Ons zoontje was vorige week donderdag (10 dagen geleden) erg verkouden en piepte heel erg. Na een paar dagen zijn we op de eerste hulp van het ziekenhuis beland omdat hij pseudo-kroep heeft. Nu een week later moet hij nog steeds behoorlijk hoesten en is neusverkouden. 's nachts en overdag hoest hij zichzelf wakker en kan niet meer slapen daarna. Dus ligt hij naast me met een speentje en elke keer dat hij gehoest heeft, breng ik hem in slaap. Ik geef hem een hoestdrankje, maar zie weinig resultaat. Weten jullie hoelang die hoest kan blijven? Ik denk dat ik dinsdag of woensdag weer naar de huisarts ga. Het hele hese hoesten, als een zeehond, is wel weg, maar het is nog niet goed. Als ik zelf verkouden ben, dan duurt dat ook wel 2 weken. Misschien bij hem ook. Ik wil natuurlijk dat hij snel beter wordt, maar voor ons zijn zulke nachten ook heel zwaar. Hebben jullie ervaring hiermee?
Pseudo-kroep
Hier helaas ervaring. Onze dochter heeft er toen ze net een jaar was, een week voor in het ziekenhuis gelegen. Normaal gesproken is het een nacht heel erg, en word het dan al snel minder. Ging bij onze dochter niet op. Ze heeft er dan ook nog wel een aantal weken last van gehad. Ik denk dat je huisarts er verder niks aan gaat doen, want ze kunnen er weinig aan doen. Onze dochter werd 2x daags verneveld, met medicijnen erbij, maar dat mag een huisarts niet doen.
Je kunt er natuurlijk altijd even naar laten kijken.
Demi heeft het ook gehad een paar maanden geleden, hijnhad er ook een hele zware adem bij de hele dag. wij hebben soms de douche heet aan gezet (stoom in de badkamer) dat hielp, ook frisse slaapkamertje (raam open) en zijn veel met hem gaan wandelen.
gelukkig is het na ongeveer 1 week over gegaan.
sterkte ermee en hopelijk gaat het snel over
groetjes