Ik zal het je sterker vertellen. Ooit is van de Hema een terugroep-actie geweest van iets van glitterbadschuim ofzo. Mocht ook zo teruggebracht worden en dan kreeg je je geld terug.
Stond ik daar (zonder bonnetje dus want ik had dat spul al langer in huis en bij een produktwaarschuwing moet je zonder bon kunnen retourneren) aan de kassa, moest ik omdat ik geen bonnetje meer had een heel formulier in vullen met naam, adres enzo. Toen ik vroeg waarom dat was, want het was toch een terugroepactie, kreeg ik te horen “Ja dat doen we altijd als mensen zonder bon iets terugbrengen, dan kunnen we in de gaten houden of het vaker gebeurt door die persoon”.
Ik ben altijd erg mondig maar ik was te perplex om er verder op in te gaan. Achteraf had ik natuurlijk moeten protesteren. Later bedacht ik ook dat het een personeelslid was wat ik daar nog niet eerder gezien had. Jong gastje, dus mogelijk ook nog eens een stagiaire ofzo. En die was dus duidelijk niet op de hoogte hoe te handelen bij terugroepacties.
Voortaan stel ik me in elk geval een stuk mondiger op als het om terugroepacties gaat.
Groetekes, Sje