Problemen op de creche

we hebben sinds 3 weken een probleem,Rick wil niet mee naar huis als we hem komen halen. Hij is wel blij ons te zien, maar rent daarna hard weg of verstopt zich. Als we na een half uur eindelijk zijn schoenen en jas aanhebben, begint hij te huilen of wordt zo nijdig dat hij gaat gillen. Door te beloven dat hij thuis Bumba mag kijken kunnen we het leed een klein beetje beperkt houden.
Ik denk zelf dat het misschien wel komt door de opkomst zijnde baby.

groetjes Bianca mama van Rick

Hoi Bianca.

Wat een toestand zeg!
Het zou inderdaad goed kunnen dat hij jaloers is op de komst van de baby, en bang is dat hij minder aandacht zal krijgen?!
Maar ja misschien is het ook wel heel iets anders.
Heb je hem eens gevraagt waarom hij niet naar huis wil?

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

dat si niet fijn he! ma inderdaad kan goed te maken hebben met tweede beebje dat op komst is! waarschijnlijk een fase die vlug over zal waaien!
veel succes ermee!!

liefs jessica, &

Hoi Bianca.

Ik vroeg me af hoe het nou allemaal gaat? met dat hele creche gebeuren?
Mijn schoonzusje heeft hier ook problemenen mee met haar dochtertje, die wil ook niet naar huis toe.
Die moet haar elke middag onder de arm weg slepen met veel gegil.
en het ziet er naar uit dat dat niet beter word.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

wat een toestand met rick!
zou inderdaad wel iets met de baby te maken kunnen hebben.
je weet toch niet wat er in zo`n koppie om gaat.
ik denk dat je er het beste maar niet te veel aandacht aan kan schenken.
mijn zus heeft sinds 3 mnd. er een kleine bij, en haar zoontje van 4 zette ineens het hele huis op zijn kop.
hij wilde niet meer slapen , niet naar school, niet mee boodschappen doen, niet naar oma, niet in de auto, de voordeur mocht niet meer dicht.
als mijn zus de baby de borst geeft, haalt hij allerlei kattekwaad uit.
kranen opendraaien enz.
ik denk dat je van zulk gedrag je niet te veel moet aantrekken, ook al is dat wel eens moeilijk. maar negatieve aandacht is ook aandacht.
zulk gedrag waait meestal wel weer over.

succes met de kleine man.

groetjes christa mama van diantha

Hoi.
de laatste 2 keer ging het best wel goed, moest hem wel lijmen met een paar snoepies maar ja het was geen gegil en niet weglopen. Vandaag ging hij mee zonder problemen, hij stond al bij de deur, wilde graag naar huis.
Hij heeft het zo naar zijn zin op pluis(naam kdv) dat het moeilijk is om weg te gaan.

Hai!

Ook ik ken je probleem…Wat fijn om hier te lezen dat er meer kinderen zijn die dit doen! Bij mijn zoontje in de groep is er verder niemand die dit doet, dus ik begon al te denken dat het abnormaal was…Wij vermoeden zelf dat het echt gewoon komt omdat hij nog niet uitgespeeld is als ik hem kom halen. Ik kan het me ergens ook wel voorstellen: mama brengt mij naar school, waar ik lekker mag spelen, en dan komt ze me weer ophalen, terwijl ik nog die ene toren af wilde bouwen…grrrrrrrr. IK WIL NIET NAAR HUIS!! Vaak is bij mijn zoontje het probleem, dat hij wil doorkleien. (meestal is op onze speelzaal kleien de laatste activiteit) Als ik hem beloof dat we s’middags thuis ook nog wel even kunnen kleien, dan gaat hij meestal wel mee. Ik zeg hem trouwens ook al thuis, voordat ik hem wegbreng, dat hij lief moet zijn als ik hem ophaal, omdat hij anders bv. s’middags niets lekkers mag, werkt ook wel aardig. En als dat dan allemaal niet lukt, verlaat ik met knalrode wangen, een peuter in de buggy en een peuter op mijn schouder de speelzaal…haha. Nog even afzien denk ik dan…

Groetjes Charon, mama van Thomas(3) en Robin(1)

hoi,

Onze zoon is vanmiddag gaan kijken op de peuterspeelzaal en okal was het de eerste keer en was het maar heel even hij wilden niet mee naar huis. Hij wilden daar blijven en toen we thuis waren wilden hij telkens maar weer terug.

De leidster daar vertelde ook wel dat het wel goed zou komen met hem dat hij het wel naar zijn zin zou krijgen daar. Okal is het niks vergeleken waar jullie tegen aan boxen iedere keer. maar toch kijk ik soms wel eens angstig vooruit dat wij ook wel eens die chenante senes kunnen krijgen met het ophalen van patrick.

Veel respect voor jullie hoor ik moet soms aardig op mijn kaken bijten om mijn gedult te bewaren en niet boos te worden. en toch het heeft ook wel voordelen dat ze het daar zo naar hun zin hebben beter als te weten dat iedere dag dat je hem daar brengt hij een uur lang huilt dat hij naar huis wil.

veel liefs mignon

hoi Bianca…tjee jij hebt dus echt het tegenovergestelde van mij …nah wees blij dat ie het zo naar zijn zin heeft daar.
Maar kan me wel voortellen dat je dan ook weer gaat denken waar dat dan eigenlijk aan ligt als ie echt zo’n drama maakt elke keer.
hoe was het bij jou dan voor de eerste keer dat je rick bracht naar kdv?
groetjes mara…mama van moreno

Toen Rick voor de eerste keer naar de creche ging was hij 3 maanden oud en heeft het dus niet echt moeilijk gehad, toen hij het echt ging beseffen was hij al gewend. Het KDV waar hij zit is klein en heeft maar 2 groepen, toen we daar gingen kijken voelde het goed aan. Ikzelf had er meer moeite mee. Hetis echt pas de laatste paar maanden dat hij het op een gillen en huilen zet.