk niet zo heilzaam is. Wel gelezen dat warme thee met suiker (of v.a. 1jr met honing) moet helpen. Maar rust ook.
Ik nam bijv. Jens gister op m’n schoot en klopte zachtjes op z’n borstje, zoals je ook klopt op 't ruggetje van je baby als ie na de voeding een boertje moest laten. Tussendoor wat wrijven en ik merkte dat ie zo wel kalmer werd.
Maar ja, dat zal per kindje verschillen denk ik.

Wens je veel succes ermee!! Hoop voor je dat 't niet te vaak zal voorkomen, of iig dat dit de laatste keer was…

Gr. Marla

P.s. Jens heeft “gewoon” peuterastma, geen échte astma, maar een soort van virusje icm een verkoudheid. Met een puffertje moet 't gauw over gaan.

Goeiemorgen allemaal,

bedankt voor jullie reacties!
Gisteren overdag is het redelijk goed gegaan, geen echte aanvallen meer gehad.
Ze heeft gewoon goed gegeten (wat ik erg belangrijk vind) en verder lacht ze ook best veel. Ze heeft wat minder zin om zelfstandig te spelen, maar het is ook vervelend als ze ligt want dan heeft ze er meer last van.
Na een drie kwartier op te hebben gelegen, kreeg ze weer last. Gelukkig niet zoals de eerste avond hoor.
Hebben dr uit bed gehaald en even lekker op schoot gehad. Ben toch maar even in de douche gaan zitten. Ook ik heb inderdaad gelezen dat men nu zegt dat dat helemaal niet bewezen is dat t helpt. Maar kwaad kan t ook niet denk ik.
Toen het weer minder was, is ze weer gaan slapen. Ze heeft verder eigenlijk heel de nacht doorgeslapen.
Nu vanochtend weer last. Volgens mij heeft ze ook veel slijm enzo… en na een flesje melk wordt dat ook niet minder natuurlijk!

Hoop dat ze er snel vanaf is en dat we niet meer zo hoeven te schrikken!

En idd Marlala… op het moment dat ze het zo benauwd had, dachten we idd wat is dit… er schieten dan allerlei enge dingen door je hoofd.
Hopen dat bij Jens dat pufje snel aanslaat en ook weer snel van zn klachten af is.

De huisarts zei tegen mij dat sommige bij pseudokroep ook een longpufje gebruiken maar dat dat pas na een week aanslaat en dat dan de kroep ook over zou moeten zijn. Dus dat hopen we dan maar.

Nou tot snel weer!
Groetjes Stellina

<a href="http://www.bump-and-beyond.com/">[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/21/2104/210410.png"></a>

Gewijzigd door - stellina op 11 Oct 2008 09:07:37

Hallo Stellina,
Hier een week of 2 geleden precies hetzelfde. Onze kleine meid is dan wel bijna 2 maar is net zo schrikken. Het lijkt idd wel of het een zeehondje is die aan het blaffen is en is zo zielig. Kunnen idd niet goed ademen en ze had flinke koorts. Ook wij naar de huisartsenpost en die vertelde dat de kroep van vroeger eigenlijk niet meer bestaat, maar de aanvallen en symptomen zijn hetzelfde ongeveer. Ook hier moesten we stomen en zoals je zegt de huis tuin en keukenmiddeltjes. Wel moest het met een dag of 5 voorbij zijn omdat het anders om kon slaan in een longonsteking. Gelukkig de dagen erna een stuk vrolijker en beter eten en drinken, maar het is idd erg schrikken. Hoop dat het bij jullie ook snel voorbij is.
Gr. Natasja