Programma Babyboom

Wat een heftig programma zeg!

Ik zit nu te kijken en jank tranen met tuiten! Dat jochie van 17 maanden met SMA… Vreselijk!!! Dat je weet dat het kereltje misschien nog maar een jaartje te leven heeft… Ik kan daar echt niet tegen, het is zo oneerlijk!
En dat je dan als ouders weet dat je afscheid vaan je kindje moet gaan nemen, ik kan me niet voorstellen hoe zwaar dat moet zijn…

En dan verder al die stellen die al zoveel jaar proberen een kindje te krijgen, of al een kindje verloren hebben. Wat voel ik me dan gezegend dat ik twee geweldige, gezonde kinderen heb mogen krijgen! En ik heb zoveel respect voor al die mensen die zoveel moeite hebben moeten doen om een kindje te krijgen.
Tijdens mijn zwangerschappen heb ik er eigenlijk niet bij stil gestaan dat het ook fout kon gaan, natuurlijk erg prettig maar als je al die verhalen zo hoort van de stellen…

Ik ben dan ook net even bij mijn kindjes wezen kijken en ben zo supergelukkig op dit moment! Dat ik 2x een zwangerschap heb mogen mee maken, 2 heerlijke makkelijke kindjes heb mogen krijgen en bovenal MAMA mag zijn!

Moest mijn sentimentele bui even kwijt…

Lilypie First Birthday tickers

Hihi, ik heb net ook een stukje zitten kijken. En ook ik schoot al bijna vol toen ik zag dat dat stel zwanger bleek te zijn na 4 jaar proberen. Uhm… tja, volgens mij zijn wij nu eenmaal mee gedoemt als ouders

Liefs, Anne

Ik kijk het ook vanaf het begin al, heb zeer veel respect voor die mensen die zolang bezig zijn en toch nog positief zijn.
en ook voor die stellen die het ziekenhuis in en uit lopen om alles eraan te doen om zwanger te worden.

Ik heb babyboom 1 ook helemaal gezien toen, en pffff toen was het al emotioneel, maar nu zeer zeker ook!
Heb daarom mn doos met tissues altijd naast me staan! hahahaa

Liefs, Melanie

Ja echt een heftig programma. Vooral nu de hormonen nog door mijn lijf heen gieren kan ik echt overal om janken. Normaal is mijn man hier de gene die jankt om zielige dingen op tv, nu doen we dat gezeliig samen

groetjes Ramona

Yep, tranen gegarandeerd!

Ik heb een tijd geleden toch een topic geopend over mijn collega wiens eerste kindje SMA blijkt te hebben? Dat kindje is nu 9 maanden. Ik dacht ook meteen aan haar toen ik het stukje in Babyboom zag van dat jochie. Zo oneerlijk inderdaad.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

@Mriek: ik moest idd ook aan jouw topiv van toen denken, ik wist alleen niet meer of dat zoontje SMA had… Hoe gaat het met dat kereltje?

@Mriek: mijn man zat me aan te kijken van: wat heb jij nou? Ik huil eigenlijk nooit bij programma’s! Maar nu, dit soort dingen kan ik echt niet meer zonder zakdoeken kijken! Zullen ook de hormonen wel zijn…

Lilypie First Birthday tickers

@MarMama, zij is dus nu 9 maanden. Ze hebben inmiddels een aangepaste kinderwagen voor haar, met extra steun voor haar hoofdje. Eten/drinken gaat bij vlagen redelijk, maar soms ook heel slecht. De mondspieren zijn niet genoeg op spanning en ook het slikken gaat niet goed. Ze verslikt zich veel en doet er onwijs lang over om iets binnen te krijgen, waardoor ze moe wordt en in slaap valt. Dus genoeg zorgen. Rond haar 1e jaar kunnen ze (aan de hand van haar ontwikkeling) bekijken of ze type 1 of 2 heeft. Type 1 is de ergste variant (google maar eens op SMA). Dan wordt ze niet ouder dan hooguit 2 à 3 jaar. Dus heel spannend en verdrietig, maar zij en haar man gaan er goed mee om. Ze genieten ook wel heel erg van hun dochter en af en toe komt er wat zwarte humor om de hoek kijken. Mijn collega is nog niet weer aan het werk; zo lang ze niet weten welk type ze heeft, kan en wil ze dat niet.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Heb ook zitten huilen hoor… echt zo onvoorstelbaar zielig! Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en het schiet dan echt door je heen hoe zoiets zou zijn.
Kippevel staat weer op mijn lijf nu ik er weer aan denk.
De wereld is echt zo oneerlijk!
En dan te bedenken dat ik soms loop te klagen over te weinig slaap, een jengelend kind etc…
Echt respect voor zo’n stel dat ze zich toch zo sterk houden!

ik huil normaal helemaal niet snel bij tv-programma’s, films of wat dan ook, maar bij het zien van die beelden met dat jongetje met SMA schoot m’n gemoed toch ook helemaal vol. Dat wil je echt niet meemaken, en dan ook nog eens de kans hebben dat het bij de volgende zwangerschap nog eens zo is. Ik vond die ouders er nog positief instaan, maar ik denk dat ik helemaal in zou storten.
Ik moest ook gelijk aan dat topic van Mriek denken. Ik mag in mijn handjes klappen met een gezond kindje!

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers